W zamkniętej też za późno otwiera na obieg duży. Ogólnie ma zbyt dużą bezwładność ale to nie jest problem. Może przycina to złe słowo ale otwiera i nie gotuje wody, nie podnosi na blacie temperatury więc jest sprawny.
Dla VW termostaty robi Behr i je też można kupić, nie koniecznie musi być to sprzęt oryginalny ze znaczkiem VW. Wahler jest też dobrym producentem i na ich termostatach też się będzie temperatura utrzymywać.
Co do temperatury 90 non stop na VAG-u, to hmmm nawet w moim AGN nie było non stop 90 stopni, a miałem ori termostat. Chyba jednak nie jest do końca tak jak piszesz. Trzeba by trochę jakieś auto poobserwować na VAG-u to szybko można zauważyć, że jest trochę inaczej. Zresztą wystarczy przeczytać wnikliwiej post użytkownika wojtek19xx aby stwierdzić, że pomimo iż na kanałach ma wyższą temperaturę, to na blacie utrzymuje się 90 stopni.