Reasumując. Odpalasz auto - pali się ECON. Klikasz w ECON gaśnie na 1sek i znów się zapala ?
Reasumując. Odpalasz auto - pali się ECON. Klikasz w ECON gaśnie na 1sek i znów się zapala ?
Skoda Superb - 2.0TDI - CFFB -2011r.
|
dokładnie tak ! dziś byłem na serwisie klimy i została nabita i odgrzybiona i problem nie znikł, czyli na pewno nie chodzi o brak czynnika, teraz może powinienem sprawdzić bezpieczniki ? bo jak na moje to nie włącza się wentylator to 1 a 2 to klimatronic sam zmienia kierunek nadmuchu, włączam żeby dmuchał w kratki deski a czuje że na nogi leci tez powietrze, i czasami jak by się dmuchawa dławi ;/ nie wiem
Byłeś w serwisie klimatyzacji i nikt Ci tam nie powiedział o co chodzi? Gratuluję wyboru odpowiednich partaczyJedź do kogoś kto się zajmuje tylko klimatyzacjami i ma o tym jakies pojęcie a nie tylko prowadzi sobie warsztat z handlem obwoźnym i przy okazji posiada maszynę od klimy, którą podłącza, wrzuca tryb automatyczny i po 30-40min kasuje za "serwis" klimy cokolwiek by się tam nie działo
Może wiatraki Ci padły - wtedy klima nawet w pełni sprawna nie odpali. Jak słabo dmucha to pewnie filtr zapchany. Przyczyn może być wiele zaczynając od padniętego bezpiecznika a kończąc na padniętym kompresorze - nikt ci na odległość ze szklanej kuli nic nie wywróży niestety![]()
Panowie coś mam...ktoś tutaj wspominał o bezpiecznikach...dziś troche poszukałem i brakuje mi bezpiecznika nr 40 o nominale 40A i według tej rozpiski jest to wentylator, a wentylator mi się nie włącza....a jeśli dobrze rozumuję bez wentylatora klima sie nie włączy tak ? tutaj schemat
http://postimage.org/image/ebxniieev/
Morgan,
a to jest tak ze mozna wsadzic dowolna sprezarke ?
o co mi chodzi, mam teraz 1K0 820 808 A Denso (silniki CCZ ), ona sie chyba konczy , po zaledwie 3 latach i 30paru tysiacach przebiegu
moge miec pewna z silnika CDL.. 1K0 820 859 S Denso
ale zabiles cwieka tymi Sanden, czy moge kupic taka 1K0 820 859 Q Sanden lub jej nastepce 1K0 820 808 B (tez zastapiona D i F) (przeznaczona wg etki dla silnikow wyskopreznych)
Ostatnio edytowany przez Miro - 03-07-13 o 07:50
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Miro, dowolną to może nie do końcaMusi mieć takie same przyłącza i mocowania. Numerów z głowy Ci nie powiem, która jest która a do ETKI dostęp będę miał dopiero jutro wieczorem. Moja denso też jest na wykończeniu i dość długo zgłębiałem co ją męczy. Niestety dopóki samemu na wylot nie przejrzałem tematu to żaden z wybitnych specjalistów z okolicznych serwisów klim nie mógł sobie z tym poradzić. 3/4 mówiło, że tak ma być. Pozostali się poddawali mówiąc, że mogą dobić czynnika...
Zexele i denso padają jak muchy przez te elektrozawory. Jedne z dnia na dzień, inne stopniowo tak jak było u mnie. W sandenie też jest elektrozawór oczywiście ale znacznie mniej awaryjny. I nawet jeśli już padnie to wymieniasz sam zawórZexela z octavii II miałem już na stole. Padł zawór. Po wyjęciu wystarczyło zajrzeć do środka sprężarki żeby się mocno zdziwić jak ona mogła jeszcze jakkolwiek działać... Jutro podam Ci nr sandena, który czeka na chwilę wolnego aby mógł zastąpić moją padającą denso...
nie no jasne ze nie dowolny, te co podalem sa wszystkie od golfa 5/6 , leona 1p. a3 itd
wedlug jednego ze sprzedawcow z allegro, najnowszy sanden 1K0 820 808 F jest zamiennikiem rowniez wszystkich tych co podalem wyzej,w tym tej co mam ja, czyli Denso 1K0 820 808 A
Etka nic wiecej nie powie, chyba ze bedziesz patrzyl na wyglad po rysunkach
moja ma 3lata i ledwie 39tys przebiegu a zaczela tydzien temu swirowac, nagle przstala chlodzic w upaly w korkach
zaczlaem ja testowac,
pod VCDS w grupie 41 jak auto postoi chwile i ja wlacze to sprezarka ma obciazenie do 9Nm, wtedy chlodzi zajedwabiscie,
ale jesli dodam gazu (nacisne reka pedal) to obciazenie sie zmniejsza az do wylaczenia sprezarki , grupa 040
potem nawet jak sie zalaczy to raz chlodzi, a raz nie
jak auto postalo 2dni to na sprezarce bylo tylko 3,7Nm i zero efektu, pojezdzilem troche autem i zaraz bylo pod 8Nm, ale oczywsicie po dodaniu gazu 0Nm
Bledow zadnych, jutro mam mi koles jeszcze wymienic czujnik wysokiego cisnienia na probe i zawor rozprezny (oczywiscie spuszczenie czynnika do maszyny itd)
przed wymiana sprezarki sie bronie bo wiaze sie to tez z wymiana osuszacza i plukaniem calego ukladu
a wymiana osuszacza w a3/leonie i innych poprzecznych to kupa roboty, sciaganie zderzaka, a czesto (zalezy od modelu) i wzmocnienia itd
ale mam coraz mniej zludzen, wszyscy mowia ze czym mlodsze tym mniej zywotne, jak wszystko VAG
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Z tego co piszesz to też wygląda na elektrozawór. Niestety - kiedyś było sprzęgiełko i sprężarka albo działała albo nie. A teraz o wszystkim decyduje jeden głupi zaworek. który steruje jej wydajnością. Czujnik wysokiego ciśnienia można sprawdzić bez jego wymiany jeśli gość potrafi posługiwać się manometrami. Zaworu rozprężnego bym nie ruszał - jakby się podwiesił to klima by nie działała całkiem. Takie jej wahania zazwyczaj kończą się elektrozaworem. Jeśli już i tak będziesz opróżniał układ to na pustym niech Ci gościu wyjmie i obejrzy elektrozawór. Wtedy będzie wiedział czy sprężarka się jeszcze do czegoś przyda...
A ile roboty z jej wymianą jest to wiem - dlatego leży i czeka aż znajdę czas
- - - Aktualizacja postu - - -
Bardzo możliwe ale w tej chwili nie dam sobie za to ręki uciąć - jutro postaram się sprawdzić jak będę miał dostęp do mojego kompa.
Dziś odwiedziłem kolejnego mechanika który potwierdził ze bład wskazuje na nagrzewnice jednak stwierdził ze to nie ma nic wspólnego z systemem klimatyzacji... Jeżeli wymienie tą nagrzewnice to jest szansa że klima zacznie ponownie chłodzić? Bardzo prosze o jakie kolwiek sugestie ponieważ zbliżaja się upały i jak przypier.... 40 stopni w zenicie to będe cieńko piskał QQ.
Dziś ponownie nabiłem klimatyzacje jednak to nic nie pomogło.. jakieś sugestie?
przeciez Ci kolega pare dni temu odpowiadajac na posta to samo napisal, jak tez wyraznie, nie nie ma to zwiazku z klimatyzacja !
wymiana nic nie pomoze jesli chodzi o chlodzenie
jaki jest drugi blad ? bo pokazujesz jeden
jesli nie ma bledu dotyczacych klimatyzacji to trzeba sprawdzac czujnik cisnienia, zawor rozprezny i sprezarke
sprezarke sprawdzisz nawet vcds-em (czesciowo )
w blokach silnika gr 50 i 57 , jakie ma obciazenie po wlaczeniu itd
jak nie ma obcazenia przynajmniej ponad 7 to lipa ze sprzezarka
ile podaje nie sprawdzi sie VCDS, ale sprawdzi maszyna
serwisant klimatyzacji bedzie wiedzial co robic, przez internet nikt nic nie wymysli
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)