Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 39

Temat: Rzeczywiste osiągi auta a katalogowe i przekłamania licznika

  1. #1
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny Rzeczywiste osiągi auta a katalogowe i przekłamania licznika

    Dzis jechalem trasa pogoda piekna, droga sucha i oto jakie wnioski mi sie nasunely
    Moje a3 ma w serii ok. 217km/h jak dobrze pamietam
    A ze dzis droga sucha i mam palmtopa to akurat sa dowody

    Licznik:



    Gps:



    Do tego leci filmik: www.cimoch.org/a3/P1010473.MOV [11MB] - potrzebny bedzie quick time do ostworzenia

    Czyli przeklamanie licznika jest ok 10km/h przy takiej predkosci przy nizszych jest mniejsza np. przy 160 przeklamanie jest ok 2-3km/h

    A to dzis nie byl jeszcze vmax. Lecialem audiola do wawy kiedys 240km/h na blacie - akurat wtedy nie bylo gps. Droga idealnie prosta bo dzis po zakrecie jechalem [piotrkow -> lodz]
    Wiec okazuje sie ze audi jedzie ok 230km/h rzeczywiste wiec ~12km/h wiecej niz podaje producent. Producent sie pomylil? Bo chyba gps sie nie myli - a moze?
    To gps w palmtopie wiec odchodzi blad dot. opon itd..

    No i oczywiscie na lpg prosto z stacji shell aby nie bylo watpliwosci

    Co o tym myslicie?
    A wy swoimi 1.8T ile lecieliscie? Ciekawie mnie szczegolnie po czipsie , tu obroty siegaja 6 tys a po czipie jest odciecnie przy ok 7tys wiec podchodzi wskazowka pod 260?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 13-02-16 o 19:18
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  2. #2

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Möhnesee
    Auto
    Audi A8 3.0TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    LoL do ile twoje zimowki sa dopuszczone ze tak szalejesz?

    No faktycznie predkosciomierze Audi nie naleza do najdokladniejszysch...moj tak srednio od 100 km/h odbiega o 10-12 km/h od rzeczywistosciim szybciej tym wiecej..

    GPS albo klima-cody sa dokladniejsze

    A co do V-Maxxx to wszystko zalezy od ilosci paliwa, ilczby pas(o)rzytow, i wielkosci felg...

    Moj przed chipem mial wielllllkie problemy z osiagnieceim 230 km/h.
    Z Chipem jeszcze nie probowalem bo moje zimowki tylko do 190 sa dopuszczone i profilu tez juz za duzo nie maja ale 200 osiaga w mig ...hehe
    Na wiosne bedzie proba sily to wtedy cos wiecej bede mogl napisac ...

  3. #3
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    No wlasnie potem pomyslalem ze zimowki sa do vmax 190
    Dobrze ze nic sie nie stalo
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  4. #4

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    Chips nie musi przesuwac limitera obrotow - zalezy od programu.

    Sprawdzalem moze pradkosc na wyswietlaczy climatronica (kanal 17) ?

    Zdecydwanie GPS jest najdokladniejszym z mozliwych rozwiazan!
    Poszukaj w sieci sa rozne ciekawe programy na Pocket PC do rejestrowania paramartor podczas jazdy, np. rozne powiadomienia dzwiekowe po przekraczaniu danych predkosci, czy rejestracja predkosci itp.

    BTW: gratsy, ladnie Ci sie fura zbiera na tym LPG

    ja nie mam ostatnio gdzie tak pojezdzic... jechalem 220 swoim ale wskoczylo to szybciutko wiec do konca jeszcze daleko bylo (o podloge sie nie zapieralem tak ze 3/4 uchylenia gazu)

    BTW2: kiedys na maeganie przelecialem pol niemiec z Koloni do Berlina prawie caly czas 200-210 to byc Vmax jak dla niej (ale taki przedkosci osiagala tylko na niemieckim paliwie!),
    pozniej zorientowalem sie ze mam nienajnowsze juz Debice Frigo Directional z indexem T do 190
    zaplenie jka idiota ale czego to sie nie robi we nieswiadomosci

  5. #5

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Audi 2002r.
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 APG

    Domyślny

    Sprawdzalem moze pradkosc na wyswietlaczy climatronica (kanal 17) ?
    jak takie coś uaktualnić i gdzie można poczytać o innych ficzerach na tym wyświetlaczu ?

  6. #6
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    No wlasnie musze poszukac sobei softu - a moze ty masz?

    Ja sadze ze ty powienienes zamknac licznik po czipsie

    A co do klimatronika to ja mam wypalone kilka lini w klimatroniku i niestety odczyt jest utrudniony
    Zbieram sie z kupnem ale zawsze brak kasy - dziala dobrze tylko po prostu jest wypalone 3 czy 4 linie
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  7. #7

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez meteo
    Sprawdzalem moze pradkosc na wyswietlaczy climatronica (kanal 17) ?
    jak takie coś uaktualnić i gdzie można poczytać o innych ficzerach na tym wyświetlaczu ?
    wciskasz na raz przyciski "obieg zamkniety" + "gorne nawiewy" -> nastepnie przyciskami od temperetury wybiereasz nr kanalu i "obiegiem zamknietym" zatwierdzasz.
    wyjscie do normalnego climatronika tak samo.

    poczytaj tu:
    http://a3-club.net/viewtopic.php?t=85

    [ Dodano: Sro 28 Gru, 2005 12:24 ]
    Cytuj Oryginalnie napisane przez (A)rturo
    No wlasnie musze poszukac sobei softu - a moze ty masz?

    Ja sadze ze ty powienienes zamknac licznik po czipsie

    A co do klimatronika to ja mam wypalone kilka lini w klimatroniku i niestety odczyt jest utrudniony
    Zbieram sie z kupnem ale zawsze brak kasy - dziala dobrze tylko po prostu jest wypalone 3 czy 4 linie
    Co do softu to poszukam cos bo jak mialem iPaqa to zbieralem ale znudzila mi sie ta zabawka ;-( i stwierdzilem ze za malo tego uzywam na codzien zeby bylo mi potrzebne

    Jesli chodzi o wyswietlacz to ja tez mam wylany... ale podobno jest szansa ze to zniknie samo.. bo "krzeczek" caly czas zmienia ksztalt i sie przesuwa


  8. #8

    Data dołączenia
    Jan 2006
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    Badałem temat błędu wskazania prędkości ponieważ posiadam turbo timer greedy z funkcją pokazywania prędkości, pomiaru przyśpieszenia itp. Ponieważ TT bierze informacje z tego samego źródła co predkosciomierz i klimatronik czyli z kół trzeba go najpierw skalibrować. Również opierałem się o wskazania gps'a z palmtopa. Ustawiłem TT tak że wskazywał on 98-99 (troche poniżej 100 dla pewności) km/h dla rzeczywistej predkości 100 km/h odczytywanej na gps'ie.

    Teraz moje spostrzeżenia:
    Ponieważ mam opony 225/45 czyli o jakięś 4% mniejszej średnicy niż orginalne, wskazania powinny być wyższe niż rzeczywista prędkość.
    Różnice wyglądały mniej wiecej tak(dla rzeczywistych gps'owych 100km/h):
    Prędkościomierz różnica 6-5 km/h (105-106 km/h)
    Klimatronik 2-3 (102-103km/h)
    TT 1-2 (98-99km/h)

    Pomimo tego że robiłem pomiary na mniejszych kołach i siłą rzeczy wskazania powinny być większe to jednak klimatronik(przy załorzeniu seryjnych kół) powinien wskazywać poprawnie 100 km/h. Oczywiście sprawdzałem to tylko dla predkości 100 km/h bo tylko taka mnie interesowała do pomiarów, nie wiem jakie błędy mogłyby być przy innych prędkościach.
    Jako ciekawostkę dodam jeszcze że V-max dla mojego samochodu wynosi 252-253 km/h jest to po prostu prędkość przy której działa odcięcie na 5'ce, oczywiście mierzone na hamowniach , predkosciomierz jest duuuużo bardziej optymistyczny(przy tych prędkościach) szcuje że musi przekłamywać z 10-15 km/h.

    Pozdrawiam

  9. #9
    (A)rturo's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bełchatów
    Auto
    E63s W212
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    97 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Czyli licznik zamykasz - gratuluje. Chcialbym kiedys jechac na A2 i minoc jakiegos kajana czy innego drogiego potwora - koles zapewne by sie zdziwil ze bieze go takiego auto
    Było: A3 8l, S3 8l, Evo IX, Evo X; F10; A6 c7 3.0bTDI 380KM@770NM; W212 E63s 700KM@1000NM
    Obecnie: S1000XR | A4 Allroad 8W9 | Jeep WJ 4,7 V8 | Fiat 126p 1982 | -> soon...

  10. #10

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez (A)rturo
    Czyli licznik zamykasz - gratuluje. Chcialbym kiedys jechac na A2 i minoc jakiegos kajana czy innego drogiego potwora - koles zapewne by sie zdziwil ze bieze go takiego auto
    Nie ma problemu zeby zamknac licznik na hamowni bo tak nie masz oporupowietrza do pokonania !
    To ze jedzie tylne na hamownia nie przeklada sie ze na drodze tyle pojedziesz

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •