Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 11 do 20 z 24

Temat: O chiptuningu szerzej - co może popsuć?

  1. #11
    MaGGu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Okolice Krakowa
    Auto
    Audi S3 8V
    Model
    S3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CJXC (300 KM)
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Jak masz takie podejście do temu to lepiej nic nie rób. Siądzie Ci turbina ( a w BKD siadają jak muchy, nawet w serii, bo mają tak inteligentnie napisany program ) to będziesz miał pretensje do tunera.
    Jak dorośniesz do decyzji o zrobieniu programu to go zrobisz.
    Twoim Tokiem myślenia to moje auto powinno być opisane w gazecie, bo ma prawie 200 Ps ze 110Ps, na słupku VP...
    Oraz 1/4 chłopaków z tego forum co mają po podkręcane auta "czymś" więcej niż tylko program.
    Ostatnio edytowany przez MaGGu - 13-12-09 o 16:29
    Audi A3 8L VP - 192 KM 404NM by DynoSoft - SOLD
    Audi A3 8L PD - 224KM 430 NM by COMPSport - SOLD
    Audi A3 8P BKD - 216KM 435NM by DynoSoft - SOLD
    VW GOLF 6 R20 CDLF - 350KM 445NM by COMPsport - SOLD

    Audi S3 CJXC Sportback - 385KM 492NM by
    COMPsport - NOW


  2. #12
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    zeby sprowadzic na wlasciwy tor, koledze chodzi o silniki 2.0tdi i tylko i wylacznie 2.0tdi
    jedynym wrazliwym punktem jest to co wspomnial maggu czyli turbina, slaba juz w serii, jak mam pasc to padnie, a program to tylko przyspieszy
    oczywiscie mowa o 2.0tdi 16V BKD/AZV a nie rozwierconym 1.9 czyli 2.0 BMM , tu sie nawet latwo mocy nie da uzyskac
    zadne glowice nie padaja od programu, w zasadzie na tym forum mamy przyklad ze czesciej cos sie dzieje z autkami seryjnymi niz modzonymi.
    a takich rzeczy jak wymiana sprzegla i dwymasu nie mozna brac jako usterke bo to niepowazne, to zwyczajna eksploatacja.
    przebieg tez nic nie ma do rzeczy a ogolny stan jednostki, moga sie zdarzyc np wycieki z wezy gumowych idacych do IC, bo nagle bedzie przeladowanie ktorego wczesniej nie bylo itd , lub po prostu wieksze doladowanie a uszczelki/oringi sie wyrabiaja, weze pracuja itd. trzeba o to zadbac
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #13
    twhirl's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wro
    Auto
    a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    zeby sprowadzic na wlasciwy tor, koledze chodzi o silniki 2.0tdi i tylko i wylacznie 2.0tdi
    jedynym wrazliwym punktem jest to co wspomnial maggu czyli turbina, slaba juz w serii, jak mam pasc to padnie, a program to tylko przyspieszy
    oczywiscie mowa o 2.0tdi 16V BKD/AZV a nie rozwierconym 1.9 czyli 2.0 BMM , tu sie nawet latwo mocy nie da uzyskac
    zadne glowice nie padaja od programu, w zasadzie na tym forum mamy przyklad ze czesciej cos sie dzieje z autkami seryjnymi niz modzonymi.
    a takich rzeczy jak wymiana sprzegla i dwymasu nie mozna brac jako usterke bo to niepowazne, to zwyczajna eksploatacja.
    przebieg tez nic nie ma do rzeczy a ogolny stan jednostki, moga sie zdarzyc np wycieki z wezy gumowych idacych do IC, bo nagle bedzie przeladowanie ktorego wczesniej nie bylo itd , lub po prostu wieksze doladowanie a uszczelki/oringi sie wyrabiaja, weze pracuja itd. trzeba o to zadbac
    No i właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem Głównie chciałem wiedzieć jak na tym ucierpi, i czy w ogóle, silnik.

  4. #14
    olo_sl's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Słupsk
    Auto
    Audi A4 B7 2,7 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez t0m3k Pokaż post
    To po co pisać co sie stalo, skoro to nie wina programu a producenta?
    Głowice pękały i bedą pekać niezaleznie czy auto seria czy grubo pomodzone
    Chcialem zauważyć ze glowica pekla mu po programie i może lecz nie musi być to przyczyna tuningu a wydaje mi sie ze może mieć wpływ, tak radzicie rob program rob a który wylozy kase jak po programie wlasnie peknie mu glowica akurat chlop sie zalamie wiec wydaje mi sie ze warto o tym wspomniec jeżeli sie zdecyduje niech zna slabe punkty BKD

    - slaba turbina
    - pekające glowice
    - slabe kola dwumasowe

    Miro chwala twojej audiczce ze jest tak jak jest i zycze Ci abys nie mial zadnych problemów i zaden z nas nie jest w stanie stwierdzic czy peknieta glowica byla wynikiem programu czy bez programu do dnia dzisiejszego jezdzil by bez awarii

  5. #15
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    olo_sl

    chlopie to jest temat o chiptuningu 2.0tdi a nie jego slabych stronach
    wypisywanie jego slabych punktow akurat w tym temacie jest zupelnie bez sensu
    glowice w bkd/azv/bmn pekaly i beda pekac i nie ma to nic wspolnego z programem, moze ci sie wydawac lub nie , ale taka jaest prawda.
    nie wiem tez skad wziales informacje o kole dwumasowym, to juz w ogole jakis kosmos jest. problem z kolem dwumasowym firmy luk, a montowano rownoczesnie tez sachsa byl na poczatku produkcji i wymieniano go nieodplatnie, aut takich bylo bardzo malo, nie byly to tylko a3 ale rowniez golf 5, tylko nie ma to nic wspolnego z chipowaniem auta , jak masz cos pisac to proponuje doczytaj najpierw a potem pisz
    milano mial problem z chlodzeniem chyba zanim zrobil program, ten silnik juz wtedy byl dziwny, wyszla mu seria nizsza od fabrycznej, juz wtedy musialo byc cos nie tak, albo ktos go przegrzal, co jest bardzo trudne, alebo...
    a tutaj na tym forum jeszcze raz napisze wiecej jest peknietych glowic w serii niz po programie, nie ma na to zadnej ale to zadnej reguly, prawdopodobnie wina jest wadliwy system chlodzenia jesli padnie klapa gaszenia i wentylatory, chiptuning nie ma z tym nic wspolnego
    jedynym slabym punktem sa turbiny a i to nie we wszystkich egzemplarzach, te z poczatku produkcji mialy duzo lepsze turbo, pozniej garett zaczal je skladac w rumunii i zaczely sie problemy.
    reszta podzespolow jest bardzo wytrzymala i bardzo wydajana, wlsnie ten niby slaby dwumas ze sprzeglem jest pancerny , ma tarcze 240 i wytrzymuje kosmiczny moment obrotowy. wtryskiwacze sa bardzo wydajene, no i bardzo wazne , silniki 2.0bjd maja centralny FMIC a nie po*******ke w nadkolu jak np ASZ.
    wiec krotko, napisany z glowa program, podnoszacy moc z teoretycznych fabrycznych 140PS (w praktyce z regulu ok 150PS ) na 170PS i powiedzmy moment 370-380Nm nie jest jakims kolosalnym przyrostem i ma mniejszy wplyw na zywotnosc i zuzywanie sie czegokolwiek niz w silniku ASZ podniesienie mocy ze 130 na 180PS , pomijajc ze jest to silnik 16V
    czy tunerzy tacy jak compsport czy dynosoft robili by bardzo mocne auta na silniku 2.0tdi wlasnie gdyby byly one nieudane, awaryjne itd ? nie
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  6. #16
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    olo_sl

    Dokladnie jest tak jak napisal Miro... Doczytaj troche.
    W skrocie wyglada to tak ze jezeli masz pojecie jak uzytkowac auto z podkeconym turbo to prawdopodobienstwo wystapienia usterki jest takie samo jak bez programu.

    Szybciej to Ci poleca takie rzeczy jak:

    Klocki
    Tarcze
    Przeguby ( ze wzgledu na moment obrotowy )

    No i trzeba pamietac o dobrym paliwie bo to podstawa!

  7. #17
    twhirl's Avatar
    Data dołączenia
    May 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wro
    Auto
    a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    @miro: wspomniałeś o tej klapie gaszącej silnik. Mam właśnie taki problem że czasami mi strasznie długo kręci przy odpalaniu, a czasami pali na dotyk. Ale z tego co pamiętam to już jest taki temat tutaj więc może napisze w tamtym

    Dzięki za wyjaśnienie wszystkiego. Wnioskuje że tak naprawdę chip tuning nie ma nic do żywotności auta jeżeli umie się je użytkować z głową. No w takim razie odkładam kase i lece na hamownie

  8. #18
    olo_sl's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Słupsk
    Auto
    Audi A4 B7 2,7 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Miro chlopak pyta sie co może sie popsuc wiec napisalem co może sie popsuc a nie musi naskakiwanie na mnie nic Ci nie da wiec odpusc sobie przecierz nie podważam Twoich teori . Dobrze wiemy ze znasz sie na 8P i chwala CI za to a gdybym nie sprowwokowal rozmowy to kolega np nie wiedzial by o klapie gaszącej. Sam mam w bliskim otoczeniu BKD i dwumas juz byl wymieniany co dalej zobaczymy i jeżeli jest możliwoscia ze glowice pekaja ( sam mam obawy przed tym i dlatego nie robie programu ) od gownianego chlodzenia to czy program nie zwiekszy prawdopodobiensta?? jestesmy w stanie to wykluczyc??( czyli jak jeszcze nie pekla to juz nie peknie? ) koledzy tunerzy jak sam dobrze wiesz nie robia bardzo mocnych samochodów na samej serii ja przecierz niemowie ze te silniki sa nie udane tylko jak na samochody za takie ciezkie pieniadze i na niemiecka marke powinny byc bardziej bezawaryjne przy tych stałych komponentach.

    Ps.Kolego Pawel_yu przeguby klocki i tarcze to Ci w serii moga sie tak samo zuzywac wszystko zalezy od stylu jazdy

    ps. jak juz jestesmy w temacie to powiedz mi dlaczego w BKD mam centralny intercooler ??
    Ostatnio edytowany przez olo_sl - 15-12-09 o 10:09

  9. #19

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biala
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    10 razy

    Domyślny

    Mozna wykluczyc ze od programu nie zwiekszy sie prawdopodobienstwo pekniecia glowicy.
    AXX - 445Ps

  10. #20
    olo_sl's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Słupsk
    Auto
    Audi A4 B7 2,7 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez CompSport Pokaż post
    Mozna wykluczyc ze od programu nie zwiekszy sie prawdopodobienstwo pekniecia glowicy.
    To i wszystko w temacie

    ps. wyglupilem sie mam nadzieje ze wybaczycie
    Ostatnio edytowany przez olo_sl - 15-12-09 o 10:18

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •