Witam,
Mam taki o to problem.
Po nocy lub dłuższym postoju pali mi na dygnięcie,ale jak już przejadę np. 3min i zatrzymam się na tankowanie, to mam problem z odpaleniem-muszę kręcić kilka razy.
2.0 fsi i nowy akumulator
Proszę o rady/sugestie.
Printable View
Witam,
Mam taki o to problem.
Po nocy lub dłuższym postoju pali mi na dygnięcie,ale jak już przejadę np. 3min i zatrzymam się na tankowanie, to mam problem z odpaleniem-muszę kręcić kilka razy.
2.0 fsi i nowy akumulator
Proszę o rady/sugestie.
sugeruje podpiecie pod vaga :)
Najprościej:)ale może ktoś kiedyś miał podobny problem i podzieli się wskazówkami
były podobne tematy już, może warto je przejrzeć;
samo podpięcie chyba nie rozwiązało problemu?:)co się okazało w Twoim przypadku?
samo podpiecie napewno nie.. wystarczy zapewnie pokasowac pare bledow ewentualnie jakies sterowniki wgrac:P czy tam mapy.. nie wiem dokladnei jak sie to nazywa:) w kazdym razie proponuje nie robic tego samemu a udac sie dokogos zorientowanego w temacie;)
Moje AXW też miało humory z odpalaniem, zwłaszcza po przejechaniu nawet krótkiego odcinka, aż w końcu zdechło na amen i nie odpaliło. VAG wypluł błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Po wymianie czujki błąd i związane z nim objawy niestety powracały. Winowajcą okazał się nastawnik faz rozrządu odpowiadający za poprawne ustawienie wałka sterującego zaworami ssącymi. W serwisie doszli do tego dopiero po dwóch tygodniach. Impreza okazała się dość kosztowna. Część nie występuje w zamiennikach, oryginał kosztował ok 1 200 złociszy plus kilka stówek robocizny (poza ASO).
Mam nadzieję, że mój przypadek to odosobnione ekstremum :salut:
Masz tu jeszcze podobny temat z RancingForum:
http://www.racingforum.pl/20fsi-prob...ka-t52740.html
Kontaktowałem się z autorem i w tamtym przypadku kłopotem było oprogramowanie sterownika sinika, a rozwiązaniem było "flaszowanie" nową wersją softu.
WOW!na bogato widzę:(dzięki za odpowiedź!
Ja zaliczę warsztat na weekendzie lub w przyszłym tyg. i się przekonam co w moim przypadku się zepsuło.Jak fachowcy nie będą wiedzieli lub będą kombinowali, to teraz mogę im coś podpowiedzieć:)
Dodam jeszcze, że błędne ustawienie wałka rozrządu najczęściej skutkować będzie mniejszym lub większym telepaniem silnika, u mnie było niewyczuwalne z kabiny, jednak widoczne po podniesieniu maski.
Poszukaj jeszcze w tematach tego działu o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu, czasem ta usterka daje podobne objawy z odpalaniem i brakiem mocy z dołu obrotów.
A może to po prostu humorzasty rozrusznik lub jakiś problem z ładowaniem. Także VAG to podstawa.
Najdziwniejsze jest to ,że wszystko inne działa poprawnie-nic nie kolebocze, nie ma braku mocy a tylko problem z odpalaniem.No nic VAG to podstawa
Sprawa wyjaśniła się...
Problemem był czujnik położenia wałka rozrządu który kosztował mnie 150zł.
Mechanik wiedział co jest trefne bez VAGa,ale i tak poprosiłem o sprawdzenie błędów co tylko potwierdziło jego diagnozę.
a gdzie jest ten czujnik ? bo wjechałem w kałużę i po tym właśnie mam ten problem, może w moim przypadku wystarczyło by go przeczyścić/osuszyć
Witam
Mam problem z moim audi.
Cała sprawa wygląda tak ze rano muszę pokręcić chwile i auto odpali ale powoli wkreca sie na obroty i po chwili obroty sa okey ale czuć drgania w kabinie.nastepne odpalie jest od ręki
Swiece wymieniłem poł roku temu.A dzisiaj sprawdziłem oporność cewek zapłonowych i na wszystkich jest ta sama oporność 390 Ohm(Sprawdzane na stykach 2i3)
Gdzie szukac przyczyny problemu?
Podstawa to diagnostyka po kablu. Jeśli sterownik silnika zgłosi błędy synchronizacji wałków rozrządu, bądź czujnika położenia wałka rozrządu to prawdopodobna jest typowa usterka dla tego silnika: nastawnik (wariator) wałka dolotowego. W przypadku wystąpienia błędu tylko czujnika przetarta może być przetarta wiązka (była nawet akcja serwisowa na jej mocowanie). Ponadto z tymi cewkami rożnie bywa, mierzenie oporności da pogląd na to czy padła zupełnie. Cewki w AXW także były wymieniane na akcji serwisowej, sprawdź czy Twoje auto się załapało. Można podejrzeć w VCDS czy występuje wypadanie zapłonów, wtedy cewki na podmianę/wymianę.
Jedynie swieci sie blad czujnika temperatury spalin i nic wiecej
Jaki parametr w vcds okresla wypadanie zaplonu?
wpinam się w temat koledzy u mnie od wczoraj taki sam problem ....
zimny pali
dzis jechalem na zakupy zimny palił nie stety pod sklepem rozgrzany już musiałem go chwilę pokręcic już raz mechanik wyciagał czujnik polozenia walka czyscil od nagaru był zabrudzony i probłem znikł i znowu ....
pomocy ? jade jutro na komputer zobaczymy
często taki stan powoduje czujnika wałka rozrządu g40 lub czujnik położenia wału g28, któryś z nich zapewne kończy swój żywot. Sprawdź błędy vagiem.
Często z tymi czujnikami Halla jest tak, że jak się nagrzeją do odpowiedniej temp to nie działają poprawnie - i sądzę, że u ciebie będzie to samo.
Cześć miałem podobny problem,
rozwiązanie: wymiana plastikowego koła zębatego(około 30mm średnicyhttps://www.youtube.com/watch?time_c...&v=VO7k-cYuQFs) w zaworze EGR - było wyrobione kilka zębów
albo wystarczy przestawić to kółko w taki sposób aby zakres półobrotu nie przypadał na wyrwane zęby
Cześć wszystkim,
Może ktoś miał podobny problem z odpaleniem samochodu. Aby zobrazować całą sytuację opiszę dokładnie co się wydarzyło.
Pewnego dnia wsiadam w samochód, odpalam - za pierwszym razem nie udało się , kręcę dalej co spowodowało odpalenie samochodu ale silnik zaczął bardzo nierówno pracować , po przejechaniu 3 metrów samochód zgasł.
Zszokowany całą sytuacją wychodzę z niego aby zerknąć pod machę ku mojemu zdziwieniu widzę czarną kałużę oleju , jak się domyślacie cały olej wypłyną dołem
Po wepchaniu auta do garażu miałem czarne myśli ponieważ dzień wcześniej byłem na stacji diagnostycznej i diagnosta podniósł auto za michę olejową:/ ....jak ściągnąłem płytę silnika ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem wykręcony korek od spustu oleju.
Nie zastanawiając się dużej wkręciłem go porządnie wlałem olej i korzystając z okazji ze mam płytę ściągniętą postanowiłem wymienić pompę wody. Jak się domyślacie nie zrobiłem tego z nudów ale z potrzeby , stara pompa sikała , co 100 km dolewka płynu do chłodnicy i tak od 2 tygodni. Nowa pompa została zainstalowana, rozrząd ustawiony zgodnie ze znakami. Już kiedyś wymieniałem rozrząd w tym samochodzie, więc zakładam ze jest ustawiony zgodnie ze sztuką. Wszystko skręcam - po założeniu łapy silnika oraz uzupełnieniu płynu do chłodnic pora na próbne odpalenie. Pierwsza próba nie odpala.... druga próba - auto odpala, silnik pracuje idealnie, równiutko po upływie 2 minut stwierdzam ze naprawa zakończyła się sukcesem i można auto zgasić aby dokończyć zakładanie osłon i innych plastików. Czas na wyjazd z garażu......auto nie odpala.
Na kompie mam dwa błędy....jeden z nich to błąd położenia wału , drugi błąd dotyczy czujnika pozycji zaworu powietrza N212 (nie osiąga wartości , otwarty obwód 17439)
Niestety popełniłem błąd i po uzupełnieniu oleju nie przejechałem się samochodem nie wiem teraz co może być przyczyną ze samochód nie odpala :/.....pierwsza myśl że przeskoczył rozrząd, ponowne rozebranie obudów i dokładne sprawdzenie znaków na kole pasowym oraz na wale , znaki się zgadzają...
Czy ktoś z was wie który to jest zawór powietrza N212 w silniku 2.0 fsi AXW i za co on opowiada? Czy może on powodować problemy z odpaleniem? Już kiedyś sporadycznie wyświetlił mi się ten błąd (raz na pół roku) co skutkowało falowaniem obrotów...teraz jest widoczny cały czas...w końcu obwód otwarty....
Z moich obserwacji zauważyłem jedną dziwną rzecz przy próbie odpalania zgasła żarówka pozycyjna kierowcy i wywaliło komunikat na fisie.... czy od spodu są jakieś wtyczki które mogły zostać zalane olejem i może to powodować takie objawy??:confused:
Z góry dziękuję za wszystkie rady
17439 to blad zawór klapy kolektora ssącego ( N316 )
za v-tuning :
Przyczyną wyświetlania tego kodu błędu jest najczęśćiej uszkodzony siłownik podciśnieniowy regulujący klapami.
Opisy tej usterki mogą być różne :
P1031 (17439) "Zawór klapy kolektora ssącego (N316) nie osiągnięto wartości zadane
P1031 Air control flap tight/sticking, hose connection(s), intake manifold air control actuator, intake manifold air control solenoid
P1031- czujnik ustawiania przełączania długości kolektora ssącego- specyfikacja nie zachowana- N316
P0106- czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/ czujnik ciśnienia atmosferycznego- usterka zakresu/ działania
17439/P1031/004145 - Intake Manifold Tuning Valve (N316): Setpoint Not Reached
17439 (czujnik pozycji zaworu powietrza N212 nie osiąga wartości
17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached
Dzięki Miro za odpowiedź ,
rozumiem ze ma to wpływ na odpalenie silnika?? Jeśli klapa się nie otworzy nie odpalisz auta?
Wiesz może czy istnieje jakiś prosty sposób na diagnostykę tego elementu ???
Czy w momencie kiedy odpaliłem auto bez oleju w silniku mogły one oberwać rykoszetem??
Cześć.
Mam problem z 8p 2.0 FSI 150km 2005r. auto słabo odpala/w ogóle nie odpala po rozgrzaniu, czasami załapie za drugim razem, raz nie palił kilka godzin. Auto jest mojej matki, zdążyli wymienić jej czujnik położenia wału co nie przyniosło żadnego efektu. Po części się nie dziwię, mój "komp" na androida pokazał błąd P0341 Camshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance, do tego P1031 i świeci EPC. Pierwsza myśl zamawiamy czujnik wałka, jednak poczytałem trochę i podobno w tych autach jest też problem z nastawnikiem rozrządu oraz z przecierającą się wiązką silnika przy rozruszniku. Czujnik wałka już mam nowy z Boscha tylko potrzebowałbym wskazówki w którym jest miejscu i ewentualnie na którą wiązkę patrzeć
//edit
czujnik wymieniony, na tą chwilę odpala tylko nierówno chodzi, błąd P1031 (nie osiągnięto wartości) i świecące EPC nadal pozostały.
Witam, mam problem z moją audi odkąd wymieniłem uszkodzona stacyjke, auto stało tydzień czasu przy krzakach i zastanawiam się czy jakieś zwierzę mi do środka się nie dostało, bo auto po wymianie stacyjki i odpaleniu po kilku dniach zaczęło się strasznie dziwnie zachowywać, przy dojeździe do torów sam zgasł i nie chciał odpalić chwile, obroty strasznie skaczą i do tego jakieś dziwne kopanie z wydechu słychać, wyskoczyl błąd oczywiście sczytalem i wrzucę niżej zdjęcie, dodam też filmik z tych obrotów, z góry dzięki za naprowadzenie mnie na moją usterkę, silnik 2.0 FSI 2004r. Dodam jeszcze, że auto przestalo odpalać, ale po wymiany świec odpala znowu.
https://ibb.co/x1qk6Bz
https://drive.google.com/file/d/13R_...w?usp=drivesdk
Niestety problem dalei pozostał, jakis czujnik mechanik mi przeczyscil i sie troche spokoił na wolnych, ale czasem wpadnie w takie dziwne falowanie i sie zaraz uspokoi. Towarzyszy mi check i kontrolka od trakcji. Prosze o pomoc