kolego a ten olej jaki lales 5w40??? jakiej firmy??
kolego a ten olej jaki lales 5w40??? jakiej firmy??
|
Castrol 5w40
www.audi-maniacs.com - Forum AUDI na wyspach.
146.8 KM by CompSport
Witam postanowiłem podzielić się z moimi doświadczeniami z braniem oleju przez moje A3 AKL. Otóż brał olej około 1litr na 1000 km, samochód dalej miał moc, ale brał olej. Pewnego razu gdy jechałem autostradą samochód nagle stracił moc, musiałem jednak dojechać do jakiegoś miejsca gdzie mogę się zatrzymać, po drodze samochód puścił białą chmurę z oleju. Mechanik ustalił że spadła kompresja na dwóch cylindrach, gdy rozebrał silnik to dwa zawory były pęknięte, sprawdził też pierścienie, które były zużyte (powiedział że olej brał i spalał w komorze silnika, a spalający się olej z bęnzyną przegrzał zawory które nie wytrzymały i pękły) Silnik zalał olejem Valvoline Maxline 10W-40 do samochodów z dużym przebiegiem. Co do zużycia oleju to przyznał że producent podaje że silniki AKL mogą brać do 1litra na 1000km, ale tylko dlatego tak podaje żeby użytkownicy nie przyjeżdżali z reklamacją przed upływem gwarancji. Teraz moje autko po dotarciu pierścieni i na nowych świecach Denso nie pali oleju prawie wcale, przejechałem 2000 km i nic nie ubyło.
Pozdrawiam
To ciekawe - pękają zawory, spada kompresja i winne są pierścienie, a spalany olej, coś przegrzewaA może było tak, poleciały prowadnice, zawory nie poruszały się równo, przez co nastąpiło pęknięcie zaworu. Niezłe rzeczy ten mechanik prawi, a że po takim remoncie Ci półsyntetyk zalał, który nie spełnia norm dla Twojego silnika, to już tylko mnie przekonuje o tym, że poza detekcją usterki, nie ma pojęcia o czym mówi
1. zmień mechanika
2. zmień olej na syntetyczny - możesz się dopytać przy następnej wymianie w odpowiednim temacie.
Dobre - zawór się przegrzał, bo olej się spalałpierwszy raz taką historię słyszę. Zwłaszcza, że olej ciężej spalić i daje mniej ciepła od benzyny, a przy dużych ilościach by zaklejał świece i wyciekał z cylindra.
Standardowo - gdy prowadnica jest uszkodzona, to zawór jest nieosiowo "ściągany" przez sprężynę oraz pchany przez krzywkę, co powoduje ciągłe zmiany kierunku obciążenia zaworu. Jest to znany i szeroko omawiany problem tych silników - zużycie prowadnic zaworowych, które były niedostatecznej jakości. Problem ten w mniejszym stopniu dotyczył też 1.8 AGN z początku produkcji.
Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 03-09-12 o 11:32
No tak ale powiedz, co tu mogło przegrzewać? Olej, który trudno spalić, po prostu ulatywał do wydechu i tyle. Na pewno nie przegrzewała zaworów jego obecność. Pęknięcie pojawiło się ze zużycia prowadnic.
Prawdopodobnie masz rację, ja się na tym nie znam
Ok, napisz w temacie o olejach: wg wzoru plus czy masz LPG, jaki dokładnie masz ten Fuchs zalany i jak jeździsz oraz głównie gdzie.
Temat o olejach: http://www.a3-club.net/forum/showthr...ikowego/page65
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)