też mam JCR, wymieniałem olej w tym roku i o ile dobrze pamiętam korek jest od strony czołowej, pamiętaj że oleju się nie wlewa tym korkiem tylko wybierakiem albo w biedzie odpowietrznikiem, ja zalewałem odpowietrznikiem, wchodzi 1.7 litra
też mam JCR, wymieniałem olej w tym roku i o ile dobrze pamiętam korek jest od strony czołowej, pamiętaj że oleju się nie wlewa tym korkiem tylko wybierakiem albo w biedzie odpowietrznikiem, ja zalewałem odpowietrznikiem, wchodzi 1.7 litra
było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007
|
Dzieki, ale teraz to się zdziwiłem całkiem, bo w książce do 8P jest napisane żeby lać korkiem od sprawdzania poziomu, tylko na obrazku chyba jest inna skrzynia całkiem. Mógłbyś dokładniej opisać gdzie lać olej? Lałeś z kanału, czy z góry jakoś? Super byłoby jakbyś zaznaczył na jakimś zdjęciu z neta, gdzie dokładnie ten olej lać. Tu masz dość dobre:
http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/Y1gAAOSwPe1UDD1n/$_86.JPG
Znalazłem na necie taki opis do Caddy 1.9TDI - przedostatni post. Tam są też skrzynie JCR. Czy ktoś taką metodą wymieniał olej?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1908608.html
Ostatnio edytowany przez pablo85 - 05-10-14 o 22:03
Zalewa się górnym korkiem wlewowym. Potrzebna jest strzykawa, żeby wtłoczyć olej (nie ma dostępu, żeby po prostu wlać). Tłoczysz, aż zacznie się wylewać przez otwór. Na fotce z linku z elektrody jest to pokazane.
No tak, tylko metti napisał, żeby wlać wybierakiem albo odpowietrznikiem, a ten na zdjęciu korek na boku jest od sprawdzania stanu. Dlatego już nie wiem...
Blokowaliście wałek przełączający i wykręcaliście jego czop obrotowy, tak jak w tym opisie na końcu z linku z elektrody?
pablo85 (06-10-14)
No i o to mi chodziło. Dzięki metti![]()
Panowie, czyli wymiana oleju skrzyni biegów np. na TITAN SINTOFLUID FE 75W jest dobrym wyjściem, jeżeli bieg wsteczny, 1-wszy i 2-gi w chłodny/mroźny poranek wchodzi ciężko - ze zgrzytem?
Dodam, że moja skrzynia o symbolu GQQ była w tym roku naprawiana, a mechanik zalał ją olejem 75W90 (niestety nie wiem co to był za olej :/ ).
Od niedawna, rano podczas ruszania z miejsca pierwsze biegi wchodzą z oporem, zgrzytem, jak silnik złapie swoją temperaturę problem ustaje.
____________________________
Wczesniej polecałem Fuchsa ale przejechałem się na tym oleju przez 8tys i powiem że jest to syf, wypłukał ładnie skrzynie, zlałem go po tych 8tys i był czarny jak smoła. Biegi zaczeły pod koniec wymiany chodzić cieżko, 1 i 2 - były problemy z szybkim startem, dopiero po rozgrzaniu jakoś znośnie chodził. Postanowiłem ze na ogień pójdzie oryginalny olej z ASO i tylko taki polecam zalewać. Skrzynia chodzi gładko jak nowa. TYLKO ORYGINAŁ! NR G052171A2 do manualnej skrzyni.
Zyzio zrobiłem na tym Fuchsie ~3x tyle km już co Ty i żadnych takich problemów nie mam. Wszystko śmiga jak powinno.
Może trafiłeś jakiś kiepski olej albo coś ze skrzynią nie tak, że tak bardzo go syfi? Jak był aż tak zabrudzony to normalne, że po wlaniu nowego będzie lepiej. Jakbyś wlał nowego fuchsa byłoby Ci tak samo lepiej![]()
Hmm również zalałem FUCHSA i też już mam go od roku . Od razu po zalaniu i przy minusowych temp. mam wrażenie, że jedynka lub wsteczny minimalnie ciężej wskakuje przed nagrzaniem. Na szczęście nie ma żadnych problemów jak u ZYZIA jednak też zalał bym dziś oryginał z tym, że jak ja sprawdzałem ORI nr u mnie był taki : G060726A2
Sprzedam :
-Gałkę zmiany biegów S-line
- Komplet felg 17" S-line 8P
- Nowe przewody hamulcowe A3/S3 8P Goodridge
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)