Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 23

Temat: Nie działa światło stop

  1. #1
    Rafalwol's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wołomin
    Auto
    było Audi ale się sprzedało
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny Nie działa światło stop

    Witam.
    Wczoraj podczas jazdy na Fisie zapaliła mi się informacja, że nie działa mi lewy stop.
    Po zajechaniu do domu nie miałem czasu obadać sprawy i zabrałem się za to rano.
    Lampy mam przełozone od polifta tzn ledy, auto Sportback z 2004r. Przejściówki robił mi kolega z forum "Dominik_m". Stwierdziłem, że może to przyczyna nowych lamp więc zamieniłem na stare i tu moje zaskoczenie w starej lewej lampie świeciła tylko jedna żarówka i dalej twierdzi, że jest bład stopu... W prawej starej świecą 2 tak jak było do tej pory. Do prawej dochodzi zasilanie 3v na obydwie żarówki w lewej tylko do jednej.
    Podpiąłem się do VAG'a - twierdzi on, że jest błąd w podłaczeniu lampy.

    Help

    W czym może być problem? Bezpieczniki w aucie i pod maską ok

    Rozwiązanie: przepalony chip w bordnetz odpowiadający za pracę lampy...

    PRZESTROGA dla tych którzy wstawili lapmy poliftowe - jest za duzy pobór pradu przez stopy - 3 żarówki 21W - w ori 1 żarówka 21W. Proponuje odłaczyć te w klapie, ja tak robie



    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 04-07-15 o 20:19 Powód: rozwiązanie

  2. #2

    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GOP
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    6 razy

    Domyślny

    Witam
    Sprawdz instalacje elektryczna poniewaz jezeli nawet te zarowki maja po 21w to sa one sterowane impulsowo, a co za tym idzie pobor pradu jest mniejszy.

  3. #3
    Rafalwol's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wołomin
    Auto
    było Audi ale się sprzedało
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Instalacja sprawdzona przed zalozeniem naprawionego modulu. Nie bylo zadnych usterek

  4. #4

    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GOP
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    6 razy

    Domyślny

    Witam
    Sprawdzilem u siebie w Sporcie.
    Owszem tak sytuacja ma miejsce jak podlaczy sie dwa stopy na jednej lini na strone( nie liczac klapy). W orginale masz 1 stop i dwie postojowki . Jezeli bord bedzie mial na jednym kablu dwie zarowki to moze sie spalic scalak sterujacy tak jak u ciebie. Zamiast zarowek orginalnych 21w zastosuj ledy zarowki, bedziesz mial czerwony(krwisty ) stop i mniejsze obciazenie dla sterownika.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Dominik_m's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    45 razy
    Podziękował
    35 razy

    Domyślny

    Witam

    Po rozmowie z Rafałem przez neta dowiedziałem się wszelkich niezbędnych szczegółów awarii.

    Po zapoznaniu się z notą aplikacyjną układu stwierdzam, że nie powinno być żadnego problemu w wysterowaniu tych świateł

    specyfikacjia układu - http://www.datasheetcatalog.org/data...onics/7390.pdf

    Wg noty każdy kanał jest elektronicznie zabezpieczony przed przeciążeniem - strona 1 noty internally limited curernt.

    fakt, że ma dość dużą rozbieżność tolerancyjną od 6A do 15A typowo 9A dla 1 kanału ! - strona 5

    Co do przegrzania to samo - wewnętrzne zabezpieczenie.

    Ale teoria teorią a praktyka czasami wykazuje anomalia co w przypadku Rafała wystąpiło. Dlatego pracuję nad nową wersją 1.04 - jak dojdę do odpowiednich wniosków po testach zdam relację w tym wątku.

    Rafała przepraszam za zaistniałą sytuację - chociaż jestem pewny, że wystąpiły jeszcze jakieś dodatkowe czynniki zaistniałej u niego sytuacji.


    Obliczenia teoretyczne:

    dla temperatury układu 100 st C

    rezystancja złącza układu - R = 0,08 Ohm
    prąd 3 żarówek 21W - I = 5,25A

    I^2*R - Ptot (moc strat) = 5,25*5,25*0,08 = 2,205W dla obwodu stopu z 3 żarówkami.
    Fakt, że moment włączenia żarówek pobiera 3-4 razy więcej prądu w pierwszych kilku milisekundach nie powinien mieć wpływu na układ, ze względu na limitery zabezpieczające - moje wstępne przypuszczenie to - układ miał feler fabryczny (zawiódł ogranicznik prądu) i nastąpił ciąg zdarzeń, które doprowadziły do jego uszkodzenia. Przypuszczenie tłumaczę tym, że lewy stop Rafała świecił przez pewien czas słabiej niż strony prawej. Działał notorycznie limiter temperatury, jednak krzem ma szybki czas destrukcji w wysokich temperaturach i dlatego zjawisko nastąpiło lawinowo.
    Ostatnio edytowany przez Dominik_m - 05-08-10 o 20:00
    2.0 TDI -> 201KM / 416Nm

  6. #6
    Rafalwol's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wołomin
    Auto
    było Audi ale się sprzedało
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Nie masz za co przepraszać, nic się nie stało - trochę roboty ale na przyszłość jest nauczka.

    Dla świętego spokoju proponuje poodłączać te w miejscu przeciwmgielnych - 4 i tak super świecą. Lepiej pomyśl jak będą się zachowywały LEDy w miejscu tych 21W

  7. #7

    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GOP
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    6 razy

    Domyślny

    Witam
    Rafawol w ten weekend bede wkladal ledy na prosbe kolegi.
    W poniedzialek dam info jak to wypadlo w praktyce.
    Pozdrawiam

  8. #8
    Dominik_m's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    45 razy
    Podziękował
    35 razy

    Domyślny

    Witam

    Wczoraj odezwał sie do mnie 2 kolega, ktory ma ten sam problem co Rafał. Dziś postanowiłem dojść do sterownika i sprawdzić co i jak.

    Sprawa wygląda następująco. Układy grzeją się u mnie do temperatury 94 st C przy dłuższym przytrzymaniu stopu. Dokleiłem radiatory do układów i ich temp nie przekracza 56 st C. Poniżej zamieszczam fotosy sterownika.

    bez radiatorów
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/...eat=directlink

    z radiatorami
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/...eat=directlink


    Jedynie co zauważyłem to to, że u mnie są układy VNQ830-E u Rafała VNQ830, poszukam różnic miedzy tymi układami. Następnych prosiłem o sprawdzenie. Dla pewności wszystkich którzy mają podłączone światło przeciwmgielne jako stop proszę o odłączenie kabla idącego z zewnętrznych lamp do światła przeciwmgielnego (do diody)

    U mnie nadal mam podłączone 3 żarówki - przetestuje na własnym samochodzie - układ jakby co już zamawiam
    Ostatnio edytowany przez Dominik_m - 08-08-10 o 13:12
    2.0 TDI -> 201KM / 416Nm

  9. Podziękowania dla Dominik_m za pomoc w problemie

    zuper (13-08-10)

  10. #9
    Rafalwol's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wołomin
    Auto
    było Audi ale się sprzedało
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Dobry pomysl z tymi radiatorami, zastosuje u siebie.

    Przy zastosowaniu LEDow w stopach nie byloby tego problemu - kupie i przetestuje zamienniki LEDowe

  11. #10
    Dominik_m's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    45 razy
    Podziękował
    35 razy

    Domyślny

    ja już tez mam pomysł na ledowe stopy - czekam na części z Hong Kongu - mają być na koniec września. Jak efekt będzie zadowalający - przedstawię projekt w swoim temacie.

    CO DO RÓŻNICY MIEDZY UKŁADAMI VNQ830 A VNQ830-E TO W JEDNYM, DOSŁOWNIE W JEDNYM MIEJSCU W SPECYFIKACJI JEST PODANE ŻE, VNQ830-E MA MINIMALNIE MNIEJSZĄ REZYSTANCJĘ ZŁĄCZA:

    VNQ830 - 65 mOhm
    VNQ830-E - 60 mOhm
    Dodano:
    Mam potwierdzenie uszkodzenia układu od Audipablo2005 dokładnie tak jak u Rafała.
    Ostatnio edytowany przez Dominik_m - 08-08-10 o 15:05 Powód: Automatyczne łączenie postów
    2.0 TDI -> 201KM / 416Nm

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •