Page 3 of 30 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 21 to 30 of 292

Thread: [8L] Brak ciepłego powietrza z nawiewów.Pomocy bo zimno:(

  1. #21
    Norco's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Pszczyna
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AGR
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 3 times

    Default

    skoro Ci się szybko nagrzewa i dochodzi do 100 stopni to na 200% pompa. Co do rozrządu to ja sobie od razu wymieniłem, bo do wymiany zostało jakoś 30.000 więc było blisko, ale nawet jeśli masz na swoim pasku przejechane 10.000 km to go wymień. Nigdy nie zakłada się tego samego paska - wynika to z faktu, że z biegiem czasu się on naciąga i gdybyś teraz go napinał to będzie miał on zbyt duże naprężenia wewnętrzne, które mogą zapoczątkować jego pęknięcie. Jeśli już chcesz okroić koszty to wymień sam pasek bez wymiany rolek prowadzących i napinacza.


    Quote Originally Posted by Audi A3 Lipsk View Post
    Ja stawiam na termostat
    p.s. to nie może być termostat, gdyż jest to element odpowiedzialny TYLKO I WYŁĄCZNIE za włączanie dużego obiegu, a obieg przez nagrzewnicę odbywa się przez cały czas. W przypadku awarii termostatu mogłaby Ci świrować temperatura, ale na pewno miałbyś ciepły nawiew

  2. #22
    PROSTO's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    64-100
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Engine
    2.0T CDLA
    Thanks
    Thanked 308 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 11 times

    Default

    najszybciej w sobote za tydzien rozbiore i chialbym abys sie mylil dam znac co i jak a teraz dziekuje za konkretna odpowiedz
    Who I am? I am a the Champion.

  3. #23
    Audi A3 Lipsk's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Sex
    mężczyzna
    Location
    woj. Podlaskie/woj. Mazowieckie
    Auto
    A_U_D_I
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AHF
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 4 times

    Default

    Quote Originally Posted by Norco View Post
    skoro Ci się szybko nagrzewa i dochodzi do 100 stopni to na 200% pompa. Co do rozrządu to ja sobie od razu wymieniłem, bo do wymiany zostało jakoś 30.000 więc było blisko, ale nawet jeśli masz na swoim pasku przejechane 10.000 km to go wymień. Nigdy nie zakłada się tego samego paska - wynika to z faktu, że z biegiem czasu się on naciąga i gdybyś teraz go napinał to będzie miał on zbyt duże naprężenia wewnętrzne, które mogą zapoczątkować jego pęknięcie. Jeśli już chcesz okroić koszty to wymień sam pasek bez wymiany rolek prowadzących i napinacza.




    p.s. to nie może być termostat, gdyż jest to element odpowiedzialny TYLKO I WYŁĄCZNIE za włączanie dużego obiegu, a obieg przez nagrzewnicę odbywa się przez cały czas. W przypadku awarii termostatu mogłaby Ci świrować temperatura, ale na pewno miałbyś ciepły nawiew
    A właśnie bo nie!Mój kolega w audi a4 miał podobny problem!I po wymianie termostau takie objawy zniknęły.Ja tylko mówię co słyszałem!
    <<<<<<<< P_O_Z_D_R_A_W_I_A_M >>>>>>>>>

  4. #24
    Norco's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Pszczyna
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AGR
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 3 times

    Default

    Quote Originally Posted by Audi A3 Lipsk View Post
    A właśnie bo nie!Mój kolega w audi a4 miał podobny problem!I po wymianie termostau takie objawy zniknęły.Ja tylko mówię co słyszałem!
    Jeśli termostat był wadliwy to za często lub w ogóle przez cały czas, ciecz chłodząca płynęła przez duży obieg - tj. przez chłodnicę. Temperatura z nawiewów na pewno będzie niższa, ale wyczujesz chociaż letnią temp. powietrza. W przypadku uszkodzonej pompy, nie ma szans by poleciało przynajmniej letnie powietrze - efekt jest taki jakbyś włączył wentylacje bez ogrzewania. Pozdrawiam

  5. #25
    a3_luke's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Śląsk
    Auto
    Renault Megane III
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 9 times

    Default

    Panowie,

    ja mam podobny problem, pisalem juz ale nikt mi nie odpowiedzial.
    Autko nagrzewa mi sie do okolo 90*C (wskaznik na liczniku i kod "51" na klimie).
    nawet jesli autko ma juz 90* to z nawiewow caly czas leci letnie powietrze (jakby pomieszane na wpol z zimnym).
    jesli ustawie zimne, leci samo zimne, jesli cieple, to jaky gdzies "zaciagal" zimnego powietrza po drodze.
    jakies pomysly?

    p.s.
    wczoraj przy -2 musialem ustawic temp. w klime na HI zeby w aucie nagrzac, a zeby sie nagrzalo w miare, to musialem przejechac jakies 20 kilometrów!!
    Była A3 1.6 APF Ambition
    Był VW Passat FL 1.9TDI

    Jest Renault Megane III 1.5 dCi

  6. #26
    Norco's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Pszczyna
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AGR
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 3 times

    Default

    Quote Originally Posted by a3_luke View Post
    Panowie,

    ja mam podobny problem, pisalem juz ale nikt mi nie odpowiedzial.
    Autko nagrzewa mi sie do okolo 90*C (wskaznik na liczniku i kod "51" na klimie).
    nawet jesli autko ma juz 90* to z nawiewow caly czas leci letnie powietrze (jakby pomieszane na wpol z zimnym).
    jesli ustawie zimne, leci samo zimne, jesli cieple, to jaky gdzies "zaciagal" zimnego powietrza po drodze.
    jakies pomysly?
    hmm ciężka sprawa- autko utrzymuje stałą temp. i się nie przegrzewa, więc odpada pompa wody. Termostat też nie może to być bo temp. na zegarach by Ci świrowała. Nie wiem jaka jest budowa klimy w A3-kach, ale jeśli się nie mylę to w kabinie występuje termopara sprawdzająca temp. wewnątrz autka - może właśnie ten element jest uszkodzony. Nie daję jednak głowy, że to właśnie to Sprawdź na VAGu czy nie masz jakiegoś błędu. pozdro

    p.s. jak coś wykombinuję to dam Ci znać

  7. #27
    a3_luke's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Śląsk
    Auto
    Renault Megane III
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 9 times

    Default

    bylem dzisiaj u mechaniora, na dzien dobry wystrzelil mi kwota 400zł za zdjecie deski rozdzielczej i sprawdzenie co dzieje sie mojej a3.
    najprawdopodobniej jest to jakas "chłodniczka" czy cos takiego pod tapicerka.
    konsultowalem to z innym mechanikiem ktory potwierdzil te przypuszczenia, jest ona prawdopodobnie przytkana. skad takie info?

    otoz, gdy ustawie klime na 29*C a predkosc obortu wiatraka ustawie na 1-4 kreski, z nawiewu leci cieple powietrze, i po jakims czasie gdy zwieksze obroty wiatraka leci normalnie gorace powietrze a po jakims czasie znow chlodniejsze.
    sama czesc podobno kosztuje 200zl, a jako ze znajduje sie pod deska sam tego nie wymienie ;/

    to tyle co udalo mi sie dowiedziec

    pozdr
    Była A3 1.6 APF Ambition
    Był VW Passat FL 1.9TDI

    Jest Renault Megane III 1.5 dCi

  8. #28
    Zbanowany Zbanowany
    Join Date
    Jul 2006
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 520d LCI
    Model
    Inny
    Engine
    inny
    Thanks
    Thanked 7 Times in 1 Post
    Thanks
    once

    Default

    A3 Luke ta rzecz pod tapicerką to nagrzewnica ale skoro silnik łapie 100 stopni to na bank jest pompa tzn rozleciał się pewnie wirnik, a jeśli chodzi o nagrzewnicę to na 100 % jest dobra, skoro nie daje ciepła to znaczy że płyn nią nie idzie albo jest zapowietrzona albo jak napisałem wyżej.

    TERMOSTAT NIE MA TU NIC WSPÓLNEGO

  9. #29
    Norco's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Pszczyna
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Engine
    1.9TDI AGR
    Thanks
    Thanked 3 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 3 times

    Default

    Quote Originally Posted by czarogo View Post
    A3 Luke ta rzecz pod tapicerką to nagrzewnica ale skoro silnik łapie 100 stopni to na bank jest pompa tzn rozleciał się pewnie wirnik, a jeśli chodzi o nagrzewnicę to na 100 % jest dobra, skoro nie daje ciepła to znaczy że płyn nią nie idzie albo jest zapowietrzona albo jak napisałem wyżej.

    TERMOSTAT NIE MA TU NIC WSPÓLNEGO
    ...ale kolega A3_Luke nic nie pisał, że łapie mu 100 stopni C (chyba, że coś przeoczyłem) poza tym, jak już wcześniej pisałem, gdyby to była awaria pompy to z nawiewów nie poleciałoby nawet przez chwilę ciepłe powietrze. A co do termostatu, jeśli byłaby awaria tego elementu to silnik mógłby złapać 100 stopni - oznaczałoby to, że termostat się nie otwiera i nie puszcza płynu przez chłodnicę. Silnik by się przegrzewał, a z nawiewów i tak leciałoby ciepłe powietrze. Możliwe, że w tym przypadku zapowietrzony jest układ - ale to są tylko moje przypuszczenia bo kompletnie brak mi pomysłu co to może być

  10. #30
    Jackq's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Sex
    mężczyzna
    Location
    Bielsko-Biała
    Auto
    czarnula
    Model
    A3 Sportback
    Engine
    2.0TDI BMN
    Thanks
    Thanked 23 Times in 1 Post
    Thanks
    Thanks 5 times

    Default

    w przypadku kolegi a3_luke obstawialbym nagrzewnice, albo sie lopatki ustawiaja nie tak jak trzeba albo cos z obiegiem nagrzewnicy jest nie tego. wymiana calej nagrzewnicy to jest dosc troche roboty, bez sciagania deski sie nie obejdzie raczej. mozesz odkrecic dolna czesc deski ta ze schowkiem i dobrac sie do nagrzewnicy przez silniczek i sprawdzic czy jak przestawiasz nawiew gora srodek dol to sie lopatki przestawiaja jak nalezy, byl juz temat na forum o tym. wpisz w wyszukiwarce nagrzewnica napewno cos znajdziesz.

    zanim zaczniesz rozbierac sprawdz jeszcze jak dasz nawiew np tylko na gore to czy powietrze leci tylko tam i analogicznie kazdy tak sprawdz.
    ps. nagrzewnice nie sa takie drogie uzywane - http://www.allegro.pl/item485632671_...imatronik.html
    200zl a ja swoja kiedys za 60zl sprzedalem, trzeba polowac na okazje
    Last edited by Jackq; 24-11-08 at 21:41.
    Live hard, die young...

Page 3 of 30 FirstFirst 1234513 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •