Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 11

Temat: Montaż komputera pokładowego FIS

  1. #1

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpackie
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T AMK
    Pomógł
    raz

    Domyślny Montaż komputera pokładowego FIS

    Jaki licznik:
    Raczej prosta zasada jesli nasz aktualny licznik w numerze(z tyłu zegarów i wyswietlanym przez Vaga)
    maja nr. 8l0 919 xxx to szukamy zegarów z fisem tez zaczynających się od 8l0 919 xxx (nr 919 oznacza zegary bez can 920 z can) Charakterystyczna cecha jest tez cyfrowy zegarek dla licznika z can.
    Opis dotyczy auta bez Can

    Skale licznika:
    wiadomo ze diesel ma inna skale obrotomierza jak i prędkościomierza. Tarcze można przełożyć ze swoich starych liczników, reszta to tylko odpowiednie kodowanie.
    To samo tyczy się liczników z wersji angielskiej tz. tarcze można przełożyć a zmiana kodowania przełączyć licznik by liczył w km a nie w milach. Przy przekładaniu tarczy z licznika bez fisa do licznika z fisem trzeba wyciąć miejsce gdzie znajdują się ikonki.

    Co trzeba rozbierac :
    Aby zamontowac manetke trzeba ściągać kolo kierownicy
    W celu podprowadzenia przewodów pod maske musimy ściągnąć plastiki pod kierownica a także podszybie i mechanizm wycieraczek




    Pin1- sygnał spalania z ecu – do 18 pinu z ecu(silnik AGU na 100%) należy się do niego podłączyc
    Pin 2-
    Pin 3-
    Pin 4 -
    Pin 5 czujnik temperatury(użyłem termistora 2,2kohm jeden koniec do masy auta drugi do licznika, koszt termistora 1,5zł)
    Pin 6 –
    Pin 7
    Pin 8
    Pin 9 płyn do spryskiwacza po podaniu masy brak błędu na FIS można wyłączyc ta opcje poprzez kodowanie mozliwosc montażu czujnika w zbiorniczku spryskiwacza
    Pin 10-
    Pin 11 reset z manetki -pin 4 w manetce
    Pin 12 –
    Pin 13-
    Pin 14 przełącznik manetki -pin 2 w manetce
    Pin 15-
    Pin 16-
    Pin 17-
    Pin 18 przełącznik manetki -pin 1 w manetce
    Pin 19 czujnik przepalonej żarówki ( do masy)
    Pin 20

    Dodatkowo :
    W manetce mam 6 pinów (3 do licznika 2 do regulacji prędkosci wycieraczek i jeden do podłączenia masy.


    Czyli manetka:
    Pin 1 do zegarow pin 18
    Pin 2 do zegarów pin 14
    Pin 3 do masa
    Pin 4 do zegarów pin 11
    Pin 5 wycieraczki
    Pin 6 wycieraczki
    Pin 7 wycieraczki


    Immo
    A3 posiada immo w zegarach I tak:
    Rok modelowy do 97r. immo z transponderem ze stałym kodem
    Od 98 r. do ?? immo z transponderem crypto48 id48
    A wiec jeśli zakładmy do audi z 97r. licznik z 98 czy 99r. to musimy wymienic transponder w kluczykach bo inaczej nie uda nam się zaprogramowac kluczy.
    Do zaprogramowani kluczy będzie potrzebny jeszcze nr pin zegarów możemy go dostac od sprzedającego zegary bądź nie… Jeśli nie to udajemy się do kogos kto potrafi odczytac kod pin bądź sami odczytujemy.
    Potrzebujemy do tego odpowiedni interfejs i soft… nie odczytywalem pinu Vagiem na USB ale na coma nie było problemów VAG EEPROM Programmer dał rade odczytac kod pin immobilajzera.

    Procedura programowania kluczy i nie tylko: http://www.myturbodiesel.com/1000q_h...mo2.htm#recode


    Kodowanie:
    ??xxx: Options (< MY 1999)
    o +00 = Manual Transmission 02C/02J/02M OR Automatic Transmission 01M
    o +01 = Brake Pad Warning
    o +02 = Seatbelt Warning
    o +04 = Washer Fluid Warning
    o +08 = Manual Transmission 02K
    o +16 = Navigation
    • ??xxx: Options (MY 2000 >)
    o +00 = Manual Transmission 02C/02J/02M OR Automatic Transmission 01M
    o +01 = 2nd Fuel Tank Characteristic (All-Wheel Drive)
    o +02 = Seatbelt Warning
    o +04 = Manual Transmission 02M OR Automatic Transmission 09A
    o +08 = Manual Transmission 02K
    • xx?xx: Country (< MY 1999)
    o 0 = Germany
    o 1 = Rest of World (RoW)
    o 2 = USA
    o 3 = Canada
    o 4 = Great Britain
    o 5 = Japan
    o 6 = Arabien States
    o 7 = Australia
    • xx?xx: Country (MY 2000 >)
    o 0 = Germany
    o 1 = Rest of World (RoW - Left Hand Steering)
    o 2 = USA
    o 3 = Canada
    o 4 = Great Britain (Right Hand Steering)
    o 5 = Japan (Left Hand Steering)
    o 6 = Arabien States
    o 7 = Australia
    o 8 = Rest of World (RoW - Right Hand Steering)
    o 9 = Japan (Right Hand Steering)
    • xxx?x: Engine I
    o 4 = 4-Zylinder
    • xxxx?: Engine II
    o 0 = Diesel Engine
    o 2 = Gasoline Engine
    o 4 = Turbo Gasoline Engine

    Odnosnie wtyczek: wtyczke zegarów zastąpiłem odpowiednio skróconą taśma do cd-roma od komputera(tasma 40pin) najlepiej sama wtyczke i kable delikatnie poklejic „kropelka” żeby przy wyciąganiu nie wyciągnąć samych przewodow bez wtyczki. Wtyczke manetki znalazłem podobna na szrocie tez po dopasowaniu pasowala. W planie jest zamontowanie czujnika w zbiorniczku spryskiwacza oraz wymiana przekaznika wycieraczek i aby podłączyc regulacje z manetki…(wcześniej miałem manetke bez regulacji czyli tego malego potencjometrau góry).

    Ogólnie koszt montażu:
    Licznik od 150zł do 400zł
    Manetka od 40 do 100zł
    Przewody wtyczki i czujniki w zależności gdzie szukamy ale wystarczy się postarac a będą to groszowe sprawy.
    dodatkowe linki:
    http://www.audi4ever.at/faq/pdf/audi..._umbau_can.pdf
    http://personales.ya.com/carlserra/I..._FIS_EN_A3.pdf

    !!!!!!!UWAGA!!!!!!!!!!!!!!
    temat nie ukończony... jesli ktos ma czas i chec ukonczyc temat to bardzo prosze ja niestety nie bede miał czasu... dodatkowo nie mam zdjęć ale mysle ze wszystko mozna znalesc na forum...jak ktos ma pytania to na gg postarm sie pomóc.
    Pozdrawiam








    zamieszczam link do instrukcji w PDF-ie gdyby fotki wygasły
    http://hostuje.net/file.php?id=8e0c8...c9feddbcc547da
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 28-07-15 o 16:27

  2. #2
    Zachodniopomorskie neoeinz's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Passat B5fl
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Ja tylko powiem cos nt kodowania kluczykow pod nowe szafy, nie trzeba zmieniac transpondera w kluczyku, ja mialem przyjemnosc zmieniac zegary i nie musialem zmieniac transpondera, zczytalem tylko pin z nowych zegarow i zakodowalem sobie bez problemu stary kluczyk Reszta opisu bardzo fajna, moze kolega mieto moglby sie wypowiedziec na ten temat
    .......

  3. #3

    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    podkarpackie
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T AMK
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    odnosnie immo zalezy od generacji immo jakie posiadasz i jakie zegary chcesz załozyc... ja musialem zmieniac transponder...
    mysle ze napewno jakies opinie i zdjecia sie pojawia...ja niestety po zgubieniu telefonu nie posiadam zadnych

  4. #4
    strikerbest's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    FIS zamontowany zgodnie z tą instrukcją. Działa poprawnie. Dzięki "daw21".

    Jeśli moge przekazać jakieś własne spostrzeżenia... Dużym problemem było sciągnięcie wycieraczek (w moim aucie najbardziej problematyczne są zawsze wycieraczki ) Należy ostrożnie sciągnąć plastik przy podszybiu żeby nie wyrwać przewodów elektrycznych od spryskiwaczy. Przy okazji przesmarujcie sobie mechanizm wycieraczek bo jak się Wam zatrze to będzie dodatkowy wydatek.
    Mam tez informację nie potwierdzoną. Nie musiałem rozbierać wtyczki od ECU i dokładać przewód do PIN18 bo już go miałem. Znalazłem go w puszce przy podszybiu wpiętego w kostkę. Przewód zielono-biały. Sprawdźcie może u Was też jest i tez jest w tym kolorze. Wtedy wystarczy podpiąć się pod niego i doprowadzić go do licznika.
    Zakładanie plastiku przy podszybiu jest czasochłonne i wymaga dokładnego wymycia miejsca szyby. U siebie nie zdołałem niestety założyć z powrotem tak jak fabrycznie i plastik odstaje.
    Zamiast taśmy od kompa można kupić gotowe złączki w sklepie elektronicznym. Nie zastąpią nam one jednak oryginału z ASO (4A0 972 883B) koszt około 30-50zł. Przy zakupie orginalnej wtyczki nie zapomnijcie o dokupieniu pinów. Bez tego wtyczka jest bezużyteczna.
    Posiadacze klimatyzacji nie muszą kupować dodatkowego czujnika temperatury w zderzak. FIS korzysta z czujnika klimatyzacji i nie trzeba dociągać dodatkowych przewodów.
    Zwróćcie uwagę na manetki jakie kupujecie żeby się nie okazało że nie macie na przykład obsługi tylnej wycieraczki.
    To by było na tyle...
    Ostatnio edytowany przez strikerbest - 23-10-08 o 00:32

  5. #5
    lukone's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    ¡uoısıʌ ǝn1q 3ɐ ıpnɐ
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    do??czam go grona os?b z zamontowanym FIS'em

    zaj??o mi to prawie ca?y dzie? ( od 9:00 do 20:00 )

    mia?em taki licznik



    a teraz mam co? takiego:




    Monta? nale?y podzieli? na trzy etapy:

    1. DEMONTA?

    a) Kierownica i poduszka: u?ywamy kluczy imbusowych gwiazdkowych



    - poduszki airbag - klucz o rozmiarze T30
    - kierownicy - klucz o rozmiarze T55


    b) zwyk?y ?rubokr?t gwiazdkowy potrzebny do odkr?cenia:

    - plastiki wok?? kolumny kierownicy
    - manetki
    - licznik



    c) podszybie - sprawne r?czki - uwaga aby nie po?ama? podszybia (jak kto? po?amie to numer w ASO: 8L1 819 415 - koszt: 195 PLN)

    - zanim zaczniesz ?ci?ga? podszybie nale?y od??czy? rurk? do spryskiwaczy oraz kostk? kt?re znajdziesz prawie na ?rodku podszybia kieruj?c si? od

    strony filtra przeciwpy?kowego - w podszybiu jest specjalna klapka kt?r? nale?y lekko uchyli?.
    Aby nie uszkodzi? podszybia nale?y spr?bowa? go zdejmowa? od samego ?rodka a nie za ko?ce!!

    d) wycieraczki: klucz 10 lub 13

    - pami?taj aby zaznaczy? jak by?y ustawione wycieraczki - najlepiej ?cieralnym flamastrem na podszybiu

    e) mechanizm + silniczek wycieraczek klucz 10 lub 13




    f) puszka w pod wcieraczkami - zwyk?y p?aski ?rubokr?t

    przed otwarciem:



    po otwarciu:



    2. OKABLOWANIE

    koszt grat?w w ASO



    - zarobienie dodatkowej wtyczki do FIS

    wtyczka - 4A0 972 883B





    gotowa wtyczka:



    piny do wtyczki - 000 979 018 (uwaga! jeden kabelek ma zacisniete dwa piny - wystarczy przeci?? kabel i mamy dwa kabelki)
    trzeba w ASO zam?wi? 4 kabelki !!
    UWAGA - r?wnie? pasuj? piny od kabelka kt?ry znajdziecie prawie w ka?dym PC - kabel ??cz?cy CD z kart? dzwi?kow? ale trzeba u?y? SuperGlue aby podklei? kabelki we wtyczce tak aby nie wypada?y



    wtyczka do maneteki - 893971636



    piny do wtyczki do manetki - ja u?y?em ze starej kostki ISO z radia

    Lista pin?w jakie mo?ecie dosta? w ASO jest tu:

    http://www.passatplus.de/umbauteile/...r/stecker5.htm

    manetki - 4B0 953 503 H 01C - warto poszuka? na allegro!!


    3. MONTA?

    - monta? kabelk?w zgodnie z instrukcj? usera daw21

    UWAGA! tak jak pisa? user strikerbest sygna? spalania wychodzi z ECU bia?o-zielonym kabelkiem i jest doprowadzowony do puszki w podszybiu do bia?ej kostki, dlatego nie robierajcie wtyczki od ECU!

    zar?wno w beznynie jak i diesel'u jest tak samo





    Dla os?b kt?re maj? wy?wietlacz temperatury w starych zegarach nale?y odnale?? tak? wtyczk? 10 pinow?:



    nale?y z wtyczki 10 pinowej wyci?gn?? pin 3 i pod??czy? go do naszej nowej wtyczki w FIS w miejsce pinu 5

    4. ADAPTACJA KLUCZYK?W ORAZ IMMO od 96r. do 99r

    Najlepiej u?y? polskiego VAG:
    http://hotfile.com/dl/107811812/7da4...ow_PL.rar.html

    1.

    [Select]
    [17 - Instruments]
    [Login - 11]
    Wpisz obowizkowo 0 przed loginem!
    je?eli Tw?j PIN ma posta?: 1234, to wpisz 01234.
    [Do It!]

    2.

    [Adaptation - 10]
    Wejdz w blok 21
    [Read]
    Warto?? tam wpisana informuje ile kluczyk?w masz dopisanych do immo.
    Wpisz 0
    [Test]
    [Save]
    Operacja ta wyczysci wszystkie zapami?tanie kluczyki w immo
    Nast?pnie wpisz liczb? kluczyk?w kt?re posiadasz, w??czaj?c w to kluczyk kt?ry masz obecnie w stacyjce
    [Test]
    [Save]

    3.

    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]
    Wy??cz zap?on i wyci?gnij kluczyk

    4.
    Kluczyki podczas programowania musz? by? oddzielnie i za dala od immo! Najlepiej nale?y pouk?ada? kluczyki na siedzeniu pasa?era!
    Wsu? pierwszy kluczyk do zaprogramowania w stacyjk? i przekr?c - lampka od IMMO po 2 sekundach powinna zgasn??.
    Wyjmij kluczyk i z nast?pnym zr?b to samo ponownie.


    UWAGA!! Je?eli masz problem zaprogramowaniem kluczyka prawdopodobie Tw?j kluczyk nie ma "pluskwy" CRYPTO 48
    najprosciej jest kupi? na allegro: http://allegro.pl/search.php?string=...personal_rec=0
    KOSZT ~ 20 PLN
    Ostatnio edytowany przez lukone - 27-02-11 o 19:30

  6. #6
    inc's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    TSK/TK/KR
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    ktos wie jakie numery maja same piny do kabli naprawczych do wtyczki zegarow i do manetki ? kolega tu pisze ze kupil kable po 8pln, u mnie w aso te kable kosztuja 21pln. a ze potrzeba niby 4 sztuk do samych zegarow, plus piny do manetki to sie robi drozej niz mnie zegary kosztowaly
    wiem ze da sie same piny, tylko nie znam numeru. chodzi o ten numer +N xxx xxx xxx. do tempomatu kupilem wlasnie same piny i sie dalo, chyba 1pln/szt a nie 21 ale tam znalem numery a tu nie. moze ktos pomoze
    AHF + .230 + FMIC + turbo z BRD
    15?KM/3??Nm Audi RIP 98-2011
    teraz kolejny VAG, ale juz inny klub

  7. #7
    strikerbest's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Hmm... Chciałbym Ci jakoś pomóc choć nie ukrywam że w tym wypadku chyba ASO Twoim przyjacielem i tam najłatwiej zadawać pytania.
    Po szperałem jednak trochę w różnych dokumentach. Nie sprecyzowałeś o jakie kable i do jakich wtyczek Cię interesują. Skoro jednak temat jest o zakładaniu FIS więc pewnie chodzi o trzecią (czerwoną) wtyczkę z sygnałami konsumpcji i sterowania z manetek. Nie wiem czy występuje coś takiego jak zestaw naprawczy, ponieważ usterki tych przewodów raczej się nie zdarzają.
    Do sedna... kable z Pinami do czerwonej wtyczki występują pod numerem 000 979 018. Załączam screena z ETKI.
    Acha, jeszcze jedna ważna sprawa. Z ETKI wynika że pod tym numerem kryje się gotowy komplet 5 przewodów zarobionych pinami z dwóch stron, przy czym z jednej strony płaska z występem blokującym.
    Załączone miniaturki Załączone miniaturki Click image for larger version. 

Name:	PINY.jpg 
Views:	1849 
Size:	99.0 KB 
ID:	4251  

  8. #8
    inc's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    TSK/TK/KR
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    tak, wlasnie chodzi o te kable. z tym ze u mnie w aso sa po 21pln ZA SZTUKE
    chodzi mi o to zeby kupic same piny, wiem ze do niektorych wtyczek sie da...
    AHF + .230 + FMIC + turbo z BRD
    15?KM/3??Nm Audi RIP 98-2011
    teraz kolejny VAG, ale juz inny klub

  9. #9

    Data dołączenia
    Aug 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gliwice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV

    Domyślny

    Świetny opis i dzięki za udostępnienie swojej pracy, ale chciałbym się upewnić jak to jest z tym podłączeniem manetki i zegarów:

    Tak jest napisane w pierwszym poście:
    ....
    W manetce mam 6 pinów (3 do licznika 2 do regulacji prędkosci wycieraczek i jeden do podłączenia masy.

    Czyli manetka:
    Pin 1 do zegarow pin 18
    Pin 2 do zegarów pin 14
    Pin 3 do masa
    Pin 4 do zegarów pin 11
    Pin 5 wycieraczki
    Pin 6 wycieraczki
    Pin 7 wycieraczki
    ...

    Na pewno jest 6 pinów, rozumiem, że ten 7 pin jest wpisany omyłkowo. Mógłby ktoś potwierdzić jak to podpiąć. Z góry dzięki

  10. #10
    flito's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Trzebinia / Kraków Balice
    Auto
    SEAT Leon
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Dorzucam od siebie 3 grosze.
    Po zakupie mojego licznika, okazało się że jest z CAN i nie pasuje to opisu podawanego tutaj. Różnił się tym, że nie miał czerwono białej wtyczki, a dużą, tak jakby trzecią wtyczkę w kolorze szarym.
    (na zdjęciu licznik od A6, ale układ wtyczek się zgadza)

    Godzina spędzona z miernikiem, i udało mi rozpoznać za co odpowiadają poszczególne piny manetki, oraz gdzie je podłączyć, a trzeba to zrobić do szarej wtyczki.

    Pin 1 do zegarow pin 17 szara wtyczka (przełączenie komputera góra)
    Pin 2 do zegarów pin 18 szara wtycz (przełączenie komputera dół)
    Pin 3 do masa - pin 7 niebieska wtyczka
    Pin 4 do zegarów pin 19 szara wtyczka ( przełączenie komputera RESET)
    Pin 5 wycieraczki
    Pin 6 wycieraczki


    Szarą wtyczkę można spokojnie wykonać z niebieskiej/zielonej, a te uciąć na szrocie z jakiego kolwiek VAGa

    Ponad to, ważniejsze wyprowadzenia szarej wtyczki

    Pin - OPIS
    8 - drzwi pasażera przód
    9 - drzwi pasażera tył prawe
    10- drzwi pasażera tył lewe
    14 - żarówka STOP (masujemy i po błędzie)
    15 - płyn spryskiwaczy (masujemy lub ciągniemy przewód do czujnika)

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •