Strona 7 z 41 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 61 do 70 z 402

Temat: Wszystkie informacje o olejach

  1. #61
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    No to zależy jakbyś jeździł. Jak na wyścigi i częste zmiany ok. Jak na co dzień to głupota straszna ale wiem, że na forum BMW wszyscy gadają o tym jak w takiej gradacji SAE oleje są świetne, w gruncie rzeczy nie mając pojęcia Jeżeli masz inne zdanie na ten temat, czekam na dowód

    Smigam czesto po Hockenheimringu(40km od nas).Do tego BMW nakazuje stosować w "M" takie olejeA po drugie zmieniam olej po najpozniej 10tkm.Wiem ze wiekszosc mowi ze to nie ma sensu,ale jezdze tez duzo krotkich tras i olej lapie po prostu duzo wody....


    Szkoda ze w PL jezyku nie potrafie tego napisac co po niemiecku
    Ostatnio edytowany przez James - 03-11-10 o 22:34

  2. #62
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No tak dla tych nowszych pewnie tak, podobnie jak subaru i innych wynalazków. Ja miałem na myśli dyskusję na forum o e36 , bo tam się lało jeszcze zwykły .

  3. #63
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    E36 to nawet nie pamietam To "prawie" takie stare jak Adolf

  4. #64

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Zalej więc x-lite
    Dzięki za elaborat, znowu czuję, że niewiele czuję zatem pytanie wprost brzmi -- czy na tym oleju latem na południu europy też pojeżdże?

  5. #65
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Jakbyś poczytał temat, to byś wiedział . SAE jest mylące. Pierwsza liczba odpowiada za "zimny" rozruch, druga natomiast z grubsza określa grubość oleju w temperaturze 150 i 100 stopni (są odpowiednie przedziały). Normy precyzują jak do tego jest z zerwaniem i innymi właściwościami oleju, więc jak na południu europy nie panują temperatury powyżej 60C powinieneś dać radę. W przeciwnym wypadku pokusiłbym się o jakiś inny olej, ze względu na to, że prawdopodobnie twoja chłodnica by nie wyrabiała wtedy. Prawda jest taka, że jak masz sprawny układ chłodzenia to czy na zewnątrz -10 czy plus 30 to temperatura pracy jest podobna i zazwyczaj temperatura na tłokach przekracza 200 stopni. Zrobiłbym płukankę może po tym co miałeś zalane.

    Ten olej co Ci poleciłem jest bardzo dobry. Pełny syntetyk, bez zbędnego balastu, na bazie estrowej, dzięki czemu odporny na przeciążenia, pomimo cieńszej warstwy w wyższych temperaturach. Jest trochę droższy od zwykłego 5W40 ale powinieneś poczuć przyrost mocy lekki i na zimowe poranki będzie w sam raz . Jak będziesz chciał to na lato i na szaleństwa, możesz w maju pokusić się o jakiś 5W40 od Motula czy Liqui Moly, ewentualnie Mobila, Valvoline 0W40. Inne w wypadku jazdy w 90% spokojnie nie mają żadnego sensu czy uzasadnienia.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 04-11-10 o 00:52

  6. #66

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Jakbyś poczytał temat, to byś wiedział .
    No właśnie od tego "poczytania" mam mętlik, bo na forach ludzie takie rzeczy wypisują że głowa mała. Rozumiem SAE ale chodziło mi o to co świetnie ująłeś na końcu w postaci jednej opinii jako syntezę wielu różnych cech olejów dziękuję!

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Zrobiłbym płukankę może po tym co miałeś zalane.
    Hmm, w tym temacie też jest rozbieżność, czy robić pełne płukanie czy tylko dokładnie zlać olej i używać oleju z dużym TBN... czy nie powinienem się bać, że dokładne płukanie zwiększy rozszczelnienie i brania oleju? Auto kupiłem 2letnie z USA, nie mam pewności co było lane wcześniej, może nawet minerał

