wydaje mi sie ze termostat skoro postał to wskazówka podniosła się a jadać opadła to musi przepuszczać
pewności na 100% nie mam ale sam miałem podobny objaw i po wymianie termostatu jak ręką odjął
wydaje mi sie ze termostat skoro postał to wskazówka podniosła się a jadać opadła to musi przepuszczać
pewności na 100% nie mam ale sam miałem podobny objaw i po wymianie termostatu jak ręką odjął
|
Postanowiłem więc że dzisaij wymienie termostat,zamówilem firmy WAHLER i mam takie pytanie sorry za takie banalne, po wymianie jak odpowietrzyc układ chłodzenia??? I czy mogę wlać ten sam plyn co był czy trzeba nowym zalać??
możesz zalać płyn ten sam jesli nie jest stary
układ z tego co mi wiadomo sam sie odpowietrza
wystarczy zalac go płynem, odpalić, auto rozgrzać by termostat sie otworzył, dolać płynu i dopiero wtedy dokręcić mocno korek od wlewu
tak ja robilem
grzesztof (07-09-12)
Hej, u mnie sprawa z termostatem troche dziwna. W skrócie: nie miałem termostatu w aucie (jestem włascielem od niedawna - audi a3 1.6 AKL) - silnik nie nagrzewał sie w cale, zas z nawiewów normalnie leciało cieple powietrze. WYmieniłem termostat na verneta i zalałem nowy płyn chlodniczy. teraz silnik sie nagrzewa do 90st i trzyma cały czas - wskazówka ani drgnie nawet po schlodzeniu przez wentylator, wiatraki sie właczaja i wylaczaja normalnie. Problem w tym ze z nawiewów leci caly czas zimne powietrze. Uklad odpowietrzałem czyli otwarty zbiorniczek, auto nagrzewa sie do 90st wiatraki sie wlaczaja, ale plyn nie zostaje zaciagniety i babelkow nie ma. Co moze byc tego przyczyna bo juz nie wiem co dalej z tym fantem robic?
Witam, rok temu wymieniłem na termostat Vernet, tylko ze z tego co pamiętam temp otwarcia była zdaje się 93* (głowy nie dam jaka była dokładna temp otwarcia podana na obudowie termostatu). Termostat ściągał mi znajomy który prowadzi wiele lat sklep. Wtedy niestety nie sprawdzałem tutaj na forum co powinienem kupić.
Dopiero teraz zacząłem się zastanawiać jaka powinna być temp otwarcia dla termostatu w silniku AGU? Zastanawiam się nad tym, bo jak przestałem używać klimy to mam często temperaturę silnika na postoju dochodzącą do 102*. w trasie jak i przy włączonej klimie tempa nie przekracza 98*. Sterownik went wymieniony bo poprzedni był zalany woda (ktoś jak wcześniej coś robił "zasmarował" pęknięta obudowę sylikonem i nie było nawet co naprawiać.) Termo-włącznik również wymieniony. Więc pozostaje termostat, który za późno się otwiera i tutaj pytanie do znawców przy jakiej temp powinien być otwarty w silniku AGU ?
Pozdrawiam
@ptaszek
Co mówi VAG lub climatronic, jaka temperatura? Coś nie tak z małym obiegiem, może termostat się nie domyka albo go źle zamontowałeś? Ubytki płynu? Silnik się odpowietrzy jak się układ odpręży po zamknięciu termostatu i rano na 2 dzień powinieneś jeszcze raz dolać płynu. Ewentualnie coś nie tak z pompą ale to byłoby dziwne raczej.
@piotrek
Te temperatury skąd są podawane? Jak wskaźniki? Ogólnie trochę wysoka temperatura ale niekoniecznie coś złego się przez to musi dbać. 87 stopni to wartość umowna, kwestia aby termostat dobrze reagował.
a tego nie wiem jaka tem wg climatronica, musze sprawdzic tylko nie wiem jak, a kabel vaga dopiero bede mial moze jutro. termostat zamontowany wg mnie ok. ubytku płynu nie ma wcale. pompa raczej powinna byc ok skoro przed wymiana normalnie cieple powietrze lecialo, poza oczywiscie nie trzymanie temp silnika
Witam Wszystkich!
Opiszę swoje spostrzeżenia i poproszę o poradę czy należy wymienić termostat.
Odpalam Swoje Audi 1,8T ARZ po całej nocy, jadę normalnie temp. na zewnątrz 21. Wskazówka temp na zegarach dopiero po 6-7 km utrzymuje się na wysokości 80-85 stopni. Temperatura na kanale 49 Podobna od 75 do 84-85. natomiast na kanale 51 już po jakich 2-3km. 90 stopni i nie zmienia się. Zatrzymuje się po przejechaniu jakiś 7-8 km. temperatura na zegarze 85, chwila postoje na odpalonym silniku i juz pokazuje 90. Na kanale 49 wtedy coś około 82-83 natomiast na 51 równe 90. wychodzę na zakupu wracam po 10 minutach odpalam auto na zegarach 90stopni ruszam. właczam klimatronik pokazuje na 49 jakies 75 stopni po chwili zegar podczas jazdy pokazuje juz 75-80 stopni, jak się zatrzymuje wzrasta do 90. Kanał 51 pokazuje ładnie 90 stopni. Czy wadliwy termostat może być przyczyną podwyższonego spalania??
Liczę na odpowiedzi ?Dziękuje.
wymien termostat.
tak moze powodowac wieksze spalanie.
matbia (11-09-12)
Temperatury odczytywane z 49 kanalu klimatronic. Podczas jazdy, gdy mam wyzsze obroty, to temp np na autostradzie miesci sie w granicach 94-97* w zaleznosci od obciazenia autka, a dopiero na postoju, czy na bigu jalowym, wzrasta do tych 102* i sie zastanawiam czy nie wymienic termostatu no nowy wahlera jak wsyscy tutaj podajecie z temp otwarcia 87*.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)