Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 21 do 30 z 46

Temat: Temperatura silnika a 8Z6 Hot country 8Z6

  1. #21

    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BXE
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Witam dołacze sie
    Dzis rano gdy wyjechalem na pole temperatura byla 3 stopnie C , dopiero po przejechaniu 20 km żłapalem 85 stopni czy to normalne w tych autach dodam ze ciepłe powietrze z nagrzewnicy pojawiło sie po 4 km a3 1,9 tdi bxe

  2. #22
    metti's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    z północy
    Auto
    Cupra Formentor
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    22 razy
    Podziękował
    222 razy

    Domyślny

    nie włączaj nagrzewnicy PTC i nadmuchów dopóki auto jest zimne - szybciej ci się nagrzeje, jeśli trzyma stałe 90 stopni to wszystko w porządku z twoim autem, im niższa temperatura otoczenia tym dłużej TDI się nagrzewają
    było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007

  3. #23
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez krystianadamczyk Pokaż post
    Witam dołacze sie
    Dzis rano gdy wyjechalem na pole temperatura byla 3 stopnie C , dopiero po przejechaniu 20 km żłapalem 85 stopni czy to normalne w tych autach dodam ze ciepłe powietrze z nagrzewnicy pojawiło sie po 4 km a3 1,9 tdi bxe
    I co roku to samo jak tylko zrobi się chłodniej Tak, to całkowicie normalne - diesle długo się grzeją i tyle. Jedyne co można zrobić to nie włączać ogrzewania ani żadnych dodatkowych nagrzewnic itp dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temp...

    A jak już jesteśmy przy temacie termostatów w 2.0 tfsi to aktualnie jestem na etapie zgłębiania tematu u siebie... Auto szybko się grzeje, trzyma temperaturę itd. ale pod warunkiem, że jeżdżę po mieście, spokojnie. Jak tylko wyjeżdżam poza miasto i przyspieszę to temp. spada do 75-80st. Zatrzymam się dosłownie na chwilę (światła) lub zwolnię i znów jest 90st. Przejadę kawałek i spada... Przejechałem się z kompem, czujniki ok bo te spadki temp. pokazuje również VCDS. Obstawiam więc termostat. Są tam niby dwa w układzie ale wygląda na to, że ten główny się po prostu nie domyka. Drogie ustrojstwo jak na termostat ale cóż - trzeba zaryzykować i wymienić, mam nadzieję, że to to... Wymieniał już ktoś termostat w 2.0 tfsi?
    Auto kupiłem zimą i miałem już wtedy podobne objawy ale nie tak drastyczne jak teraz - po prostu auto czasem miało problem ze złapaniem 90, trzymał tak 85 ale uznałem to za mało istotne. Jak było ciepło to nie było problemu a teraz wróciło ze zdwojoną siłą

  4. #24
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Kuki13 przy obecnych temperaturach auto będzie nagrzewało się dłużej, ważne żeby proces rozgrzewania silnika utrzymywać w obrotach nie większych jak 3tys.
    Ja dzisiaj rano ok 3 w nocy jak wracałem do Warszawy temp ok 4-5C w otwartym terenie, to temp oleju w silniku wynosiła 83C, i strzałka nie była równo na 90C. Także na trasie przy niższych temperaturach bliższych zeru, podczas jazdy na niższych obrotach (2,5-3tys) temperatura silnika spadnie.

    Kiedyś kolega miał problem w AXX z termostatem, lecieli w zimie nawet ok 180 i silnik nie mógł się dogrzać do 75C.

    Spróbuj dogrzać silnik do 80C na niskich obrotach, przejedź pare km z taką temperaturą, potem wrzuć wyższe tak, żeby turbo zaczęło pompować, temperatura silnika wówczas powinna wzrosnąć i a temperatura oleju nie przekroczyć 93C. Wówczas wszystko jest OK.

    edit: dokładnie tak samo jest jak morgan napisał, nie włączaj w ogole klimatronika zanim auto sie nie dogrzeje. W mieście będzie większa temp. niż na trasie poza miastem. Mam tak samo z tym że nie tak drastycznie żeby było 75C

  5. #25
    kuebk's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Berlin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0 TDI CR CBBB (170KM)
    Pomógł
    143 razy
    Podziękował
    32 razy

    Domyślny

    Fajnie ze chcecie pomoc nowemu koledze, ale czy jest sens w kazdym temacie ktory ma w tytule "temperatura" powtarzac ciagle te same rzeczy?
    Odsylajmy do tematow w ktorych jest to juz wytlumaczone, nie robmy smietnika.

  6. #26
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kuebk Pokaż post
    Fajnie ze chcecie pomoc nowemu koledze, ale czy jest sens w kazdym temacie ktory ma w tytule "temperatura" powtarzac ciagle te same rzeczy?
    Dlatego napisałem, że co rok ta sama heca A my dalej kontynuujemy wątek termostatu w 2.0tfsi

    Zyzio - jak rano wyjeżdżam od razu w trasę i jadę spokojnie tak 80-90km/h to dopiero jak wjadę do miasta po 20km i się zatrzymam na światłach to wskoczy na 90st. Mimo, że wskazówka do tych 75-80st dobija całkiem szybko. Wszystkie wężę gorące itd, z nawiewów ciepło itd. Jak po kilku km jazdy z takim "prawie nagrzanym" motorem nawet go przegonię dość znacznie to i tak nie wiele daje, rośnie może o 5st ale do 90 nie dochodzi. Nie uśmiecha mi się wymieniać na siłę termostatu tym bardziej, że łatwe to nie jest (trzeba wymontować alternator i wiatraki wg ELSY) ale chyba tylko to mi zostało...

  7. #27
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    no to masz coś nie tak, ja przejadę 7km -10km przy prędkości 100km/h i mam 85-90C. Potem lekko przegonię auto to trzyma 90C. A na trasie jak zejdę do ok 2.5tys obr. to temp spadnie do ok 85C

  8. #28
    metti's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    z północy
    Auto
    Cupra Formentor
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    22 razy
    Podziękował
    222 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez morgan Pokaż post
    jak rano wyjeżdżam od razu w trasę i jadę spokojnie tak 80-90km/h to dopiero jak wjadę do miasta po 20km i się zatrzymam na światłach to wskoczy na 90st. Mimo, że wskazówka do tych 75-80st dobija całkiem szybko. ..
    termostat nie domyka
    było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007

  9. #29
    kuki13's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszafka
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BPY
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    morgan, w Twoim przypadku to na 99,9% termostat, co do tego że nie łatwo się do niego dostać to na pocieszenie powiem że w moim poprzednim Touaregu V8 żeby wymienić termostat trzeba było zdejmować rozrząd
    tak więc nie narzekaj że w TFSI jest trudno
    Zyzio zdaję sobie niestety z tego sprawę że samochód będzie mi się wolniej nagrzewał, co więcej do tego czasu nagrzania, nie ma ani szybkiej jazdy a i spalanie jest większe a więc dla mnie spory minus, ale tak jak już pisałem dla kogoś kto ma szykuje się na większe mody taka chłodnica może być fajną sprawą......

    PS.
    Panowie muszę przyznać że trochę śmietnik się zrobił TFSI, TDI, PTC, Hot country i problem z termostatem, jednym słowem wszystko w jednym temacie....
    Start 150 KM i FWD--> 176 KM i FWD-->170 KM AWD--->136KM 4x4 off-road---->driftmachine 225KM RWD--->ARX 150KM QUATTRO----> Touareg 310 KM----> teraz Sportback 2,0 TFSI DSG

  10. #30

    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.9TDI BXE
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    A czy to normalne ze wskazowka pokazuje 90 c a w komputerze pokladowym temp. oleju jest 80

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •