@buzz-astral
Weź się za turbinę i czyszczenie dolotuSłuchać ją niemiłosiernie już (gwizd) i dymi Ci jednak przy przegazówkach typowych
, jak ładuje pod obciążeniem, to pewnie nieźle za Tobą śmierdzi
i ludzie zamykają wloty powietrza
Masz ją do naprawy, więc jak ją wykluczymy (objaw pozostanie) wtedy się będziesz mógł brać za próby olejowe i sprężania.
Świece w miarę ok, czyli nie są to jakieś ogromne ilości oleju, bo jego na nich nie widać. Nic więc nie wskazuje na pierścienie ani na "klawisze". Są delikatnie okopcone, zwłaszcza 2 pierwsze czyli skład mieszanki może być odrobinę zbyt bogaty. Pewnie turbina nie podaje już tyle powietrza ile ma zadane i stąd taki objaw albo jest gdzieś minimalna nieszczelność. Niech się jeszcze koledzy wypowiedzą jak to jest z tym silnikiem i wyglądem świec. Generalnie pewnie je schowałeś ale należałoby je oczyścić. Sama elektroda wygląda jak najbardziej ok.
Jak się za to weźmiesz, to poskładaj dolot uważnie. Jeżeli wahnięcia obrotów nie ustąpią to trzeba szukać dalej - łącznie z tym wszystkim co jest na forumi wziąć pod uwagę, że mogą wtryski na jałowym, też odrobinę przelewać. Jeżeli tak się dzieje, to stąd też może się pojawiać to okopcenie, jeżeli by ono nie ustąpiło, po wymianie turbiny. Chyba bym się tym jednak zbytnio wtedy nie przejmował.
@Darepb
Tak jeżeli olej nie spełnia normy to wtedy może szybciej znikać, gdyż właśnie m. in. normy VW tą właściwość określają ile może go zniknąć.
Olej, ten o który pytasz Mobil Super 3000 X1 5W-40 ale nie jest to olej syntetyczny.
Wycieki można ocenić na oko i po ich wyglądzie stwierdzić ile może przez nie uciekać. Pół litra na 1000 tamtędy naprawdę będzie widoczne. Ciężko mi w inny sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie
Tak może silnik pobierać olej, w taki sposób, że tego nie widać. Wtedy zazwyczaj olej przesącza się po trzonkach zaworów i regularnie w niedużych ilościach ulega spaleniu. W 1.6 jest to częsta przypadłość niestety, podobnie jak w 1.8 AGN wczesnych jej wersjach.