|
Jestem wlasnie po wymianie zamka w A3.
Sprawdzajac etke zauwazylem ze zamki w A4 b5, A6 c5 sa takie same jak w A3 8l a sa cztery razy tansze. Kupowalem akurat z wersji europejskiej. Pasuja tylko z przednich drzwi tak aby wszystko dzialalo.
Naciapane z bagaznika ...
mam dziwny problem i nie wiem jak za to się zabrać i czy w ogóle zabierać lub kupić zamek nowy.
Wczoraj bawiłem się regulacją ramek drzwi, bo ktoś trochę nieudolnie to wcześniej zrobił i słychać było wiatr w środku auta.
Gdy założyłem tapicerkę i wszedłem potem do auta nie dało się otworzyć od środka drzwi, musiałem ręką przez szybę otwierać jak później bardziej sprawdziłem to, okazało się że chwyta na samym końcu otwieranie drzwi, lecz nie na tyle by ten 2 poziom zamka odbezpieczyć.
Ściągam tapicerkę, bo myślałem, że źle założyłem linkę. Wszystko jest dobrze.
Na zatrzaskach przesunąłem o pół centymetra mocowanie pancerza linki do obudowy i tak partacko zostawiłem póki co, bo otwierać drzwi muszę.
Dziś już się nie otwierają od środka. Słychać, że coś w zamku się rusza gdy klamką wewnętrzną próbuje otworzyć, lecz za mało by zamek się otwarł.
Możliwe, by linka się jakoś naciągnęła tak nagle?
może coś wypadło w środku?
Linka przy zamku jakoś mogła wypaść, ze działała ale nie do końca?
Jakie diagnozy proponujecie?
Rafal_94 poczytaj tu
http://www.a3-club.net/forum/showthr...19#post1363419
Rafal_94 (20-05-15)
Ja także mam problem z zamykaniem drzwi pasażera. Mechanicy twierdzą, że mechanizm ma już spore luzy więc lepiej nie będzie bez wymiany zamka.
Po przeszukaniu Allegro w celu ustalenia zakresu cenowego zamków zauważyłem pewien problem. Zdjęcia nowych zamków do audi A4 B5 znacznie odbiegają od starych. Wygląda to tak jakby zamki w wersji używanej były takie same dla A3 8L i A4 b5, z kolei nowe zamki A6 C5 wydają się być identyczne jak A4 B6. Różnice wyraźniej widać w tym, że żaden z nowych zamków nie wydaje się mieć podłączenia do pompki zamka centralnego. Więc pogubiłem się w tym wszystkim.
Najtańsza oferta nowego zamka dla "AUDI A3 8L 1996 -> 2003" to 105+20zł.
NUMERY KATALOGOWE:
LEWY: 8E1837015D
8N1837015B
PRAWY: 8E1837016D
8N1837016B
Najtańsza oferta nowego zamka dla "Audi A6 (C5) od 1997 do 2004" 59,90+10,50zł
Zdjęcie używanego zamka do A3 8L
Używane zamki do A4 B5
Te nowe wydają się kompletnie nie pasować do starych.
Przeanalizowałem etkę i znalazłęm w niej 3 prawe zamki pasujące do mojego A3 8L 3D z 1997 roku.
8L1837016D - kierownica z lewej - prawy zamek drzwi z wyłącznikiem drzwiowym
8L1837016E - kierownica z prawej - prawy zamek drzwi z wyłącznikiem drzwiowym dla poj. z zamkiem centr. urucham. falami radiowymi
8L2837016B - kierownica z prawej - prawy zamek drzwi z wyłącznikiem drzwiowym
Następnie przeanalizowałem ofertę dostępną na Getem.pl
8L1837016 - 282,47 zł
8L1837016B - 282,47 zł
8L1837016D - 433.61 zł
8L1837016E - 433.61 zł
Z tych informacji wynikało by stosować 8L1837016D czyli najdroższą wersję.
Następnie przeanalizowałem oferty na allegro i przyjrzałem się zdjęciom tam zamieszczonym.
W ofertach pochodzących z demontażu A3 doszukałem się dwóch wersji:
8L1837016A - A3 przedlift
8L1837016B - A3 polift
Oznacza to że najtańsza oferta nowych zamków to 8L1837016B - 282,47 zł. Przypuszczam, że różnica w cenie może pochodzić z dodatków czyli łączników zatrzasków do nich i siłownika pneumatycznego, które da się przełożyć ze starego zamka. Wiedząc, że zamki przed i po lifcie są praktycznie identyczne, można je stosować zamiennie, pod warunkiem posiadania kompletu łączników z oryginalnego zamka.
Przeanalizowałem też oferty zamków do A4 i A6 i A8.
W przypadku A4 i A8 trafiłem na następujące symbole:
8D1837016E - A4 B5 96r.- dodatkowa plastikowa obudowa
8D2837016A - A4 B5 Anglik - dodatkowa plastikowa obudowa
8D2837016F - A4 B5 polift i B6, A8 D2,
4D1837016D - A4 B5
Generalnie wyglądają tak samo jak do A3, ale zamki A4 B5 przed liftem posiadają dodatkową plastikową obudowę zakrywającą mechanizm. Mogę jedynie przypuszczać, że nie ma ona wpływu na montaż i cięgła, oraz że można ją zdemontować. Dodatkowo napotkałem wersje z różną ilością pinów w złączu elektrycznym (3 lub 5 pinów). Nie wiem czy różnice te są znaczące, ani czy ma to wpływ na montaż tych zamków w A3.
Zamki do A6 C4, S6 C4 i 100 C4 z mechanicznego punktu widzenia wyglądają na identyczne, ale złącze elektryczne znajduje się w zupełnie innym miejscu. Poddaje to w wątpliwość możliwość ich montażu w A3. Być może jednak da się podłączyć je do instalacji A3, lub przenieść złącze z przełącznikiem ze starego zamka. Sugerowałbym ostrożność przy eksperymentach z zamkami z A6.
Faktycznie ceny używanych zamków z A4 B5 są niższe od tych z A3 8L. Z drugiej strony biorąc pod uwagę koszty przesyłek, różnice w cenach nie wydają się być istotne. Można znaleźć wiele ofert z zamkami wymontowanymi z A3 mieszczących się w granicach 40zł.
Powyższe rozważania powinny być jednakowo słuszne w stosunku do lewych zamków. Prawe mają symbole w stylu xxx837016x, lewe natomiast różnią się ostatnią cyfrą, czyli odpowiednio xxx837015x.
Mam problem z zamkiem w bagażniku.
Nie wchodzi cały kluczyk do środka, przez co nie mogę go przekręcić. Próbowałem wyczyścić, poszperać i nic.
Teraz co, czy jak kupie nowy zamek muszę dokupić osobny klucz do niego? Czy jest może możliwość dorobienia zamka do obecnego klucza?
Witam dołączam się do tematu. w swoim 8L 3 drzwi mam problem z zamkiem kierowcy. Za pierwszym razem drzwi nie idzie zamknąć, załapuje tylko na pierwszy zamek i dalej muszę lekko albo pchnąć z zewnątrz, albo pociągnąć za boczek w środku by się domknęły. Teraz sprawa elektryczna. Więc od początku
- posiadam centralny zamek, ale otwieram auto z kluczyka, nie mam pilota, zamek centralny działa, otwiera i zamyka
- po otwarciu drzwi początkiem jak kupiłem auto zapalały się światełka w podsufitce, podświetlał przebieg, teraz światełka są cały czas a podświetlenie przebiegu dopiero po przekręceniu stacyjki
- nie można zamknąć zamka z przycisku zamka centralnego na boczku drzwi, sprężarka chodzi ale nie załapuje
Więc co może być uszkodzone, czy wystarczy tylko wymienić zamek?
Zestaw objawów pasuje do uszkodzenia zamka drzwi kierowcy. Kiedy zamykasz i otwierasz sterując centralnym zamkiem z drzwi kierowcy, to ten konkretny zamek jest uruchamiany mechanicznie za pomocą kluczyka, a pozostałe za pomocą pompki/sprężarki. Proponuję eksperyment polegający na sterowaniu zamkiem centralnym z drzwi pasażera. Jeżeli okaże się, że i w tym przypadku zamek w drzwiach kierowcy nie zamyka się, to będzie jasne, że siłownik pneumatyczny w tym zamku nie działa prawidłowo. Problem może być spowodowany siłownikiem, uszkodzonymi przewodami do pompki lub mechanicznym uszkodzeniem zamka. Biorąc pod uwagę, że są problemy z domykaniem drzwi, zamek kwalifikuje się raczej do wymiany lub naprawy.
Można też sprawdzić, czy pompka nie zgłasza błędów. Sterownik zamka centralnego/pompka pozwala na sprawdzanie przy pomocy komputera, czy nie wystąpiły jakieś błędy. Przykładowo, zbyt długa praca pompki może oznaczać rozszczelnienie połączeń pneumatycznych, lub siłowników.
to raczej zamek do wymiany będzie, raz działa wszystko prawidłowo, znaczy ze sterownik widzi zamknięte drzwi lampka gaśnie, drzwi z centralki idzie zamknąć, a kolejnym razem żadnej reakcji. Pompka chodzi chwilkę więc wszystko szczelne
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)