Strona 82 z 154 PierwszyPierwszy ... 3272808182838492132 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 811 do 820 z 1538

Temat: Jakie opony na zime polecacie ?

  1. #811
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez malojk Pokaż post
    Jaki indeks prędkości mają opony zimowe w audi a3 sportback które wychodzą prosto z salonu ,T czy H ??
    Zastanawiam się nad kupnem Goodyeara Ultra Grip 8, ale nie wiem czy brać z indeksem T czy H. Po zgłębieniu się w temacie sprawa nie jest taka oczywista jakby się mogło wydawać.
    Wszystko zależy od tego na jaki rynek, w jakim roku, jaki model, silnik itd. Wątpię czy wychodziły z T bo nawet 1.9 TDI te 200km/h z większej góry może złapać Nie widzę tutaj niczego skomplikowanego - weź takie z jaką prędkością zamierzasz jeździć max. Często producenci zakładają opony na zimę z niższym indeksem niż prędkość max pojazdu i masz wtedy wlepkę przypominającą żeby nie przekraczać limitu dla opon.

  2. #812
    inhoss's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    48 razy
    Podziękował
    40 razy

    Domyślny

    ja polecam michelin alpin a4 jeździłem już dwie zimy na tym i jest git

  3. #813
    Konio_68's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    Volvo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Ja na zimę kupuję H . Dlaczego ? bo są mocniejsze ( bardziej odporne na uszkodzenia ) .
    Tak jak kolega powyżej napisał. stosunek cena /jakość .. też kupiłem Alpin A4 do swojego w indeksie H. I nie chodzi mi o to ile będę na nich jechał .... ważne jest jakie są wytrzymałe , im wyższy ineks tym bardziej pancerna opona . mniejsze ryzyko jej uszkodzenia.

  4. #814

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Wa-wy
    Auto
    kilka...
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    19 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Konio_68 Pokaż post
    Ja na zimę kupuję H . Dlaczego ? bo są mocniejsze ( bardziej odporne na uszkodzenia ) .
    Tak jak kolega powyżej napisał. stosunek cena /jakość .. też kupiłem Alpin A4 do swojego w indeksie H. I nie chodzi mi o to ile będę na nich jechał .... ważne jest jakie są wytrzymałe , im wyższy ineks tym bardziej pancerna opona . mniejsze ryzyko jej uszkodzenia.
    A kto Ci takich głupot naopowiadał ?

  5. #815
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krk
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI BXE

    Domyślny

    Jeździłem zimą na Hankach, Dębicy i Kleberach. Z tych 3 najlepiej jeździło mi się na tych ostatnich. Dlatego i w tym roku kupuję nowe Krisalpy.

  6. #816
    Konio_68's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    Volvo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lukass Pokaż post
    A kto Ci takich głupot naopowiadał ?
    Nie chce mi się opisywać własnymi zdaniami więc mały cytat "Prawda jest taka, iż opona o wyższym indeksie może posiadać gęściej tkany kord znajdujący się w szkielecie opony, grubszy, sztywniejszy wypełniacz w formie klina w strefie stopki opony, osnowa będąca szkieletem opony może być dalej wywinięta wokół drutówki i kończyć się o wiele wyżej na boku opony".
    I albo mnie źle zrozumiałeś albo ... Jednym zdaniem opona z wyższym indexem jest mocniejsza i bardziej wytrzymała.
    Ważne jest aby nie kupować indexów niższych niż zakłada producent , bo index to nie tylko prędkość ale i masa i wiele innych czynników. Jeżeli producent auta zakłada H , kupujemy H bez względu jak szybko będziemy jeździli.
    Oczywiście jak kupimy T nic się nie stanie .... ja poniżej H nie kupuję opon.

  7. #817
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Aug 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jarosław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny

    Szukam 2 openek na zimę na przód do Atrójki.

    Na tyle mam Dynlop SP WINTER SPORT 3D 185/65/R15

    Co założyć na przód w tym rozmiarze ?
    Szukam dwóch opon do 500zł.

    http://www.oponeo.pl/dane-opony/dunl...65-r15-88-t-mo

    http://www.oponeo.pl/dane-opony/good...85-65-r15-88-t

    http://www.oponeo.pl/dane-opony/cont...85-65-r15-88-t

  8. #818
    Konio_68's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk
    Auto
    Volvo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    Te 3D są całkiem Ok. jedna rada , stare na przód , nowe na tył.
    UG nie polecam ... jak ostro zasypie to pokazują swoje słabe strony. Na błocie pośniegowym radzą sobie ok . Na mokrym też . Głośnie . UG akurat znam z autopsji .
    Myślę że w twoim wypadku kup te 3D i daj na tył a stare na przód.

  9. #819
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Aug 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jarosław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny

    To dlaczego zawsze na wulkanizacji zakładają lepsze (większy bieżnik) na przód ?

  10. #820
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez gibons1992 Pokaż post
    To dlaczego zawsze na wulkanizacji zakładają lepsze (większy bieżnik) na przód ?
    Zmień wulkanizatora.
    Najlepszym rozwiązaniem jest mieć 4 dobre, jednakowe opony. Jeśli jednak mamy dwie gorsze to powinny w większości przypadków trafić na przód. Co z tego, że łatwiej Ci będzie ruszać przednionapędówką z nowymi oponami z przodu skoro o wiele gorzej i mniej stabilnie będzie się zachowywać w czasie jazdy auto ze słabym tyłem. Ogólnie wszystko i tak zależy od tego jak duże różnice są między tymi oponami (nie tylko w stopniu zużycia ale także w modelu i wieku). W necie znajdziesz sporo testów, w których jest sporo argumentów w temacie np. pierwszy z brzegu: http://www.oponeo.pl/artykul/gdzie-m...rzodu-test-tcs

Strona 82 z 154 PierwszyPierwszy ... 3272808182838492132 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •