|
Miro, tak jak obiecałem, wrócę do tematu sprężarek. Ja swoją zamieniam na Sandena 1K0 820 808 B. Podchodzi bez najmniejszego problemu. Jest wydajniejsza niż ta co mam oraz ma "fajniejszy" elektrozawór ponieważ w razie problemów w przyszłości można go bez problemu wymienić samego - jest normalnie dostępny, w ludzkiej cenie i do wymiany nie trzeba nawet wyjmować sprężarki. Z tego co mówił mi gość naprawdę ogarnięty w temacie to przy okazji w tych sprężarkach jest mocniejsze/trwalsze koło. Padający elektrozawór może doprowadzić do sporych obciążeń w sprężarce, jej zacierania i w konsekwencji zatrzymania koła co powoduje natychmiastowe zerwanie/zrzucenie paska klinowego i unieruchomienie auta. Zdarza się to w zexelach i denso, w sandenach jednostkowe przypadki, zazwyczaj potwierdzone innymi zlekceważonymi objawami...
Wg tego co widzę w ETCE możesz śmiało pakować sandeny z serii 1K0 820 808 "x" - je głównie pakowali właśnie do diesli. Być może muszą być wydajniejsze ze względu na większe obciążenia cieplne? Nie wiem, strzelamNatomiast to, że są przeznaczone do diesla nic nie zmienia - ich wydajnością i tak steruje elektrozawór, do którego sygnał kieruje sterownik klimy. Jeśli pasuje koło, mocowania i węże to da się ją założyć
- - - Aktualizacja postu - - -
Wszystko zależy od tego w jakiej kondycji masz obecną sprężarkę. Jeśli zdążyła się już trochę przytrzeć to opiłki fruwają w całym układzie. Wtedy wymiana osuszacza, zaworu rozprężnego i skraplacza jest całkiem wskazana. Założysz nową, polecą te syfy do niej i robota od nowa... Jeśli natomiast sprężarka jeszcze daje rade, cały układ jest szczelny i sprawny to ja bym skraplacz i zawór rozprężny zostawił na pewno w spokoju. A osuszacz w zależności od tego jak długo już jest w aucie i co tam było wcześniej robione.
No właśnie nie znam się na tym. W kwietniu napełniałem czynnikiem i w sumie nic mi nie mówili że jest jakaś nieszczelność czy coś w tym stylu. Klima chłodzi normalnie tyle że słychać to buczenie (oczywiście teraz podczas jazdy nie fatyguje sprężarki), nie jest to straszne trzaskanie ale słychać że coś się dzieje. Osuszacz chyba da się wymienić samemu z tego co wiem. Ale skraplacz i zawór to już droga zabawa.
Nie bagatelizuj tego tylko bo jeśli to faktycznie kompresor to czas działa na Twoją nie korzyść. Będzie mu coraz gorzej i w każdej chwili może się gdzieś przytrzeć i wtedy będziesz miał wszystko do wymiany. Jedź do kogoś ogarniętego, a nie do gościa, który ma maszynę do klim, i będzie wszystko jasne. Może to tylko sprzęgło lub koło w sprężarce, może zbyt mało oleju. Tak przez neta to tylko wróżenie z fusów![]()
Kupiłem sprężarkę 1J0 820 803 F, miałem 1J0 820 803 G także będzie pasować. Ale mam zamiar wymienić też osuszacz. Znalazłem zakład który za odessanie czynnika (ja w między czasie wymienię sprężąrkę itd) i potem napełnieni układu chce 60zł, także cena spoko. Zastanawiam się czy sam dam radę wymienić sprężarkę i osuszacz bo w zakładach chcą 100-150zł a dla mnie to sporo.... Co radzicie?
Nikt Ci nie odpowie czy sobie poradzisz z wymianą czy nie. Jeśli o to pytasz to podejrzewam, że możesz mieć z tym problemSprężarkę wymienić jest łatwo, opróżniasz układ, zrzucasz pasek, odpinasz węże i odkręcasz. Z osuszaczem nie wiem jak wygląda sprawa w Twoim aucie, musiałbym do ETKI zajrzeć.
Ważne jest żebyś porządnie opróżnił układ. Sprężarka musi być czysta i najlepiej przeserwisowana (oleje itd). Włożysz coś nie pewnego i będziesz miał cały układ do roboty potem. No i najlepiej żeby układ był otwarty jak najkrócej. Ogólnie to da się to wszystko zrobić samemu ale szczerze mówiąc ja bym się za to nie zabierał nie mając pod ręką sprzętu do klim.
Miałem na myśli maszynę (stację obsługi klimy). Sama wymiana z "mechanicznego" punktu widzenia jest prosta. Ale z punktu widzenia sprawnego układu klimy wygląda to trochę inaczej. Ja jak wymieniałem to priorytetem było dla mnie żeby układ był otwarty jedynie przez niezbędny czas podmianki kompresora czy innego elementu. Do tego kwestie płukania, próżni itd. Każdy robi jak uważa - ja jak się za coś zabieram to wolę to zrobić porządnie. Potem takie zaoszczędzone 100zł może kosztować znacznie więcej![]()
I nastał problem z klimą w moim ASZ.
Klima się nie załącza ani wentylatory , sprzęgiełko sprawne (klika przy teście vagiem samo po odpaleniu klimy nie) , wiatraki sprawne (test vagiem). Gdzie szukać ? Ktoś ma schemat klimatronika 8L polift -pilne ?
Klima tydzień temu mroziła , nabita w zeszłym roku
Jest A6 3.0TDI V6 Quattro
Była A3 1.9TDI ASZ 240KM - bał się jej nawet szatan !
Zerknijcie prosze na ponizszy film, po raz kolejny mam problem z kompresorem. Wymieniany na używke w zeszłym roku. Chciałbym sie upewnić czy to wina samego sprzęgła czy może cewki. Prawdopobnie czeka mnie kolejna wymiana.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=iSBDmNHYL4k
Ostatnio edytowany przez morgan - 09-07-13 o 11:44 Powód: Dublowanie postów - na prośbę autora.
There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)