Kompresja była mierzona?
Kompresja była mierzona?
|
Kompresja nie była mierzona, we wtorek odstawiam auto do mechanika ktory robil remont silnika i ma zmierzyc kompresje
Koledzy, mój AKL dymi przy ostrzejszej jeździe, tak od 4,5tyś,widzę,że lubi olej. Przy odpalaniu zimnego, spokojnej jeździe nie ma dymu. Podejrzewam,że pierścienie do zmiany?
Prawdopodobnie tak, ale pewnie głowica też już jest skataniona, zerknij na kolektor wydechowy czy nie ma pod nim zacieków oleju. W AKL/AEH często wyrabiają się prowadnice i przy okazji uszczelniacze zaworowe.
A ile oleju Ci pożera na 1000km ? I na jakim śmigasz ?
Zaraz po kupnie zalałem Motula 6100+ 10w40, wcześniej był lany jakiś 10W40. 0,5L na 1000 na pewno. Jeszcze dokładnie nie sprawdziłem. Przy kolektorze, raczej sucho, zerknę jeszcze. Wycieków brak. No właśnie słyszałem o tych prowadnicach i uszczelniaczach. Jak już robić pierścienie to i głowicę. Orientujesz się jak to wychodzi kosztowo?
Za sama glowice przyjdzie +- 800zl, bo wiesz mi na slowo, ze glowica bedzie wyrabana jak pies. Co do pierscieni to za kpl na tlok ok.70-100zl, a robota to pewnie tez ze 200zl na pewno + nowy olej, bo miske trzeba wtedy sciagac. Musisz te 2k spokojnie szykowac.
I tak czekam do wiosny/lata zanim to zrobię. Rozumiem, że sprawdzenie kompresji potwierdzi, czy pierścienie do zmiany? Jakby kompresja była ok, to robić tylko głowicę?
Wiesz co, jeśli gniazda zaworów będą wyrypane to i tak kompresji nie będzie, więc może to ciężko być określić.. Ale jeśli faktycznie kompresja będzie na dobrym poziomie to rób samą głowicę aczkolwiek przy tym silniku robiłbym od razu kompleksowo, tj. głowica + pierścienie, bo jednak w tym silniku te elementy niestety są kiepskiej jakości i nie wiadomo czy po regeneracji głowicy, za jakiś czas straci kompresję na pierścieniach, wiesz o co chodzi.
Witam !Koledzy ja rowniez mam problem z braniem oleju mój silnik to 1.6 AVU przebieg 187.000 tys. Oleju żre mi :na 600 kilometrów dolewam około 1 litra bez wzgledu jaki olej zaleje czy 5W czy 10W a nawet probowałem 15W i je go więcej niż 5W30 ....Wiem ze 15W to przesada,ale prędzej zbankrutuje wydając na 5W30 który nie jest tani .Dlatego spróbowałem 15W. Auto nie kopci ,dynamika jest ok .Postanowiłem wymienić uszczelniacze ale to samo dalej je olej ,świece nowe poniewaz tamte były okopcone na czarno .Brak oleju w zbiorniczku .Kompresja z tego co mówił mechanik również jest dobra ... .Pytanie do was na co byście obstawiali ... już nie chodzi o cene tylko o naprawe tej usterki ... Gdzie szukać przyczyny ,pierścienie czy co ?
Tak jak piszesz, trzeba będzie tak zrobić, ale musi czekać na wiosnę/lato. Sprawdzę świece, czy któraś jest zaolejona, chociaż wątpię, silnik pali od strzała, chodzi dobrze, dynamika itp., obroty nie falująPrzy wyciąganiu świec sprawdzę tą kompresje, ale to nie wcześniej niż wiosna
a teraz dolewamy
Z tego co piszesz uszczelka pod głowicą ok, sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków. Moim zdaniem pierścienie okopcone / zaolejone świece.
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)