Strona 34 z 105 PierwszyPierwszy ... 2432333435364484 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 331 do 340 z 1044

Temat: Klimatyzacja w 8P - problemy, porady, serwis

  1. #331

    Data dołączenia
    Nov 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubuskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRBC (150 KM)
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez the_beast Pokaż post
    "Moze tez byc tak ze instalacja dawno nie byla odgrzybiana i parownik jest juz tak "zarosniety" ze nie schladza powietrza. A moze filtr pylkowy nie byl dawno wymieniany?"

    U mnie faktycznie długo to nie działało i może coś w tym jest, myślicie, że trzeba wymienić parownik?

    Piszą też o zmostkowaniu przekaźnika, by sprawdzić czy sprężarka ruszy, u nas też tak można to sprawdzic?
    Ludzie piszą tu o jakichs elementach klimy, ale mysle ze wiekszość w tym ja nie dokonca wie jak to wszystko działa w a3 8p, co za co odpowiada, chciałbym to jakoś wyprostować napewno wielu użytkownikom by to pomogło.

    Z tego co czytałem, a klima w a3 8p działa podobno inaczej(kompresor) niz w innych autach, do konca nie wiem, ale tylko sie tak domyślam co jest do czego wiec(coś napisze zle to prosze poprawić zeby nie wprowadzać w bład):

    1. Filtr przeciwpyłkowy / Filtr Kabinowy i to chyba nie ma wpływu ze klima nie chłodzi, raczej moze słabo dmuchać(zapchany) lub smierdzieć, jest on za schowkiem można wyjać i wymienić - płaciłem chyba 25zł

    2. Parownik to jak się domyślam to inaczej chłodnica? czyli przekazuje zimne powietrze z kompresora do "wiatraka" nadmu****acego powietrze do kabiny?

    3. Osuszacz klimatyzacji czyli osuszacz czynnika chłodzącego? z pneumatyki wiem że odpowiada za wyłapywanie wilgoci z czynnika i zbieranie jej w zbiorniczku dlatego tez sie go wymienia co jakiś czas, czytałem ze najlepiej co 2lata lub 5lat(róznie piszą), jest zamontowany przed czy za chłodnicą/parownikiem?

    4. Kompresor który to w A3 8P działa(kreci się w środku) bez przerwy i jest załaczany elektrozaworem(włacza obieg czynnika) bez właczonej klimy(elektrozawór wyłączony) czynnik nie ma gdzie sie rozprezyć(schłodzić) co wpływa niekorzystnie na kompresor i dlatego lepiej jezdzić na klimie, choćby na 28st.C.

    5. Ciśnienie niskie i wysokie, i to strzelam bo tylko sie domyslam o co chodzi, wysokie jest to gdzie mamy czynnik i ono znajduje sie na wyjsciu kompresora, a niskie przed kompresorem? czyli ten korek do napełniania klimy zawiera cisnienie wysokie? Jakie ciśnienie powinno być pod tym korkiem? Sprostuje to ktoś bo nie wiem czy byka nie strzeliłem?

    Nie wiem czy to wszystkie elementy układu klimy? jesli coś zle prosiłbym o sprostowanie, niby proste ale jednak u wielu nie działa poprawnie.

  2. #332
    the_beast's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi 8P0 2.0 TDI 140 PS
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Panowie, jak sprawdzić na krótko tą sprężarkę czy jest w ogóle sprawna, bez demontażu i ściągania znów czynnika?

    Jeśli się nie dowiem jutro kupie drugą sprężarkę i może w końcu zadziała

    P.s. Mechanik z tego co pytałem to nabił 550g a później zobaczyłem, że u nas ma być 525g chyba, czy ta zbyt duża ilość czynnika może mieć jakiekolwiek znaczenie? te 25g?

  3. #333

    Data dołączenia
    Nov 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubuskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRBC (150 KM)
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    także czytałem ze 500g +/-25g
    jesli nabił ci za duzo to i tak chyba nic nie zmienia, bo tylko byłoby troche wyższe ciśnienie ale i tak sprezarka powinna sobie poradzić, czytałem że jesli jest za mało albo za duzo to poprostu słabiej działa, ale nie że w ogóle.

    moze to i głupi pomysł ale jak juz tak to mozesz odkrecić korek do nabijania i troche spuścić.

    u mnie za to taka akcja że olej wywaliło z kompresora(chyba juz cały, bo sporo tego było) a jak dzisiaj odpaliłem auto zeby coś sprawdzić to klima chłodzi jak chłodziła heh, a ktoś mi tu pisał ze jak wywali olej to i gaz zejdzie, bo sa razem i będzie "po chłodzeniu" a jednak nie do konca, pracował z 5min to kompresor był zimny z tyłu a jak zgasiłem to za chwile zrobił sie bardzo ciepły. I jeszcze jedna ciekawostka gdy odpaliłem klima była wyłaczona(panel zgaszony) z 2min pochodził, zgasiłem i z kompresora słychać wyraźne syczenie -dość długo wiec przekreciłem zapłon właczyłem panel klimy i.. przestało syczeć.

    kurcze a musze jeszcze dojechać 30km do tego serwisu a jak on po ok.5min był juz tak ciepły to co bedzie po 30min boje sie czy dotrwa do tej regeneracji jeszcze te 30km bez oleju

  4. #334
    the_beast's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi 8P0 2.0 TDI 140 PS
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    No właśnie, niech ktoś powie ile można przejechać km gdy już ściągnę czynnik?? Tam gdzie mi nabija kolega nie ma możliwości wymiany sprężarki, więc muszę spuścić gaz i jechać podmienić sprężarkę, czy jak będę wracał z nową sprężarką ale nie nabitą jeszcze jakieś 10-15km to może się ona zatrzeć? Bo jeśli tak, to sobie mogę wymieniać i wymieniać hehe

  5. #335

    Data dołączenia
    Jun 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    sląskie
    Auto
    golf 5
    Model
    Inny
    Silnik
    1.6 BGU
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    dlatego ci chłodzi bo jeszcze jest na tyle czynnika że działa.
    jak spuszczasz cały czynnik z olejem to jest plama pod autem prawie na pół auta od oleju.
    poczejamy jeszcze tydzień - dwa i będziesz pisał że jednak faktycznie olej był z czynnikiem bo juz nic nie chłodzi....

  6. #336

    Data dołączenia
    Nov 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubuskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRBC (150 KM)
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    nie no juz jade jutro na regeneracje i auto stoi juz od niedzieli

  7. #337
    Enten's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Otwock
    Auto
    Audi a3, Golf mk1 1.9TDI ASZ
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    52 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Igorch Pokaż post
    także czytałem ze 500g +/-25g
    525g +/- 25g
    My life be like Ooh Ahh...

    ... wracam do gry
    BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm

    by EvolutionMotorSport


    Zużycie paliwa - Motostat.pl

    mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057

  8. #338
    the_beast's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi 8P0 2.0 TDI 140 PS
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Dziś podłączyłem na krótko i nic nie ruszyło, więc pewnie sprężarka Kto wymyślił tak mało wytrzymałą część to nie wiem

  9. #339
    yogii0's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi A3 s-line
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    aaaale ze jak na krotko srezarke? nie ma przeciez sprzegla elektromagn, tylko ona ciagle sie kreci ,tj srezarka o zmiennej wydajnosci..zawor tym steruje,i nie jest to wcale tak malo wytrzymala czesc.

  10. #340
    the_beast's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi 8P0 2.0 TDI 140 PS
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Kolega z forum podpowiedział mi, żebym podpiął zasilanie do zaworu, bezpośrednio z aku i w trakcie gdy silnik pracuje podać napięcie, wtedy sprężarka miała teoretycznie ruszyć ale nic się takiego nie wydarzyło

Strona 34 z 105 PierwszyPierwszy ... 2432333435364484 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •