|
Spełnia. Jest HC.
@buzz-astral
Procedura przewiduje:
- sprawdzenie dolotu
- czyszczenie dolotu bardzo dokładne
- sprawdznie szczelności dolotu
- wymiana oleju wraz z filtrem oleju - tutaj ważne aby nam nie spadło ciśnienie należy pamiętać o wypełnieniu filtra olejem
1. Montaż turbiny - wypełnienie jej olejem
2. Obrócenie wirnikiem sprężarki aby rozprowadzić olej wewnątrz
3. Uzupełnienie wstrzyknięcia/wypełnienia
3.1. Odłączenie zapłonu i kręcenie rozrusznikiem, dopóki z przewodu olejowego nie zacznie płynąć olej (ok 20-30s)
4. Podłączenie przewodu do turbosprężarki i ponowne kręcenie rozrusznikiem (30s)
4.1 Sprawdzenie szczelności połączeń
5. Zapłon ok 4 min na biegu jałowym
6. Pamiętając o lepkości oleju i że 100% swoich właściwości uzyskuje dopiero po rozgrzaniu - delikatna rundka w celu doprowadzenie do właściwej temperatury układu - 5-7 km
7. Sprawdzenie poprawności montażu (wycieki, doładowanie, szczelność odmy, działanie zaworów upustowych itp)
uwagi: olej w układzie powinien mieć co najmniej temperaturę pokojową aby jak najszybciej zbudował ciśnienie - tyczy się to zwłaszcza zimy i wymian w tym okresie. W tym wypadku ma to znaczenie.
Tyle pamiętam ze studiów.Pewnie bym dostał z maks 4 bo coś można by jeszcze dorzucić ale i tak moim zdaniem jest to więcej niż należy zrobić w wypadku tego tupu turbin. Jednak z 2 strony wszystkie te czynności powinny być przeprowadzone i są niezbędne. Wadliwy montaż jest wymieniany jako przyczyna uszkodzenia turbiny dosyć często. Uszkodzenie w przypadku pracy bez oleju gdy części się jeszcze delikatnie dopasowują. Inna możliwość to np brak usunięcia przyczyny usterki poprzedniej turbiny, skoro ta skończyła swój żywot tak szybko i wystąpienie uszkodzenia wtórnego wskutek złego działania któregoś z elementów. ---------
buzz-astral (12-08-12)
tak, turbo wymontowane. Pęknięć nowych brak, oprócz tego co widziałem wcześniej, takie małe pęknięcie.
Luzu wzdłużnego ciężko było mi wyczuć. Jutro pakuję turbo i wysyłka do ekspertyzy.
U mnie tez bierze olej na 250 km jakieś 100 gram .Wcześniej miałem Audi A4 i od wymiany do wymiany ,zero dolewki .A3 mam od nie dawna i sporo pracy już w nią włożyłem ,ogolnie auto nie bite ,ale zaczynam żałować ,ze kupiłem A3 jeśli sprawa z olejem ma tak wyglądać ,ze mam go dolewać i to w znacznych ilościach... to gdzies mam taki samochód ,a nie daj boze robić silnik przy przebiegu 156 tys. wielka porazka no .
Dolewaj i jeździj, przy 400ml/1000km tragedii nie ma. Jaki olej stosujesz obecnie?
Mam ten sam problem na odcinku 10.000 km musiałem dołac ok 800 ml. Wszyscy twierdza ze to normalne wcześniej miałem A4 1.9 tdi i od serwisu do serwisu bez dolewania .
www.audi-maniacs.com - Forum AUDI na wyspach.
146.8 KM by CompSport
koledzy ja mam 1.9 TDi 110 KM i powiem szczerze ze od ostaniej wymiany do wczoranszej nie dolalem ani gramaa zrobilem 15 tys prawie
ciekawe jak teraz bedzie
stosuje olej Castrol 10w40
![]()
ja kiedyś miałem AHF 110ps to producent przewidywał do niego wyłącznie 5W i taki lałem, auto miało sporo powyżej 300 tyś km i nie brało oleju, ale to w końcu VP a nie PD, inna charakterystyka silników, zresztą Castrol 10W nie należy do szczytów techniki, z tego co pamiętam to 10W jest "dopuszczalny" ale ani zalecany, ani dobry
Ostatnio edytowany przez metti - 02-09-12 o 18:56
było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007
kolego wiesz ja taki lejenie bierze oleju to nie zmieniamm
i jestem zadowolony
![]()
z Lotosu 15W też można być zadowolonym choć nie jest on do takich silników
było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)