Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 11 do 20 z 44

Temat: Mocne dymienie/czarny dym

  1. #11

    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    krakow
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Wymienilem filtr powietrza i roznica masakryczna z dymieniem ktore bylo a ktore jest. W sumie dziwne bo filtr "teoretycznie" mial 10kkm przejechane (pisze teoretycznie bo wymienialem w aso razem z olejem i reszta i cholera ich wie czy czasem tylko nie "przeczyscili" starego filtra:/). W kazdym razie kupilem filtr, sam zmienilem i nie widze juz w lusterku kupy dymu
    Co do samej diagnostyki kompem to na testerze nic nie wykazalo, a jutro sie udaje do compsportu to pewnie sie wszystko dowiem i silniczek moze pare koni zyska

  2. #12

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam,

    Ok., post nie pasuje do tematu zupełnie ale moderatorowi nie spodobał się założony przeze mnie wątek. Otóż auto nie dymi mocno i nie na czarno ale problem wygląda następująco:

    Rano, przy temperaturze poniżej lub w okolicach 0 stopni, od razu po odpaleniu, pojawia się chmura niebieskiego dymu. Dzieje się tak tylko po postoju dłuższym niż 10-12 godzin. Jeśli auto stoi na mrozie np. 5 godzin, niebieski dym się nie pojawia lub jest minimalny i go nie zauważam.

    Przy bardzo niskich temperaturach, -10 stopni i niżej, niebieska chmura jest większa i silnik przez kilka sekund chodzi nierówno. Po chwili wszystko się normuje i przestaje dymić, wystarczy przygazować lub chwilę poczekać.

    Auto ma niewielki przebieg - 110 tyś. km. Wtryski zostały sprawdzone przez VAG, wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ciśnienie też ok., silnik jak nowy. Auto ma moc, wszystko wydaje się być ok. Zużycie oleju to max 1l od wymiany do wymiany. Problem występuje tylko w zimie przy niskich temperaturach, kiedy jest ciepło odpala od razu, nie dymi, pracuje równo.

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i przypuszcza jakie może być rozwiązanie?

  3. #13
    lukasz87's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    AUDI A3 SportBack Quattro BMN+
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    13 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Ja stawiam na wtrysk....

    Nie wiem jak w bkd ale w bmn to raczej była by jego wina na zimnym dymienie i dziwne zachowanie silnika po rozgrzaniu lub przegazówce wraca do normy a później znowu to samo....

    To, że zrobiliście logi i korekcje są nie wielkie nic nie znaczy ....

    takie moje zdanie niech się spece wypowiedzą.....
    Sprzedam :
    -Gałkę zmiany biegów S-line
    - Komplet felg 17" S-line 8P
    - Nowe przewody hamulcowe A3/S3 8P Goodridge

  4. #14
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Streetlegal Pokaż post
    Ok., post nie pasuje do tematu zupełnie ale moderatorowi nie spodobał się założony przeze mnie wątek.
    od tego jest moderator, a faktycznie tematow o tym bez liku, niekoniecznie ten, zakladanie nowego nie bylo uzasadnione
    masz problem z deyzja, to nie komentuj na publicznym, tylko napisz pw do admina

    oczekujesz pomocy, a jednoczesnie pokazujesz ze masz gdzies regulamin tego forum


    a teraz do tematu :

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Streetlegal Pokaż post
    Wtryski zostały sprawdzone przez VAG, wszystko jest w jak najlepszym porządku.
    w jaki sposob sprawdzili wtryski ? prawidlowa praca wtryskiwaczy pod vcds nie oznacza ze np uszczelniacze sa dobre

    kolor dymu to zdecydowanie niebieski tak ?
    nierowno chodzi, tak jakby na 3gary ? zacina sie wtryskiwacz

    jak mozesz to nagraj filmik, lub poszukaj podobnego na youtube, usterek silnikow 2.0tdi i filmikow o tym bez liku


    Cytuj Oryginalnie napisane przez Streetlegal Pokaż post
    Zużycie oleju to max 1l od wymiany do wymiany.
    bardzo duzo, jak na prawdziwy przebieg 110tys to wrecz niemozliwe, kosmos jakis

    sprawdzal ktos czy nie ma nigdzie wyciekow, turbina nie puszcza ?


    twoj silnik to na pewno BKD, czy wybrales pierwszy lepszy
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. #15

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    od tego jest moderator, a faktycznie tematow o tym bez liku, niekoniecznie ten, zakladanie nowego nie bylo uzasadnione
    masz problem z deyzja, to nie komentuj na publicznym, tylko napisz pw do admina

    oczekujesz pomocy, a jednoczesnie pokazujesz ze masz gdzies regulamin tego forum
    Moje konkretne opisanie konkretnego problemu zlądowało w śmietniku obok prawdziwych śmieci. Przeszukałem forum dokładnie i żaden z tematów nie opisywał dokładnie mojej usterki tylko okolice jej występowania. Następnym razem podkreślę to bardzo wyraźnie.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    w jaki sposob sprawdzili wtryski ? prawidlowa praca wtryskiwaczy pod vcds nie oznacza ze np uszczelniacze sa dobre
    Nie przyglądałem się temu dokładnie. Otrzymałem wydruk z informacją, że wtryski są ok. Postaram się je znaleźć i podać konkretne dane.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    kolor dymu to zdecydowanie niebieski tak ?
    nierowno chodzi, tak jakby na 3gary ? zacina sie wtryskiwacz

    jak mozesz to nagraj filmik, lub poszukaj podobnego na youtube, usterek silnikow 2.0tdi i filmikow o tym bez liku
    Tak, dym jest zdecydowanie niebieski, gęsty i ciężki, nie jest go bardzo dużo. Co ciekawe, nie ma charakterystycznego zapachu spalonego oleju. Pojawia się raz, jeden wyrzut, od razu po odpaleniu. I tylko jak jest zimno - w tym wypadku obowiązuje zasada im zimniej, tym gorzej. Nierówna praca jest… nierówna. Możliwe że pracuje na 3 gary, po prostu lekko się krztusi i trzęsie i po kilku sekundach wraca do normy. To zdarza się tylko przy naprawdę dużym mrozie. Jak jest tylko trochę poniżej zera to pojawia się sam dym a silnik pracuje równo.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    bardzo duzo, jak na prawdziwy przebieg 110tys to wrecz niemozliwe, kosmos jakis

    sprawdzal ktos czy nie ma nigdzie wyciekow, turbina nie puszcza ?
    Ostatni przegląd nie wykazał żadnych problemów czy wycieków. Olej bierze w zasadzie tylko podczas większych przebiegów na trasie, jeżdżąc dłużej w mieście nie zdarzyło mi się nic dolewać. Ciekawe, byłem przekonany że zużycie do 1L na 15.000km to norma. Ostatnio zmieniłem olej z Mobile na Castrol i od dłuższego czasu nic nie dolewałem.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    twoj silnik to na pewno BKD, czy wybrales pierwszy lepszy
    Tak, na pewno BKD.

  6. #16
    Dolnośląskie KiTo's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi A6 3.0TDI Quattro
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    221 razy
    Podziękował
    60 razy

    Domyślny

    a nie masz błędu czujnika temp na vagu ?
    Jest A6 3.0TDI V6 Quattro
    Była A3 1.9TDI ASZ 240KM - bał się jej nawet szatan !

  7. #17

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez KiTo Pokaż post
    a nie masz błędu czujnika temp na vagu ?
    Podczas badania nie pojawiły się żadne błędy.

  8. #18
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Streetlegal Pokaż post
    Podczas badania nie pojawiły się żadne błędy.
    to o niczym nie swiadczy

    czujniki temperatury czy paliwa nie beda wykazywac bledu, a zle wskazywac, wrecz "glupoty"
    trzeba sprawdzac wartosci w odpowiednich blokach pomiarowych

    proponowalbym ci konkretna diagnostyke, u kogos kumatego, nie w aso, czy w serwisie co tylko bledy potrafi skasowac, moze nawet na forumowycm, lokalnym spocie.... ale nie raczyles wpisac skad jestes, wiec trudno kogokolwiek polecic

    bkd sa jednostkami niestety bardzo problemowymi,
    sprawdzal ci ktos czy plynu chlodniczego nie ubywa ?


    kiedy masz filtr paliwa zmieniony ? ptankujesz zawsze na tej samej stacji ?
    zmien stacje, zobacz efekty
    Ostatnio edytowany przez Miro - 09-01-13 o 14:48
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  9. #19

    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Miro Pokaż post
    to o niczym nie swiadczy

    czujniki temperatury czy paliwa nie beda wykazywac bledu, a zle wskazywac, wrecz "glupoty"
    trzeba sprawdzac wartosci w odpowiednich blokach pomiarowych

    proponowalbym ci konkretna diagnostyke, u kogos kumatego, nie w aso, czy w serwisie co tylko bledy potrafi skasowac, moze nawet na forumowycm, lokalnym spocie.... ale nie raczyles wpisac skad jestes, wiec trudno kogokolwiek polecic

    bkd sa jednostkami niestety bardzo problemowymi,
    sprawdzal ci ktos czy plynu chlodniczego nie ubywa ?


    kiedy masz filtr paliwa zmieniony ? ptankujesz zawsze na tej samej stacji ?
    zmien stacje, zobacz efekty
    Płyn chłodzący ubywał a w zasadzie wyciekał kiedy pojawiło się przetarcie na jednym z przewodów pod plastikową pokrywą silnika. Poza tym poziom jest stały, nic nie ubywa.

    Filtr paliwa zmieniałem około 20 000 km temu. Niedługo po wymianie zauważyłem pierwsze dymienie po odpaleniu na zimno więc to chyba nie ma wpływu. Tankuję na różnych stacjach, efekty te same.

    Czy wiesz u kogo najlepiej diagnozować a Gdańsku/Trójmieście?

  10. #20
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    783 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    jasne, w Gdansku nie ma problemu
    zaprzyjazniony z forum tuner, Tune-up http://www.tune-up.pl/
    Robert prawde Ci powie i pomoze
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  11. Podziękowania dla Miro za pomoc w problemie

    Streetlegal (10-01-13)

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •