Strona 64 z 75 PierwszyPierwszy ... 1454626364656674 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 631 do 640 z 746

Wątek: [8L] Pytanie o termostat i ...

  1. #631
    Awatar kosmo
    Dołączył
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    siedlce
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    94 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Radeknavi Zobacz posta
    Dobra, mam wiec odczyty kanał 49 : na początku wskoczyli na 87, później cały czas 46 stopni. Kanał 51 równo 90. Silnik ciepły. cos jeszcze potrzebne? Co powiecie? Czujnik?
    pewnie czujnik, ale sprawdz rano na zimnym jaka temp, potem mozesz podczas jazdy zobaczyc jaka temp bedzie i napisz

  2. #632

    Dołączył
    Sep 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Warszawa/Działdowo
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    1 raz

    Domyślnie

    Rano, zaraz po odpaleniu kanał 49 pokazywał 30, w trakcie jazdy wzrosło do 78, i zaczęło spadac do 42. kanał 51, rosło do 90 i na tylu się zatrzymało. Czujnik? Gdzie on jest?
    Ostatnio edytowane przez Radeknavi ; 30-10-13 o 16:35

  3. #633
    Awatar kosmo
    Dołączył
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    siedlce
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    94 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Radeknavi Zobacz posta
    Czujnik? Gdzie on jest?
    powiem ci tak ze prawdopodobnie czujnik, g2/g62 znajduje sie zaraz obok bloku silnika(strona kierowcy) w takiej ksztaltce, jest 4-pinowy i w miare łatwo sie go wyjmuje, jest wciśniety i z boku zapiety na taka zawleczke/spinke.

    wydaje mi sie ze czujnik ale tylko ze wzgledu na to ze wydaje mi sie ze termostat by nie powodował takich spadków temperatury, zreszta drugi czujnik klimatyzacji temp prawidłowo czyli te 90 stopni utrzymuje.

    jeszcze jedno jak na cieplym silniku (zaplon wlączony) odepniesz ten czujnik to na klimatorniku powinno byc sie zrobic 30 stopni, jak podepniesz znowu powinna temp wrocić

  4. #634
    Awatar Siks
    Dołączył
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Gdańsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślnie

    Takie pytanie, czy sterownik silnika lub wentylatorów może być odpowiedzialny za uszkodzenie, jakieś spalenie tego elektrycznego termostatu?

    Termostat był wymieniany na oryginał z ASO ale po pewnym czasie zaczął się przycinać jakby nie do końca otwierać po czym w ogóle się nie otwierał. Wąż zimny, chłodnica rownież. Zmieniłem sterownik wentylatorów, termostat dalej przycinał. Wymieniłem obecnie na Behra, termostat z ASO dałem na gwarancję a obecnie problemy zniknęły, znajomy mechanik mówił właśnie o jakimś uszkodzeniu tego termostatu przez sterownik. Czy jest w ogóle coś takiego możliwe?

  5. #635

    Dołączył
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Rzeszów
    Auto
    Audi A3, 2001, 1.6+LPG, polift
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    Hej,
    pytanie do osób które mają 1.6 i silniki typu AVU, w każdym razie z termostatem z podgrzewaczem, gdzie temperatura normalnej pracy to ok 108 stopni. Na forum ktoś udostępniał dokument o dokładnym działaniu tego termostatu i tam jest wykres, że jak ogrzewanie jest włączone na więcej niż 70%, to wtedy zakres temperatur silnika dla jazdy pod obciążeniem-spokojna wacha sie w przedziale 85-95 stopnie, bo dla ogrzewania poniżej 70% jest to 85-110 stopni.
    I pytanie jest jak ustawicie ogrzewanie na te 70% to macie na klimatroniku na 49 kanale te 95 stopni? Gdyż u mnie jest cały czas 108. Ale w czasie jazdy pod góre to spada temperatura do 99 stopni, także termostat działa. Mój klimatronik ma 89 kanałów.

  6. #636

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    K.O.S.M.O.S
    Auto
    Audi A3
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    1 raz

    Domyślnie

    witam
    pdf tego termostatu i zasada jego pracy,praktycznie to samo APF,AVU,BFQ

    http://przeklej.net/down/70966864684...a61b8f097.html

    temperatura pracy silnika także zależy od 4 pinowego czujnika temperatury.Może to dziwne ale miałem 3 czujniki i na każdym inne temperatury podczas pracy.
    Ambiente - jakie masz wolne obroty przy tych 108 st ?

    Siks - jeśli chodzi o przycinanie co miałeś na myśli,nie otwieranie się do końca,czy nie domykanie po otwarciu i ciepła chłodnica z rana ?

  7. #637

    Dołączył
    Apr 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Rzeszów
    Auto
    Audi A3, 2001, 1.6+LPG, polift
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    1 raz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaśko Zobacz posta
    Ambiente - jakie masz wolne obroty przy tych 108 st ?
    Wolne w sensie na biegu jałowym?, jakoś 850 obrotów. Ale te 108 to mam w czasie zwykłej jazdy tak do 2500 obrotów/min. Dodam jeszcze, żę przy uruchamianiu zimnego silnika na 49 kanale mam zawsze 30stopni, mimo że powinno być niżej z racji niższej ogólnie temperatury. Natomiast jak płyn osiągnie powyżej 30 stopni to zaczyna normalnie rosnąć. Powyżej 60stopni widze że na blacie też wskazówka idzie w góre czyli obie sie zgadzają.
    To ciekawe co piszesz z tymi czujnikami, a duże były różnice w wskazaniach między nimi?

  8. #638

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    K.O.S.M.O.S
    Auto
    Audi A3
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    1 raz

    Domyślnie

    Ambiente
    Wskazania u mnie na zimnym, kanał 49 30stopni,kanał 51, 30 stopini.Jeśli będzie niżej to uszkodzony czujnik.

    mam 3 sztuki tych czujników

    Gdy kupiłem autko to orginał był padnięty bo jak się lekko zagrzeje to ma przerwę lub zwarcie załanczają się wentylatory]ale po 10 latach to szmelc. Założyłem za 40 zł sklepowy, na klimie 95 st na vagu jest wtedy 75st[termostat wtedy zaczyna popuszczać]czyli szmelc padł po 4 miesiącach ,podróbka za 9,50 z allegro daje wskazania 108st na vagu, na klimie 111st i otwiera się termostat, ale wolne obrotyu mnie w tym czasie 650obr/min na vagu i liczniku, myślę też coś nie tak

    rezystancje różne jednak najważniejsza cewka pin C-D podaje sygnał na komputer to była nawet różnica przy tej samej temperaturze dwóch czujników nawet 2kohm.

    Czyli myślę tak : sprawny czujnik powinien dawać na klimie tyle samo co na vagu może plus minus 3 stopnie,i teraz pytanie możliwe że potrzebne jest przekodowanie za pomoca vaga do odpowiednich wskazań temperatur ? A przekodowanie dlatego że samoczynne otwieranie termostatu następuje przy 105 nawet to na nim pisze jak ktoś wymieniał.Natomiast dziwi mnie to że na sklepowym czujniku była różnica temperatur jak pisałem poprzednio termostat otwierał się przy 75 stopniach.CIekawe?

  9. #639

    Dołączył
    Sep 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    Warszawa/Działdowo
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    1 raz

    Domyślnie

    U mnie sprawa rozwiązana, wystarczyło wująć czujnik, przetarłem go , przeczyściłem wtyczkę i wskazania są prawidłowe

  10. #640
    Awatar kosmo
    Dołączył
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Pochodzi z
    siedlce
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    94 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Radeknavi Zobacz posta
    U mnie sprawa rozwiązana, wystarczyło wująć czujnik, przetarłem go , przeczyściłem wtyczkę i wskazania są prawidłowe
    to fajnie ze nie trzeba było wymieniać , ciekawe na jak długo wystarczy

Strona 64 z 75 PierwszyPierwszy ... 1454626364656674 ... OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •