Strona 34 z 62 PierwszyPierwszy ... 24323334353644 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 331 do 340 z 619

Temat: Rozbieranie, regenerowanie, malowanie lamp

  1. #331
    Grabek's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    OOOO
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    284 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    odblask chcesz pomalować na czarno? Przecież nikt wtedy nie będzie widział czy włączyłeś kierunek z przodu czy nie.
    Teoretycznie rozebrać się da, ale szkiełko jest przyklejone. Oderwać się da, ale można je uszkodzić.
    Części na sprzedaż do: Audi TT 8N BAM A3 8P Sportback R32 S-line Audi A3 8L 1,8T 3d Audi A3 8L 1,8T 5d Audi S3 8L 1,8T

  2. #332
    emicehael's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lublin
    Auto
    Aidi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Grabek Pokaż post
    jak najbardziej jest możliwość
    Grabek info na priv co do ceny ew jak wyglada cenowo przeróbka na bi xenon i malowanie na czarno

  3. #333
    MaRcIn0's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Pękło mi mocowanie silniczka regulacji świateł..ma ktoś jakiś pomysł co z tym można zrobić aby działało należycie?
    Klejenie w tym przypadku da oczekiwany efekt?...jakim klejem ?

  4. #334
    chudy92's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CNTC (220 KM)
    Pomógł
    795 razy
    Podziękował
    516 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MaRcIn0 Pokaż post
    Pękło mi mocowanie silniczka regulacji świateł..ma ktoś jakiś pomysł co z tym można zrobić aby działało należycie?
    Klejenie w tym przypadku da oczekiwany efekt?...jakim klejem ?
    Dokup nowe, klejone może długo nie posłużyć
    Mam ori lub dorabiane. Na allegro też są.
    A3 8L Hatchback 3D 1997r [1.6 AEH - 101/145] A3 8L Hatchback 3D 2001r [1.8t AUM - 229/322] A4 B6 Avant 2002r [1.9tdi AVF - 164/374] A3 8V Limousine 2015r [2.0tfsi CNTC - 343/487]

  5. #335
    MaRcIn0's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Dziękuję za odpowiedź ...ale jak tego szukać bo nie trafiłem na żadna aukcję.

  6. #336
    chudy92's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CNTC (220 KM)
    Pomógł
    795 razy
    Podziękował
    516 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MaRcIn0 Pokaż post
    Dziękuję za odpowiedź ...ale jak tego szukać bo nie trafiłem na żadna aukcję.
    http://allegro.pl/listing/listing.ph...&search_scope=
    A3 8L Hatchback 3D 1997r [1.6 AEH - 101/145] A3 8L Hatchback 3D 2001r [1.8t AUM - 229/322] A4 B6 Avant 2002r [1.9tdi AVF - 164/374] A3 8V Limousine 2015r [2.0tfsi CNTC - 343/487]

  7. Podziękowania dla chudy92 za pomoc w problemie

    MaRcIn0 (20-05-14)

  8. #337

    Data dołączenia
    Nov 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    głogów
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny Malowanie lamp przednich - czarny mat

    Witam. Postanowiłem dodać nie co uroku swojej A3 poprzez pomalowanie odbłyśników lamp w kolor czarny mat, ramka grilla czarny mat, znaczek audi czarny połysk. Wprawdzie grill mam pomalowany, ale farba cały czas się utlenia i odpryskuje więc postanowiłem to zrobić tak jak należy.

    Koszt całego przedsięwzięcia to niewiele ponad 100 zł i wygospdarowanie dwóch dni na robotę.
    Do całej operacji potrzebne nam będą:
    - oczywiście farba czarna matowa
    - lakier akrylowy
    - podkład do metali galwanizowanych
    - papier ścierny do odbyłników 1500, 2000
    - papier ścierny do grilla 600, 320
    - benzyna ekstrakcyjna
    - taśma malarska
    - klucze Torx
    - specjalny klej do szyb. Ja uzyłem czarnego silikonu do uszczelniania komór silnikowych.
    - suszarka do włosów/opalarka
    - płyn do szyb



    1.zaczynamy od demontażu przedniego zderzaka. Czynnośc bardzo prosta wykonywałem ją pierwszy raz. Czas od 15 min.

    Wyciągamy za pomocą śrubokrętwa kołki rozporowe w ilości 4 szt umieszczone pod maską.



    Skręcamy lekko koła przednie i odkręcamy 3 torx w nadkolach, analogicznie druga strona auta.



    Nastepnie wsuwamy sie pod samochód i odkręcamy dwie śruby umieszone w dokładce zderzaka. Nie wykonałem zdjęcia z przyczyn technicznych (Jeżeli wsuniecie się cantralnie pod tablicę rejestracyjną nie sposób ich nie zauważyć)

    Odpinamy wtyczki od halegoneów jeżeli ktos posiada i od czujnika temperatury (obok halogenu po stronie kierowcy)



    2. Ściąganie zderzaka

    Nastepnie chwytamy zderzaka z jednej ze stron i powoli z wyczuciem odginamy go na zewnątrz. Byłem zdumiony jak łatwo to mozna zdjąć. Wygląda to mniej więcej tak:



    Kiedy zderzaka mamy na glebie wyciągamy grill. Gratuluje osobom które robią to bez ściągania zderzaka istna mordęga. Na zdjęciu oznaczone miejsca zatrzasków, wsuwałem delikatnie płaski śrubokręt i podwarzałem po czym pchałem od wewnętrznej strony, czynnośc należy wykonywać delikatnie gdyż istnieje duże ryzyko wyłamania zatrzasków:



    Podobnie trzeba postapić z zatrzaskami przy znaczku audi.

    3. Demontaż reflektorów

    Czynność która przysporzyła mi najwięcej kłopotów z powodu przetwornic pod kloszami które poprostu trzeba wziąść siłą

    Odręcamy 2 torx widoczne pod maską i 1 torx umieszczony skrajnie wewnątrz (Zastosowałem przedłużkę giętką poszło bezproblemowo), klucz płaski do odkręcenia przetwornicy. Odpinamy wszystkie wtyczki. Następnie wyciągamy lampę delikatnie do przodu i w bok, aby wyciągnąć ja z zatrzasku czy czegoś podobnego. Analogicznie druga strona.



    szczelina gdzie umieszczony jest skrajny Torx.



    4. Rozbiórka lamp

    !!!! UWAGA !!!! Front z plexi dodatkowo trzyma się na 1 torex który koniecznie trzeba odkręcić. torx znajduje się z tyłu za kierunkowskazem. Lewa śruba




    Czynność tą nalezy wykonywać bardzo ostrożnie gdyż każdy element lampy jest bardzo delikatny. Zaczynamy od odklejenia plexi czyli frontu reflektora. Można to zrobić w piekarniku jednak czynnosc tą uważam za drastyczną dlatego wykonałem to w inny sposób. Wybieramy dowolny bok, naroznik lampy i przez okoła 5 min kierujemy na niego strumień ciepłego powietrza z suszarki (Klej, którym sklejone są reflektory ma to do siebie, że naprawde nie zastyga, trzeba go poprostu bardziej upłynnić). Po czym wzuwamy delikatnie płaski śrubokręt i podwazamy, mi odeszło bez problemu. Nastepnie podgrzewamy w innym miejscu i znowu podwarzamy i tak aż odkleimy cały front. Nastepnie pozbywamy się starego kleju ze szczelin i z plexi.



    W plexi odkręcamy dodatkowo 3 miniaturowe Torxy



    Wyciągamy środek lamp. W tym celu trzeba odkręcić kierunkowskaz sruba widoczna na w/w zdjęciu po prawej stronie. Soczewka i długie stanowią całość i trzeba je poprostu z wyczuciem wypchnąć z gumowych gniazd. Miejsca struków oznaczyłem na fotce ponizej.



    5. Malowanie

    Całość środka zabezpieczamy i przygotowyjemy do malowania. Odbłyśnik świateł długich zabezpieczamy w całości. Soczewkę odkręcamy jest na 3 płaskie śruby 7 mm. Resztę matujemy papierem 1500 lub 2000, myjemy płynem do szyb i benzyną ekstrakcyjną i malujemy. Uzyłem 2 warstw czarnego na odbłyśniki. Między warstwami odczekujemy według zeleceń producenta farby. Nie nalezy uzywać papieru o niższej gradacji gdyż rysy będą widoczne nawet po nałożeniu farby!



    a tu efekt po pomalowaniu i po skręceniu. Skręcanie wykonujemy w analogicznej kolejności jak rozbiórkę, czyli wkład (największy odbłysnik), kierunkowskaz, soczewka z długimi.




    6. sklejanie

    silikon wlewamy w szczeline lampy po czym przykładamy front z plexi i zaciskami spinkami od lamp. Silikonu lepiej nie żałować, niech się wyleje po dociśnięciu frontu nadmiar zawsze można wyciąc nożem do tapet po wyschnięciu. Czekamy według zaleceń producenta kleju. W moim przypadku 12 godzin. Całość montujemy w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy, podłączamy wtyczki.


    7. Grill

    Matujemy ramkę papierem grubości 320 tak aby usunąć wszystkie nierówności, ogniska rdzy i inne śmieci. Jest to ramka metalowa prawdopodobnie pokryta chromem w podczas procesu galwanizacji także powierzchnia musi być przygotowana idealnie w przeciwnym wypadku wszystko co naniesiemy spłynie. To samo logo audi. Wszystko myjemy i odtłuszczamy. Nanosimy Grunt do metali galwanizowanych. Grunt jest bezbarwny. 2 warstwy na krzyż. między warstwami odczekujemy 10 min. Grunt powoduje, że ramka robi sie zółtawa i lekko chropowata, troche jakby nagle zardzewiała, ale dzieki temu już pierwsza warstwa idealnie przylega i kryje (niestety rozładował mi sie aparat i nie zdobiłem fotki). Poniżej logo audi po pierwszej warstwie czarnego, gdzie poprzednio nanosiłem 4 warstwy i nie uzyskałem takiego krycia.



    Całość czyli logo audi i grill składamy aż farba uzyska odpowiednią twardość czyli od 2 do 4 godz. Fotki z efektu końcowego wrzucę jak umyje auto po całej operacji. Z resztą wiele podobnych modów jest na forum, bardziej zależalo mi na zrobieniu instrukcji w podziękowaniu za wszystkie porady i wskazówki jakie otrzymałem z tego forum. Jedyna awarią po złożeniu całości były spalone postojówki LED, nie wiem dlaczego

  9. The Following 2 Users Say Thank You to majorek For This Useful Post:

    boss777 (25-06-14),marcelm (19-06-14)

  10. #338
    chudy92's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CNTC (220 KM)
    Pomógł
    795 razy
    Podziękował
    516 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez majorek Pokaż post
    Wyciągamy środek lamp. W tym celu trzeba odkręcić kierunkowskaz sruba widoczna na w/w zdjęciu po prawej stronie. Soczewka i długie stanowią całość i trzeba je poprostu z wyczuciem wypchnąć z gumowych gniazd. Miejsca struków oznaczyłem na fotce ponizej.
    Nie prościej wykręcić regulację? Przy wypychaniu mozna ułamać któreś mocowanie wkładu..
    A3 8L Hatchback 3D 1997r [1.6 AEH - 101/145] A3 8L Hatchback 3D 2001r [1.8t AUM - 229/322] A4 B6 Avant 2002r [1.9tdi AVF - 164/374] A3 8V Limousine 2015r [2.0tfsi CNTC - 343/487]

  11. #339
    xFree's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Płock
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny

    majorek jeśli możesz to wrzuć jakieś nowe foty, bo na tych które są przy opisie wyglądają tak:



    A fotorelacja by się przydała Instrukcja pierwsza klasa
    Ze wszystkich Twoich zdjęć działają mi tylko dwa

  12. #340
    tswksu's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oświęcim
    Auto
    Seicento i A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Wczoraj rozklejalem lampy depo bez problemu przy uzyciu opalarki

Strona 34 z 62 PierwszyPierwszy ... 24323334353644 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •