No i wszystko jasne ... pływaka nie oszukamy . Bo na 4 pinie jest reszta oporności dla 3 względem masy. Dając na 25 pin rezystor 100R zgasimy sobie rezerwę a wskaźnik stanie na około 1.3 baka . Tak żeby w oczy nie kuło zanim pompę się podmieni .
U mnie siedzi pompa 1K0919051 J i ma stary pływak . sterownik ma 5 wejść i wyjście (8 ) dla pin 27 . Natomiast brakuje przewodu do zegarów ( 25 ).
Ok poszukuję pompy i chciałbym się upewnić że 1K0919051 BH będzie pasowała. Moim zdaniem tak ,ale może ktoś potwierdzi .
Wielkie podziękowania dla Mobilka za pomoc w zgaszeniu hamulców na zegarach.
A tutaj małe foto - czysto na blacie ... pozostaje tylko pompę wymienić. 2.0FSI AXW w Tiptronicu z 2004.
Przekładka z zegarów 930 D z 2003r na 932Q z 11-2011. Wszystko działa jak należy.
Koszta :
licznik 932Q - 375PLN ( z potwierdzeniem zakupu ).
Zakodowanie - tu oczywiście może być różnie w zależności gdzie się uderzy ( W ASO nie zrobią przebiegu ) mi zegary zrobił mieto3 .
I dla aut 2004- 11 w zwyż to byłby koniec . Mi dojdzie 70 za pompę.
W moim przypadku do wszystkiego przyczyniło się uszkodzenie starych zegarów . Naprawa nie miała sensu ( nie chciałem mieć w przyszłości z nim problemów ).
W celu szybkiej diagnozy czy mamy przewód podpięty pod pin 25 zegarów wystarczy zdjąć tylną kanapę i sprawdzić wyjście ze sterownika pompy w przypadku silnika benzynowego.
Na fotce konektor wiązki wpięty do sterownika. Sterownik nawet w starszych autach będzie OK . Powinien mieć wyprowadzenie na pin 8 . Brakuje tylko przewodu do licznika , który trzeba ciągnąć . Pompę najlepiej zdiagnozować podpinając omomierz ( najpierw wypiąć wtyczkę pompy ) pod pin 4 i 3 ma być około 340 omów. Bez wypinania : ma być różnica oporności 340 omów minus oporność pinów 2-3 .
W moim przypadku nie było nic ( pin pusty = stary pływak ). Trwa to szybciej niż wyciąganie zegarów a przy okazji sprawdzimy pompę .
Pompa 51 J ma stary pływak . Należy zakupić 51 BH .
Można też w przypadku 51 J wymienić sam pływak z czujnikiem bo pompa na wtyczkę 5 pin.