renegat207 (06-06-16)
|
Ja bym na Twoim miejscu sobie złożył kierownicę multi z rolkami .Koszty są nie duże i wygląda to elegancko,spokojnie osłuzy radyjko które posiadasz. .![]()
renegat207 (06-06-16)
O to chodzi,że ta z rolkami jakoś mniej mi się podobaDzięki za pomoc. Jak zamontuje kierownice to napisze co i jak
![]()
Hmm to żałuj ,jest mniejsza od tych starszych kierownic do tego wszyscy którzy ja widzieli w np. moim aucie świecą oczkami bo tak om się podoba![]()
Panowie przymierzam się do montażu kierownicy multifunkcyjnej mam taką:http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/6...9kDN~uBCFtU5dm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/t...BqZU9DKdbfIeDN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1...cWgQVK8MHRZwH8
Do tego posiadam ESP i 6 - cio pinowe złącze w taśmie. Pytanie jak to wszystko podłączyć żeby śmigało bo jak widać w sterowniku w kierownicy jest dużo więcej pinów a wszędzie na schematach jest opis ,że wystarczy podłączyć tylko jedną linie sterującą do przekaźnika 616 + masa i plus po zapłonie.
I jeszcze czy da się to wszystko podłączyć bez dodatkowych kostek tych , których brakuje jak widać na zdjęciu ale część jest od ogrzewania kierownicy jak się orientuje.
EDIT
Kierownica zamontowana i działa :d Narysowałem sobie taki schemacik z oznaczeniem pinów modułu sterującego w kierownicy.Może komuś się przyda.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e79d81ab343b2c27
Opis.
kostka:
A - od podgrzewanej kierownicy
B- pin 1 sygnał dźwiękowy, 2 sygnał dźwiękowy, 3 sterowanie Lin Bus
C -sterowanie multifunkcją od przycisków sterujących
D- czujnik temperatury
E- zasilanie ogrzewanej kierownicy
F- pin 1 zasilanie modułu sterującego + 12V, 2 masa.
G- sterowanie zmianą biegów lewa manetka
H- sterowanie zmianą biegów prawa manetka
Do prawidłowego działania multifunkcji potrzebne jest zasilanie (+ 12 V po stacyjce) które trzeba podciągnąć od bezpieczników poprzez taśmę airbag. Ja nie miałem ori kostek, więc wykorzystałem piny od licznika i koszulki termokurczliwe.
Do tego trzeba dołożyć jeden przewód od sterowania LIN-BUS (żółta kostka) do przekaźnika.
Dla ułatwienia i sprawdzenia czy wszystko jest dobrze połączone niezbędny jest zwykły miernik elektryczny.
Opis pinów sterownika 616 jest wcześniej więc nie zamieszczam.
Ostatnio edytowany przez renegat207 - 07-07-16 o 12:05
Witam Kolegów. Zamierzam w 8l założyć multifunkcję od 8P (wiem że to jest możliwe). Jestem na etapie zbierania gratów, mam kierownicę z 8p i teraz chcę kupić moduł 8p0953549c-k. Jednak z uwagi na ograniczony czas (w robocie sajgon..) i finanse nie uda mi się tego poskładać szybko.
Czy jest jakiś szybki sposób na sprawdzenie czy moduł który bym kupił na znanym portalu jest dobry? Sprzedawca twierdzi że dobry i zakodowany na multi (była i działała multifunkcja w aucie z którego pochodzi moduł). Tak bez montażu na aucie. Gdyby było coś nie tak to mam prawo go oddać.
Może któryś z kolegów mieszka w okolicach Łodzi, ma 8p, troche czasu na podłączenie mojego modułu celem sprawdzenia...
Bardzo proszę o pomoc.
Jesteś chłopak odporny na wiedze napisałem Ci wyraźnie na pw że w 8L aby moduł sprawdzić lub diagnozować musisz sobie dołożyć moduł Can Gateway lub pozostaje Ci szukanie chętnego do sprawdzenia i zakodowania w 8p inaczej nie sprawdzisz moduł w żaden inny sposób...Tak to właśnie później wyglądają Twoje oszczędności.
mariusz11111 (12-11-16)
Czy jest możliwość włożenia kierownicy z 8v (a później jej podłączenia)? Ktoś może taki temat przerabiał?
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)