  7. #67
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No tak ale nie rozumiem za bardzo. Przecież już teraz masz zalany syntetyk, co prawda nie najlepszej jakości ale zawsze (podejrzewam, że jest to modny ostatnio hydrocrack). Dodatkowo warto robić płukankę, bo jak zalejesz olej o większej liczbie TBN to rzeczywiście on wypłuka nieczystości ale zawiesina w oleju pozostanie do następnej wymiany i sam olej straci przez to nieco swoje właściwości. Płukanka to nic innego jak bomba tbnowa i powinno się ją wlać przed zmianą, zostawić na wolnych obrotach na 15 min i potem zlać wszystko. Zwłaszcza, że w miarę użytkowania oleje tracą swoje właściwości myjąco-konserwujące i zdolności absorpcji zanieczyszczeń. Poleciłem Ci ją też ze względu na wtryski bezpośrednie, które są bardzo czułe na zanieczyszczenia i warto dbać o nie poprzez czystość w silniku. Po samym płukaniu to możesz liczyć na uszczelnienie jedynie. Jeżeli się okaże, że pierścienie są trochę posklejane to po odpuszczeniu, jest szansa, że się ułożą dobrze i silnik się uszczelni. One mają właściwości sprężynujące i brud nie pozwala im właściwie funkcjonować. Podobnie spraw się ma do zaworów ich prowadnic i innych newralgicznych punktów. Pytanie moje, które zawsze zadaje mechanikom i innym użytkownikom mającym jakiekolwiek wątpliwości w tym względzie - jakie ciśnienia panują na panewkach, tłokach-pierścieniach i zaworach? Co szlam może tam uszczelnić? Czy oleje mineralne stosowane obecnie (od lat 80) posiadają środki myjące. Co to jest szlam i w skutek czego powstaje. Jeszcze nikt mi prawidłowo na wszystko nie odpowiedział. Inna byłaby diametralnie sytuacja, w momencie jakbyś zmieniał olej w jakimś oldtimerze, który nie widział nigdy oleju z dyspergentami. Wtedy przełożenie go na 'nowe oleje', trzeba by robić bardzo delikatnie i stopniowo ale nadal byłoby to wykonalne. Nie ma już w sprzedaży od dawna olejów syntetycznych, które byłyby agresywne dla niektórych rodzajów uszczelek gumowych. To też jest pozostałość po latach 80.

    Jak widzisz, większość obaw i zabobonów ma swoje podstawy ale brak wiedzy odnośnie postępu technologicznego, wśród starszej daty mechaników, jest zatrważający. Powoduje on, u reszty mniej poinformowanego społeczeństwa (a nie każdy przecież musi się znać świetnie na olejach), wręcz panikę i jakieś nieuzasadnione postępowania, bardzo często szkodliwe w skutkach.-->patrz moja niedawna historia przy fordzie.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 04-11-10 o 11:21

  8. Podziękowania dla cosmo-pl za pomoc w problemie

    jedreg (04-11-10)

  9. #68

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cosmo, kudos dla Ciebie za rzeczowe wyjaśnienie (oraz punkcik "pomógł")... zatem w przyszłym tygodniu płukanie przed wymianą na Motul x-lite 0w30 i wracam do Was z komentarzem za pare tygodni

    pozdro,
    andrzej.

  10. #69
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny


    Engine Flush Liqui Moly ten środek jest dobry albo ten od Motula. Pozdrawiam i koniecznie daj znać.

  11. #70
    Quash's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Ja bym mimo wszystko 0w30 nie zalewal do tego silnika ktory jest dosc "goracy" 100 stopni to dla niego norma a przy wcalenie nei przesadnym uzywaniu gazu 110 stopni pojawia sie na wskazniku przy mocniejszym butowaniu 120 stopni nie jest czyms niespotykanym wiec jednak 0w40 albo 5w40 bym wlal. Jedreg olej ktory lales jak juz wczensije pisalem jest hydrocrakiem wiec plukanko jak najbardziej dobrze zrobi silnikowi i nie musisz sie go obawiac, co do srodka ktorym przeplukac silnik to praktycznie kazdy lepszy bardziej znany producent ma swoj i kazdy z nich sie dobrze do tego nadaje.
    2 Fast not 2 Furious
    Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
    S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
    A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2

Strona 7 z 41 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •