Pokazane rezultaty 1 do 1 z 1

Temat: Podniesienie mocy 1.8T 150HP AUM na ok.185HP(tzw.bezpieczny wirus) za/od 79zł

  1. #1
    klamamoto's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    A3-CLUB.NET frakcja Bielsko
    Auto
    OOOO 234HP CS
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny Podniesienie mocy 1.8T 150HP AUM na ok.185HP(tzw.bezpieczny wirus) za/od 79zł

    poradnik powstał tylko dla osób mających A3 8L 1.8T AUM
    podniesienie mocy tzw."bezpiecznym wirusem" zostało już omówione na wszystkie możliwe sposoby zarówno w PL jak i na zagranicznych forach i polega na zmianie wsadu ECU z AUM na AUQ(bliźniacze jednostki różniące się oprogramowaniem)

    potrzebne rzeczy to:
    -odpowiedni kabel+program(dostępny na portalach aukcyjnych na całym świecie po wpisaniu MPPS w ich wyszukiwarki) wersja tzw.metalbox(aluminiowa skrzyneczka)
    -VCDS(opcjonalnie dla sprawdzenia wersji ECU i błędów)
    -komputer/laptop z dobrą baterią(przedłużacz jeśli ktoś woli i ma obawy o baterię)
    -prostownik(jeśli nie jesteśmy pewni naszego akumulatora)
    -wsad ECU do pobrania
    http://hostuje.net/file.php?id=3b6fc...29dc3e7a4556e7
    jest to fabryczny oryginalny wsad audi nieruszany w żaden sposób!

    czasowo około 25/30minut max

    zaczynamy od instalacji programu i kabla(każdy system tak samo) w wersji v.13 ENG


    podpinamy VCDS i przechodzimy do zakładki engine/silnik i sprawdzamy VAG NUMBER a dokładnie oznaczenie literowe gdzie w naszym przypadku mamy HJ(ale mogą być inne np:DK)



    silnik ma być pozbawiony błędów!


    programowanie ECU

    podpinamy wszystko razem do złącza OBD i komputera i przekręcamy kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję(wszystkie źródła zbędnego poboru mocy należy wyłączyć tj:radio/klima/podświetlenie deski/lampki podsufitki)
    mając to już za sobą przechodzimy do zakupionego programu(zawsze jako ADMINISTRATOR)
    na dole po lewej mamy aktualne napięcie akumulatora i nie powinno ona spaść poniżej 12.00Volt
    -wybieramy AUDI
    -wybieramy A3
    -wybieramy z listy 1.8 turbo Bosch ME7.5 K-Line


    klikamy na lewym bocznym panelu ECU ID F1 i po prawej stronie wyskakują dane naszego ECU


    klikamy na lewym bocznym panelu Read F2/na dole wskoczy pasek postępu


    diody na boxie zaczynają migać


    proces ten trwa około 10 minut


    po tym wyskoczy nam okno z opcją zapisu naszego softu(to nic innego jak zrobienie backupu/kopi zapasowej ori programu)


    pojawi się nam okno dialogowe aby wyłączyć auto(kluczyk zostaje) i klikamy OK


    a po chwili aby przekręcić kluczyk na pierwszą pozycję i klikamy OK


    klikamy na lewym bocznym panelu Write F3 i wskazujemy pobrany plik z wsadem AUQ


    w oknie dialogowym klikamy OK


    w oknie informacji o ECU wskakuje informacja


    zaczyna się wgrywanie wsadu co trwa około 10 minut



    finalnie na dolnym pasku widzimy koniec


    i znów okna dialogowe z poleceniami o wyłączeniu i włączeniu zapłony co czynimy
    wyłączamy program oraz odpinamy urządzenie z gniazda OBD i odpalamy auto


    sprawdzamy na VCDS jak poprzednio zakładkę silnika i widzimy końcówkę BJ co oznacza że wsad został zmieniony



    w przypadku nieodpalenia auta(jeśli coś przebiegło nieprawidłowo/nie spotkałem się z takową informacją) zawsze mamy kopię zapasową ori wsadu i ją wgrywamy a auto normalnie odpali jak przed wgrywaniem wsadu

    przykładowe auto po wykonaniu w/w modyfikacji w serii miało 150,8KM oraz 236,2Nm, po 185KM i 259Nm(z logów)

    u mnie po hamowni w COMPSPORT wyszło 180.3 HP oraz 260Nm(cyt."0 problemów a jednostka w świetnym stanie na swoje lata!")




    podziękowania dla KonradA3 za pomocną i merytoryczną rozmowę


    w związku z masą pytań odnośnie tematu:

    PS 1: IMMO to zupełnie inna "kość" i niema żadnej dalszej zabawy w jego kodowanie i innych pobocznych adaptacji oraz kodowań związanych z w/w procedurą
    podmieniamy wsad i tyle



    PS 2: z informacji jakie uzyskałem od ludzi którzy zwracali się o pomoc w sprawie podniesienia mocy według w/w instrukcji można zastosować zwykły kabel z powyższym programem bez tzw.metalowej skrzyneczki(ja kupiłem z polecenia) w cenie od 79zł


    PS 3: proszę o nie pisanie PW o wskazanie konkretnego kabla na portalach aukcyjnych bo każdy z Was może to zrobić sam(poszukać) a pytając czy niema tańszych zadajcie Sobie wpierw pytanie czy podanie na tacy zaoszczędzenia minimum ok.1000zł który zapłacicie za podobną usługę u tunera wymusza na Was chęć "przyciułania" kolejnych 20zł co jest zwykłą chytrością!?
    może jeszcze poprosicie sprzedawcę aby Wam wysłał na swój koszt kabel aby tylko 1 raz podpiąć i sprawdzić czy zadziała(przy okazji podmienić soft) i odesłać za pobraniem?!weźcie się ogarnijcie co poniektórzy!



    PS 3: wsad można śmiało podmienić w autach z automatyczną skrzynią biegów



    PS 4: niema znaczenia czy w aucie jest LPG(gaz)



    PS.5: soft można zamiennie wgrać do skody octavi/vw golfa 4/seata leona 1...oraz innych pochodnych z silnikiem AUM





    zamieszczam link do instrukcji w PDF-ie gdyby fotki wygasły
    http://hostuje.net/file.php?id=409bf...8b504533ed4506
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 30-12-20 o 20:16

  2. The Following 2 Users Say Thank You to klamamoto For This Useful Post:

    DRG (24-05-17),Raivex (27-05-17)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •