Pokazane rezultaty 1 do 10 z 830

Temat: Prosze o pomoc w wyborze oleju silnikowego V2 [PRZECZYTAJ 1. POST]

Threaded View

  1. #11
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Myślimy, że to dobry wybór, jak śmigasz ostro swoją eską. Częstsze wymiany bym wówczas też proponował co 10k km np.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Burz Pokaż post
    Ręki nie dam uciąć ale podobno oleje statoil mają dużo uszlachetniaczy i bardzo dobre specyfikacje pracy,niwelują wycieki i auto równo pracuje,cichutko.Mam jednego mechanika od auta juz x lat więc moge mu zaufać,mówił że olej Statoil to jeden z najlepszych i jest bardzo zadowolony,każdemu leje i poprawia jakosc pracy silnika.
    Ale poczytałem gdzieś tam że na zime nie powinien byc 10w40 bo za gęsty i nie dociera dość szybko w różne "zakamarki"
    To ja bym prosił, żebyś nie pisał takich rzeczy. Temat baśnie klechdy i mity można założyć sobie w dziale Hyde Parku/ off topic. Olejem się silnika nie uszczelnia, wycieki się neutralizuje za pomocą nowych uszczelek lub naprawy uszkodzonej części. Nie widzę też powodu żadnego dlaczego na olej 10W40 miałoby mniej ciec, no ale może mechanik kolegi odkrył jakieś nowe właściwości, o których ludzkość nie wiedziała. Gęstość oleju silnikowego-każdego jest w przybliżeniu taka sama i gęstość jest to miara mówiąca o stosunki wagi do objętości danej substancji. Olej posiada lepkość, odczytywaną jaką jego parametr użytkowy, a lepkość oleju 5W40 i 10W40 jest dokładnie taka sama w temperaturach pracy, a to wtedy pojawiają się zazwyczaj wycieki, nie jak auto stoi i olej nie porusza się po układzie (wtedy cieknie korek co najwyżej).



    Cytuj Oryginalnie napisane przez Burz Pokaż post
    Witam,mam nietypowe pytanie.
    Przebieg auta to ponad 225tysięcy oryginalny,do tej pory jezdzilem na 5w40,podczas ostatniej wymiany mechanik zasugerowal przejscie na 10w40 bo pojawialy sie drobne wycieki w okolicach turbiny i fitra oleju,oleju dużo nie brał od wymiany do wymiany okolo 200/300ml czy była to dobra decyzja?
    wczesniejszy 5w40 jak i terazniejszy 10w40 jest olejem Statoil.
    Myśle o płukaniu silnika za pomocą preparatu liqui molly jak i ewentualną zmianą na ten właśnie olej Liqui Molly 5w40 high tech

    Spokojnie możesz zmienić i zrobić płukankę. Olej jak najbardziej ok! Mechanikowi powiedz, to co napisałem koledze powyżej. 200/300 ml pomiędzy wymianami, to naturalne zużycie, które występuje w nowych autach z tamtego okresu. Lekkie pocenie na turbinie występuje prawie zawsze, niestety nie jest to element długo wieczny. Możesz sobie sprawdzić ewentualnie w jakim jest stanie, bo być może powoli trzeba będzie myśleć o regeneracji, zależy jakie to zapocenie jest duże. Uszczelka pod korkiem wlewu, to standardowa sprawa i niedroga kwestia jeżeli chodzi o jej wymianę. Warto sobie to zrobić, wraz z np wymianą uszczelki pod deklem zaworów. Dobrze założona - rozwiąże problem - koszt kilkadziesiąt złotych. Pytanie standardowe po wizycie u mechanika starej daty

  2. The Following 2 Users Say Thank You to cosmo-pl For This Useful Post:

    Aes (16-01-15),Burz (16-01-15)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •