|
Witajcie,
Stoję przy problemie ze swoim autem (A3 8P 2012) 1.4 TFSI S-Tronic.
Problem jest nastepujący: Podczas ruszania, przy obrotach ok. 1500 - 2000 drży mi auto - odczucie jest jakby koła kręciły się w miejscu jak przy bardzo gwałtownym ruszaniu (ale tak nie jest - sprawdzałem) i drgania odczuwalne są tylko do ok. 3000 obrotów, na innych biegach problem taki nie wystepuje.
Kolejne drgania pojawiają się powyżej 120kmh ale są to już drgania wyłącznie kierownicy przypominające niewyważone koła (koła są wyważone, świeżo po zmianie opon na zimowe).
Jakie macie pomysły? Przeguby? Krzywe felgi? Geometrię robić?
Dzięki za ewentualną pomoc - nie znalazłem podobnego tematu żeby się doczepić.
Przeguby wewnętrzne bym sprawdził na Twoim miejscu.
Witajcie,
od długiego czasu mam problem z wibracjami auta A3 8P 2008 2.0TDI BMN przebieg 296tys
Auto wpada w wibracje najbardziej przy prędkości 120-160km/h tak jak u jednego kolegi wcześniej co wymienił sanki,
sworznie, łożyska amortyzatora itp. Wibracje czuć raz na kierownicy a raz wibruje buda. Wydaje mi się że jak wieje wiatr
mocniej na autostradzie to jest gorzej niż jak jadę przez las podobną prędkością.
Zawieszenie sprawdzane wiele razy - zero luzow na sworzniach drążkach itp nic nie stuka i nie puka na wybojach
ostatnio wymienione:
- łożyska amortyzatora
- przeguby wewnętrzne
- tuleje wahacza przód
- 2 wahacze tył
- poduszka skrzyni
- łączniki stabilizatora
rok wcześniej
- maglownica bo pukała i miała luz
- poduszka i łapa w sankach
Problem trochę się zmniejszył ale pozostał . To nie to. Koła sprawdzane 100 razy problem występuje na obu kompletach kół a kupowałem
nowe opony dunlop lato i nokian zima felgi alu 2 komplety też spoko, proste, brak problemu z wyważeniem
nie wiem już co wymieniać bo żaden mechanik nie chce wymieniać w ciemno więc już i tak zleciłem niepotrzebnie wymianę kilku rzeczy.
Stare są jeszcze sworznie, poducha silnika ta z lewej ale wątpie że to ona, może amortyzatory ale nie sądzę.
Pojawia się jeszcze pojedyncze delikatne puknięcie które czuć na kierownicy przy wchodzeniu w zakręt na rondzie w mieście albo przy kręceniu na parkingu
nikt nie potrafi znaleźć przyczyny. Czuć jakby coś się przesunęło w układzie kierowniczym. Stawiam na jakiś element w tej całej kolumnie co się łączy z maglownią (na krzyżaku niby luzu nie ma)
Jakieś pomysły?
Cześć.
Proszę Was o poradę. Oglądałem w marę ładne Audi A3 8P. Podczas jazdy próbnej pojawiły się wibrację na kierownicy podczas hamowania. Sprzedający mówił że to od stania auta( faktycznie tarcze na przodzie i tle były zardzewiałe) i po jakimś czasie zniknie. Moim zdanie takowe wibracje powinny zniknąć po kilku pierwszych hamowaniach. Hamowań było więcej i nic się nie poprawiło. Pytanie do Was, czy sprzedawca ma rację cz ja? Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna wibracji na kierownicy oprócz krzywych tarczy( zauważyłem że auto miało przygodę na prawym przodzie)? Czy na stacji diagnostycznej szybko wyłapią mi przyczynę przed zakupem?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Nigdy nie słyszałem, aby od samego stania pojawiały się wibracje. To raczej ściema ... Przyczyn może być wiele: od krzywych tarcz, przez krzywe felgi, nie wyważone koła, lub uszkodzony zawias... Choć jeśli wziąć pod uwagę, że wibrację są tylko przy hamowaniu to skłaniałbym się ku temu pierwszemu. I raczej samo nie zniknie. Warto podjechać na przegląd przedzakupowy i zasygnalizować problem, tymbardziej, że auto po przejściach...
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)