Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 25

Temat: Wymiana osłona tarczy hamulcowej tył

  1. #1
    OFFCA's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    NEIGHBOURHOOD
    Auto
    Audi A3 1998rok
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    52 razy

    Domyślny Wymiana osłona tarczy hamulcowej tył

    Witam
    Wymieniał ktos osłony tarczy hamulcowej z tyłu u siebie??
    Dzis zrobiłem pierwsze podejscie i kupa
    Zdjąłem koło
    Zdjąłem zacisk
    Zdjąłem tarcze
    i oczom ukazało sie dojście do odkrecenia śrub osłony
    oczyściłem troche to miejsce i zacząłem przymierzać klucz 17 jednak dojście utrudnione przez po cześci przysłaniające śruby ta zębatka od ABS na piaście
    Do tego wszystkiego śruby bardzo skorodowane
    Spróbowałem odkręcić choc jedną ale buba dałem sobie spokój na dzis
    I tu moje pytania
    Czy do tej czynności obowiazkiem jest zdjecie tylniej piasty zeby mieć pełen dostep do śrub ? czy da rade bes tego jakimś sposobem
    czy jak ją zdejme nie zaskoczy mnie cos np łożysko jakies sie rozsypie na etce nic nie widac ;/



    Może byc problem z numerem 7 śruba 12sto kątna
    I na koniec dać sobie z tym spokój i ppojechać do mechanika zeby nie zjeść kupy nerwów i ew braku narzedzi ??
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 02-05-16 o 20:21
    numer obozowy 2483 : 22.10.2007
    22.10.2007-->10.02.2008 forumowicz,
    10.02.2008-->31.12.2011 klubowicz,
    01.01.2012---> kombatant wojenny, to juz rok na emeryturze
    tysiace postów, 27 tematów, dziesiątki spotów, 2 OP, 6 ostrzeżeń oto JA



  2. #2
    respect2's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wietrzychowice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARX
    Pomógł
    30 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    Heh. Wczoraj akurat miałem się do tego zabierać z racji rozebranych wszystkich zacisków ( malowanie zacisków i przy okazji wymiana płynu hamulcowego) ale kolega mi odradził. Mówił że dużo z tym roboty. Teraz już wiem że miał rację. Ale szczegółów takowej operacji nie znam więc niestety nie pomogę.

  3. Podziękowania dla respect2 za pomoc w problemie

    OFFCA (16-02-11)

  4. #3
    L@mberT's Avatar
    Data dołączenia
    May 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Auto
    OOOO
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    13 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    ja nie wiem czy takiej osłony nie zmieniać najlepiej przy wymianie łożyska w kole ?
    pamietam jak zmieniałem tarcze to coś mi świta ze nie dało się tego odkręcić tak łatwo

  5. Podziękowania dla L@mberT za pomoc w problemie

    OFFCA (16-02-11)

  6. #4
    OFFCA's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    NEIGHBOURHOOD
    Auto
    Audi A3 1998rok
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    52 razy

    Domyślny

    OK juz wiem ze trzeba zdemontowac tą jakby piaste
    bo przeciez mi nie przejdzie otwór hehe
    chyba ze sie to rozetnie i jakoś nałoży





    teraz zostaje reszta pytań

    Wiec od poczatku
    Zdejmujemy kapsel el 5
    Odkrecamy tą śrube 12-sto katna
    i pojawia sie pytanie co jest w srodku części el 6 ew jakie łożysko które da sie ponownie zamontować

    czy ta sruba 12-sto katna dociska el 6 w pkt 1, 2, 3, czy 4 i tak to sie trzyma na docisk ;/



    Chyba sam sobie odpowiem na wszystkie pytania
    Wystarcza checi hehe

    Zostaje ostatnie w zasadzie teoretyczne pytanie
    jak bede demontował piaste to w niej jest łożysko i przy demontażu-zsuwaniu element metalowy oznaczony czarna strzałką zostanie-nie zdemontuje się wyleca kulki z łożyska i trzeba bedzie zalożyć nowe łożysko ew komplet z piastą, jest to element jednorazowego uzytku w sensie raz założysz i nie zdejmiesz nie psując go ;/

    Ostatnio edytowany przez OFFCA - 16-02-11 o 18:52
    numer obozowy 2483 : 22.10.2007
    22.10.2007-->10.02.2008 forumowicz,
    10.02.2008-->31.12.2011 klubowicz,
    01.01.2012---> kombatant wojenny, to juz rok na emeryturze
    tysiace postów, 27 tematów, dziesiątki spotów, 2 OP, 6 ostrzeżeń oto JA



  7. #5
    toma126's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kluczbork
    Auto
    sharan tdi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Klucz nasadowy nr. 30 (12-kątny) aby odkręcić nakrętkę łożyska. Do ściągnięcia łożyska z piastą musisz mieć ściągacz, po tym łożysko " pójdzie z dymem" czyt. rozleci się bynajmniej u mnie tak było, ale i tak wymieniałem na nowe więc... potem osłona i wsio ...łożysko z piastą ok. 250 zł
    Ostatnio edytowany przez toma126 - 16-02-11 o 19:21

  8. Podziękowania dla toma126 za pomoc w problemie

    OFFCA (16-02-11)

  9. #6
    OFFCA's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    NEIGHBOURHOOD
    Auto
    Audi A3 1998rok
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    52 razy

    Domyślny

    no własnie tak podejrzewalem to chyba zrobie cos na sztuke zeby skasować błąd 00290 - ABS a jak bedą sie oddzywać tulejki na belce itd to smigne to na raz profi osłony łożyska tulejki odboje i co tam jest jeszcze

    dzieki za szybką pomoc
    numer obozowy 2483 : 22.10.2007
    22.10.2007-->10.02.2008 forumowicz,
    10.02.2008-->31.12.2011 klubowicz,
    01.01.2012---> kombatant wojenny, to juz rok na emeryturze
    tysiace postów, 27 tematów, dziesiątki spotów, 2 OP, 6 ostrzeżeń oto JA



  10. #7
    Kamil5771's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Końskie/Warszawa
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Witam!
    Przerabiałem to od podszewki gdyż musiałem wymienić całą belkę z tyłu (niefortunny krawężnik...):<
    Ale po moim zabiegu autko jak nowe;D Co do tych łożysk, jeśli je zdejmiesz, bez problemu możesz z powrotem je założyć, kulki się nie wysypią ani nic w tym stylu gdyż jest łożysko stożkowe. Gdy wymienisz blachy porostu załóż łożysko i ściągnij mocno ta 12-kątną śrubą. Przelatałem kilka tys. i wszystko jest w porządku, nie grzeje sie, nie chuczy nie tłucze. Niestety u mnie zabieg wymiany osłon się nie powiódł, bo nie mogłem nigdzie dostać nowych a czas mnie gonił.. Ale przy okazji zaciski wymalowane, płyn wymienionyi blachy odświeżone Powodzenia!

  11. Podziękowania dla Kamil5771 za pomoc w problemie

    OFFCA (17-02-11)

  12. #8
    toma126's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kluczbork
    Auto
    sharan tdi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kamil5771 Pokaż post
    Co do tych łożysk, jeśli je zdejmiesz, bez problemu możesz z powrotem je założyć, kulki się nie wysypią ani nic w tym stylu gdyż jest łożysko stożkowe.
    No widzisz... tylko że u mnie łożysko się rozwaliło, więc nie pisz że można je bez problemu z powrotem założyć, niby jak? skleić? tobie akurat może się udało, z moim tak nie wyszło, OFFCY też może sie nie wyjść... więc po co pakowac się koszty...
    Ostatnio edytowany przez toma126 - 16-02-11 o 22:43

  13. Podziękowania dla toma126 za pomoc w problemie

    OFFCA (17-02-11)

  14. #9
    OFFCA's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    NEIGHBOURHOOD
    Auto
    Audi A3 1998rok
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    52 razy

    Domyślny

    jeszcze raz dzieki wszystkim za informacje
    Do wiosny to zostawie albo poki bedzie cieplej poki co zrobie to zeby ABS dzialał i chyba czujnik albo styki cos nie dizalają ale reszte chyba mechanikowi zostawie bo samemu to zawsze wyjdzie jakis kwiotek ;/
    Dziwne ze w etce nie pokazuja lożyska
    tak czy siak przegladne jeszcze raz etke jak bede to robil to hurtem wszystko cała belke z zawieszeniem jak bedzie taka potrzeba zeby nie jezdzic po kilka razy do mechanika
    numer obozowy 2483 : 22.10.2007
    22.10.2007-->10.02.2008 forumowicz,
    10.02.2008-->31.12.2011 klubowicz,
    01.01.2012---> kombatant wojenny, to juz rok na emeryturze
    tysiace postów, 27 tematów, dziesiątki spotów, 2 OP, 6 ostrzeżeń oto JA



  15. #10
    Kamil5771's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Końskie/Warszawa
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Robiłem to przy 3 samochodach (2x octavia i moja A3) i we wszystkich przypadkach było tak samo. Na czopie zostaje część łożyska wraz z uszczelniaczem. Po ponownym złożeniu wszystko działa jak powinno... I nic nie trzeba kleić. toma126 spokojnie. Ja wyraziłem tylko swoją opinię i spostrzeżenia zaczerpnięte z własnego doświadczenia.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •