Strona 56 z 81 PierwszyPierwszy ... 646545556575866 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 551 do 560 z 809

Temat: Bierze olej

  1. #551

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tczew
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Witam, skorzystam z wątku i napisze tu. Wymieniłem olej na valvoline max life 10w40.( Nie wiedziałem jaki olej był zalany ale stawiam na syntetyk ) Zauważyłem teraz ,że mam brudny wydechowych od oleju ( robię bardzo małe przebiegiem do pracy 6 km dziennie ) a np jak już pojadę dalej to wydech jest suchy tylko ,że brudny. Teraz mam pytanie czy pali olej dlatego że mały przebieg robię i silnik się Nie dogrzal czy coś się dzieje. Na koniec dodam,że przed wymiana oleju jeździłem na nadmiarze oleju ( myślę ,że około 300 km max tak zrobiłem )bo zapaliła mi się lampka w trasie i kupiłem na stacji olej.( czujnik lub filt bo jednak olej miałem ) Jak mogę sprawdzić czy może uszkodziły się pierścienie lub uszczelnienie ? ( sprawdzenie ciśnienia na tlokach?)

  2. #552
    misiekuk's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Cardiff-Gdańsk
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Sprawdz cisnienie, ale wnioskuje ze mogl przepalic olej poprzez odme skoro miales nadmiar

    Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2

    Audi 100 C3 - Zawał 87 rok i prawie 800tys
    Audi 80 Quattro Sport Edition - Przełożony w PL klik
    Audi 90 Quattro Camei Edition - for sale klik
    Audi A3 - Się okaże co z tego będzie KLIK

  3. #553

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tczew
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Postaram się jutro sprawdzić kolega ma przyrząd do sprawdzania . A co jeżeli palił przez odme? Muszę Ja wyczyścić ?

  4. #554
    misiekuk's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Cardiff-Gdańsk
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dobrze by bylo ja wyczyscic, po za tym raz na jakis czas przydalo by sie auto przegonic by sie tlumik oczyscil

    Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2

    Audi 100 C3 - Zawał 87 rok i prawie 800tys
    Audi 80 Quattro Sport Edition - Przełożony w PL klik
    Audi 90 Quattro Camei Edition - for sale klik
    Audi A3 - Się okaże co z tego będzie KLIK

  5. #555

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tczew
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Tak często w weekend doceniam auto ale to tylko zacieranie dowodów chce znaleść powód oleju w tłumiku. Jakie powinno być ciśnienie na tlokach bo Ja się totalnie Nie znam a co jeśli będę miał poniżej danej wartości? To wyeliminuje pierścienie lub uszczelniacze?

  6. #556

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Mitsubishi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lawina Pokaż post
    Przebieg auto może być i 300 tyś i więcej i można lać pełen syntetyk. Wiem, że stara szkoła mechaników mających po lat 70 i więcej mówi, że po jakimś tam przebiegu trzeba zmienić olej na bardziej gęsty itp itd ale jak wiadomo jest to bzdura. Zmiana oleju może byś spowodowana tylko i wyłącznie kondycją silnika a nie jego przebiegiem.
    Pisząc o znaczeniu przebiegu nawiązywałem do ilości brania oleju a nie do jego zmiany.
    Systemy parkingowe mojego ojca

  7. #557
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez DSOS Pokaż post
    Witam, skorzystam z wątku i napisze tu. Wymieniłem olej na valvoline max life 10w40.( Nie wiedziałem jaki olej był zalany ale stawiam na syntetyk ) Zauważyłem teraz ,że mam brudny wydechowych od oleju ( robię bardzo małe przebiegiem do pracy 6 km dziennie ) a np jak już pojadę dalej to wydech jest suchy tylko ,że brudny. Teraz mam pytanie czy pali olej dlatego że mały przebieg robię i silnik się Nie dogrzal czy coś się dzieje. Na koniec dodam,że przed wymiana oleju jeździłem na nadmiarze oleju ( myślę ,że około 300 km max tak zrobiłem )bo zapaliła mi się lampka w trasie i kupiłem na stacji olej.( czujnik lub filt bo jednak olej miałem ) Jak mogę sprawdzić czy może uszkodziły się pierścienie lub uszczelnienie ? ( sprawdzenie ciśnienia na tlokach?)
    Przede wszystkim, po zapaleniu lampki kontrolnej poziomu oleju, należy wykonać pomiar bagnetem aby ustalić, czy zapaliła się ona słusznie. Na płaskim podłożu, po 5 min od unieruchomienia silnika, należy wyjąć bagnet, wytrzeć, wsadzić jeszcze raz i dokonać pomiaru.

    Silniki AKL mają jedną wadę, biorą olej po pewnym przebiegu, jeżeli nie były odpowiednio wcześniej serwisowane/użytkowane. Dzieje się to głównie poprzez głowicę i gniazda zaworowe, które się wycierają i zaczynają przepuszczać olej. Aby sprawdzić, którędy olej ucieka, należy wykonać próbę olejową i pomiar kompresji. Kompresja wykluczy problem, jeżeli na którymś cylindrze ciśnienie będzie niższe, należy wstrzyknąć 5ml oleju i wykonać tzw próbę olejową. Jeżeli ciśnienie nie zmienia się lub nieznacznie wzrasta, to olej ucieka zaworami lub jeżeli są inne objawy, uszczelką pod głowicą. Znając ten silnik, oceniam prawdopodobieństwo tej usterki na 95%. Rozwiązaniem jest zwalenie głowicy i jej renowacja, wymiana gniazd zaworowych (polecam te do LPG), zaworów, uszczelniaczy i dotarcie wszystkiego.

  8. #558

    Data dołączenia
    Feb 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Myszków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    cosmo przeniose się z tematem tutaj. Otóż auto kupiłem dopiero niedawno 204 tysiące miało przejechane gdy był wymieniany olej. Teraz jest prawie 212tyś. Nie mam podobnego przypadku do buzz-astrala niestety. Dzisiaj przyjżałem się sprawie dokładniej i zauważyłem, że gdy zgaszę auto to oleju na bagnecie jest ponad minimum jednak gdy go przetrę i wsadzę z powrotem, miarka już nie pokazuje nic, tak jakby go tam w ogóle nie było. auto na jałowym biegu nie kopci, przy dodaniu gazu zaczyna delikatnie kopcic takim biało przezroczystym dymem i nie wiem gdzie moi znajomi czuli olej, dla mnie to raczej zapach benzyny. Dymu nie jest dużo. Podczas jazdy na niskich obrotach delikatnie kopci, sam bym tego pewnie nigdy nie zauważył ponieważ dym jest naprawdę nie wielki i nie jest ani bardzo biały, ani szary ani czarny czy niebieski. Powiedziałbym, że całkiem normalny. Co do reszty. Byłem na kanale i wyraźnie widać zaolejony prawy tył (patrząc w stronę przodu auta). Nie jest to niewiadomo co, ale widać, że to nie stary zaschniety olej. Zalany mam Motul 8100 5w40 syntetyczny.
    Wszystko runie nam na głowę tak jak domek z kart
    Wciąż chcemy zmienić coś, choć ponoć nie ma na to szans
    Życie tak się układa jak pozwala mu fart
    Tyle ile masz, tyle jesteś wart

  9. #559
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    No, ale co w tym dziwnego, ze po zgaszeniu auta to bagnet jest w oleju.. Przeciez pompa rozprowadza olej po calym silniku poprzez cisnienie. A to, ze po ponownym wlozeniu oleju nie bylo to tez raczej noc strasznego, olej musi splynac do miski i dopiero wtedy mozesz wykonywac pomiar.

  10. #560
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Przede wszystkim dolej oleju! bo jest stanowczo za mało, jak bagnet jest suchy. Dolej tak aby było dokładnie na max ani odrobinę więcej, ani mniej, przejedź 1000 km i sprawdź ponownie ile jest na bagnecie.

    Nie musi kopcić na niebiesko, bo jeżeli delikatnie spala olej, to będzie dymić na biało.

    Co do zaolejonego tyłu, to musisz zlokalizować wyciek ale coś mi się wydaje, że turbina jest cała zarzygana i najlepsze lata ma za sobą - kończy się. To co możesz zrobić, to odpiąć rurę od intercoolera i zobaczyć czy tam oleju nie ma, potem ściągnąć rurę dolotu i poruszać, tak jak to robił buzz-astral. Ja Ci tego na odległość niestety nie zrobię. Jak wykluczysz turbo, to pisz dalej ale na 90% tam leży problem.

Strona 56 z 81 PierwszyPierwszy ... 646545556575866 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •