Błąd 18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation - Brak mocy, tryb serwisowy nierówne przyśpieszanie.
Objawy :
Brak mocy, uaktywniony tryb serwisowy lub nierówne załączanie się turbo, nierówne przyśpieszanie. Dodatkowo informacja „check engine” i poniższy błąd widoczny w Vagu :
1 Fault Found:
18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor: Implausible Correlation
P1592 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 106.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.24 V
Bin. Bits: 00101100
Absolute Pres.: 999.6 mbar
Absolute Pres.: 1305.6 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
Winowajca :
Błąd 18000 generuje czujnik ciśnienia doładowania G31 umiejscowiony zaraz za IC. W BKD umiejscowiony jest tu :
Wg ETKI :
Po demontażu filtru powietrza :
Ewentualnie problem może tkwić w wiązce elektrycznej doprowadzonej do czujnika.
Co robimy :
Dojście do czujnika g31 jest utrudnione dlatego należy usunąć filtr powietrza oraz rurę doprowadzającą powietrze do filtra.
W moim przypadku problem tkwił w samej złączce, ponieważ wypieła się z czujnika. Wyrobił się zaczep i wiązka się wypieła. Problem usunąłem wpinając wiązkę i zabezpieczając ją zwykłą opaską uciskową. Składamy wszystko i podpinamy vaga. Robimy scana i usuwamy błędy. Robimy szybką rundkę furką po dzielni i sprawdzamy czy objawy znikneły. Jeśli znowu wywali wam check engine z tymi samymi objawami macie do wyboru trzy opcje :
1) wymiana G31 na nowy (cena około 130 pln.)
2) sprawdzenie wiązki elektrycznej
3) Oddanie samochodu specjaliście
Pozdrawiam
Hero