Pokazane rezultaty 1 do 1 z 1

Temat: Opis wymiany termostatu z obudową i czujnikami 1,6 BFQ

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.6 BFQ

    Domyślny Opis wymiany termostatu z obudową i czujnikami 1,6 BFQ

    Witam
    uff i po bólu......wczoraj wymieniliśmy z kolegą termostat w Audi 1.6 BFQ i temperatura trzyma 90 stopni

    Poniżej opiszę wymianę może komuś się przyda....

    Na początku kupiłem 3l płynu G12, 3l wody destylowanej no i termostat (06A121111) w ASO .
    koszty:
    płyny - 50 zł, termostat z czujnikami: 360 zł (06A121111) razem 410 zł :/
    (na marginesie w ASO za wymianę chcieli 280 zł



    numer katalogowy: 06A121111
    adres części: 03M08B5

    1. Jeżeli silnik jest gorący czekamy aż się ostudzi aby spuścić płyn z chłodnicy....odkręcamy korek w zbiorniczku wyrównawczym i schodzimy do kanału (odkręcamy osłonę silnika) i spuszczamy płyn do miednicy odkręcając zaworek które znajduje się po lewej stronie...

    2. Zdejmujemy rurkę którą zaznaczyłem na zdjęciu czerwoną linią


    3. Po zdjęciu pierwszej rurki ukazuje nam się termostat.... wyciągamy 2 wtyczki z czujników (zaznaczone są za zdjęciu kolorem czerwonym i zielonym) strzałki pokazują gdzie trzeba odgiąć zaczep.... Następnie zdejmujemy po kolei rurki tak jak są ponumerowane zaznaczone na rysunku kolorem niebieskim.
    UWAGA!! Przy zdejmowaniu 3 rurki może wylecieć trochę płynu........


    4. Jeżeli już ściągnęliśmy wszystkie rurki możemy się zabrać za odkręcanie od silnika termostatu z obudową (3 śrubki zaznaczone na zdjęciu powyżej)
    UWAGA!! Po odkręceniu może wylecieć trochę płynu........Należy zwrócić uwagę czy ten zielony korek (na zdjęciu poniżej) jest zamknięty....tam chyba jest sprzęgło i łatwo ten korek wyskakuje więc łatwo może sie tam dostać płyn


    5. Przyklejoną uszczelkę do silnika delikatnie zeskrobujemy nożykiem (jeżeli została tak jak w moim przypadku) i delikatnym papierem ściernym (wodny) czyścimy miejsce gdzie przylega uszczelka.....poniżej zaznaczyłem czerwoną obwódką
    przed oczyszczaniem

    po oczyszczeniu


    6. Po oczyszczeniu można na termostacie delikatnie uszczelkę posmarować wazeliną żeby lepiej przylegała i przykręcić na trzy śruby termostat do silnika..Następnie zakładamy rurki gumowe....zaczynając od 6 -1. Po założeniu rurek wpinamy dwa kable do czujników.... Poniżej na zdjęciu widać już prawidłowo wymieniony termostat


    7. Jeżeli powyższe czynności wykonaliśmy to wlewamy płyn G12 proporcje 1:1 (-35 stopni) czyli ok 3l G12 i 3l wody destylowanej....jeżeli ze zbiorniczka nie schodzi płyn a wlaliśmy tylko ok 3l to odpalamy silnik......ze zbiorniczka płyn będzie znikał więc wtedy dolewamy resztę płynu...Należy też zejść do kanału i odkręcić zawór sprawdzić czy są odpowietrzone przewody....

    7. na zdjęciu poniżej pokazuje uszkodzony termostat..



    8. Uwagi końcowe.....zaciski metalowe z rurek najlepiej zdejmować specjalnym zaciskiem z blokadą...kombinerki mogą nie wystarczyć....











    zamieszczam link do instrukcji w PDF-ie gdyby fotki wygasły
    http://hostuje.net/file.php?id=028c6...b42fbd4987c9ec
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 31-07-15 o 19:10

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •