A kodowanie licznika jakie masz? Spotkałem się kiedyś z przypadkiem,że pływak w baku się zawieszał bo był źle złożony i też był problem z kontrolką rezerwy paliwa.
A kodowanie licznika jakie masz? Spotkałem się kiedyś z przypadkiem,że pływak w baku się zawieszał bo był źle złożony i też był problem z kontrolką rezerwy paliwa.
|
W sumie to nie wiem xD Bo ja całości nie robiłem tylko podłączenie a znajomy programował. Z czytał mi pin ze starego licznika, zamontowaliśmy nowy, podłączyliśmy manetke, uruchomił mi oba kluczyki i tyle.
witam. Mam ostatnio problem z moja audi a3 8l 130 km 2002r. tyle ze porzedni własciciel załozył licznik od benzyny. Mianowicie zaczeło sie od wycieku płynu chłodniczego przy czujniku temeratury. W tedy zaczoł sie problem z licznikiem. Zaczoł latac wskaznik poziomu paliwa i predkosciomierz opadał i sie podnosił az w koncu spadł i sie nie podniusł. Po nocy wszystko było dobrze do 10km i znowu to samo. Podejzewałem ze czujnik predkosci został zalany i sie uszkodzil bo było tam sporo płynu. Wymieniłem czujnik na nowy zamienik i latanie wskazówki paliwa sie uspokoiło ale od predkosci nadal ma dziwne zachowania. Przy 20km/h skacze do 40 km/h i spada do 20. Na postoju czasami spada do 0 a zaraz sie utrzymije na 30km/h. błedów nie ma testy przechodzi normalnie na kilmatroniku w kanale 17 pokzuje dokładnie to samo co licznik. Może wie ktoś co może byc przyczyna . pozdrawiam
Witam, posiadam licznik Jaegera 8L 09 209 00G 1/2 fis (polift 2001).
Po przeczytaniu powyższych postów stwierdziłem, że ma typowe wady- fałszuje temp., paliwo, podświetlenie, migacze.
Chciałem się na 100% upewnić, czy bez obaw mogę po prostu wymienić samemu ten licznik na dowolny VDO 1/2 fis lub też 1/1 jeśli taki akurat znajdę.
Coś z elektroniki potrafię, ale akurat w tym temacie jestem zupełnie zielony, dlatego chciałem wiedzieć, czy zwyczajnie mogę wypiąć stary i wpiąć nowy bez jakiegokolwiek kombinowania, zabaw w przejściówki, przelutowywanie, itp.
(Wiem, było to już sugerowane wcześniej przez użytkowników, ale wolę mieć podwójną pewność i wyczerpującą odpowiedź).
Z góry dziękuję za porady !![]()
Podpinam się pod temat bo mam problem z licznikiem (prawdopodobnie).
Wczoraj w nocy w trakcie jazdy zauważyłem że zegary nagle umarły (przestało działać podświetlenie, wszystkie wskazówki poopadały na 0, licznik przebiegu zdechł ALE działały kontrolki np. od zapalonych świateł czy zaciągniętego ręcznego). Po niedługim czasie nagle zegary wróciły do życia jak gdyby nigdy nic po czym za chwile znowu zdechły albo np. działało tylko podświetlenie licznika. Żadnych wariacji wskazań nie ma, po prostu albo działa albo nie.
Zegary produkcji VDO, dziś podłączyłem vaga, błędów brak ale nie da sie zrobić output test. Od początku jak mam auto to nie działa kontrolka od ABS mimo uszkodzonej pompy.
Czy to wina zegarów czy może coś innego zawodzi?
Włącznik świateł czasami płata figle z oświetleniem wnętrza i zegarów.
Albo kostka stacyjki. Do sprawdzenia też bezpieczniki, masa i stan połączenia kostek licznika.
EDIT/Fixed: Udało się zorganizować na dzisiaj świetną pomoc przy sprawdzeniu i podmianie licznika. Instrumenty zostały zamienione na VDO i przeprogramowane. Teraz działa klima, prawidłowy pomiar i wyświetlanie temperatury, poziomu paliwa. Zniknął również fałszywy alarm w trakcie jazd miejskich o ciśnieniu oleju. Możliwość wyświetlenia wartości spalania średniego jest super opcją. (dla zainteresowanych, trasa 190km z wynikiem 7,3 L/100km - stan faktyczny otrzymam jak napełnię bak). Dziala również zaprogramowane automatyczne blokowanie drzwi po rozpoczęciu jazdy, oraz odblokowaniu po wyjęciu kluczyka.
Cześć. Chciałem prosić o poradę w sprawie licznika 8l0920900h w Audi A3 8L 1.8T z produkcji 11/2000.
W najbliższym czasie będę wracał do siebie i podstawię samochód do elektryka ze sprawdzeniem instalacji, ale pomyślałem, że warto będzie spróbować samemu jeszcze poszukać i sprawdzić.
Po sprawdzeniu i napełnieniu instalacji AC w Auto Polar Lublin, okazało się, że gdzieś komputer dostaje sygnał o trybie awaryjnym i nie włącza kompresora. Testowe włączenie z ominięciem działa. Prawdopodobnym winowajcą jest licznik. Nie działa wskaźnik temperatury i VAG na instrumentach podaje błąd zwarcia do masy. (jak wrócę do domu mogę podać więcej szczegółów z dokładnymi kodami). Wskazówka leży do zera i po uruchomieniu zapłonu czy też silnika, ustawia się jedynie na 60. Klimatronik podaje maksymalnie do 75 i wtedy już nie rośnie dalej. Również wskaźnik poziomu paliwa nie jest dokładny i podczas jazdy wacha się jego pozycja (może nie związane z padającym już ew. Jaeger'em ale pomyślałem, że podam). Czujnik temperatury wymieniałem. Nie sprawdzałem termostatu.
EDIT: VAG nie podaje żadnych innych błędów elektrycznych. Jedynie silnik wskazuje na problem z sondą lambda gdzie opisuje zbyt dużą rezystancję wewnętrzną. Gdybyście potrzebowali jakiegoś odczytu z Vag'a mogę takowy w każdej chwili zrobić.
Zauważyłem, że przy wpiętym bezpieczniku wentylatora przy zapłonie działa i nie wyłącza się jeden z wentylatorów (przy prawym reflektorze). Kiedy odpiąłem kompletnie licznik, wentylator na zapłonie już się nie uruchamia. Być może to właśnie przez brak licznika, ale pomyślałem, że może uda mi się wykluczyć czy licznik mając potencjalnie zwarcia, może powodować dziwne zachowania w elektryce.
1) Co sądzicie o możliwości, że licznik może powodować tryb awaryjny uniemożliwiający uruchomienie kompresora?
2) Macie może sugestie, co do sprawdzenia licznika, i może mieli byście dokumentację z rozpiską pinów? Mógł bym pomierzyć kostki i sam licznik.
3) Sprawdzałem wstępnie przekaźniki i wygląda dobrze, ale może jeszcze jakieś sugestie co do pomiarów?
4) Zapewne nie ma możliwości odpalenia silnika przez brak immobilajzera, ale czy istnieje jakiś sposób obejścia bądź częściowego podłączenia licznika? Np. podpięcie jednej z kości z A lub B?
Zapewne i tak potrzebne będzie sprawdzenie dalej przez elektryka ale jako, że pierwszy samochód a i lubię pogrzebać, to chętnie jeszcze czegoś spróbuję.
EDIT:
Kody z ostatniego odczytu.
Chassis Type: 8L - Audi A3/S3
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,22,35,37,45,55,56,57,75,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06A-906-032-AUM.LBL
Controller: 06A 906 032 DK
Component: 1.8L R4/5VT 0001
Coding: 11500
Shop #: WSC 06435
VCID: 6AA741AB0567
WAUZXXXXXXXXXXX65 AUZ5Z0Y9163125
4 Faults Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached
P1176 - 35-00 - -
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: None
Controller: 1C0 907 379 E
Component: ESP FRONT MK60 0103
Coding: 0019970
Shop #: WSC 06435
VCID: 2C2B87B3CF13
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: Redir Fail!
Controller: 8L0 820 043 H
Component: A3 KLIMAAUTOMAT 0101
Coding: 00040
Shop #: WSC 06435
VCID: 2D2D8AB7F409
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8L0-959-655-AI8.LBL
Controller: 8L0 959 655 J
Component: Airbag Front+Seite 4008
Coding: 00104
Shop #: WSC 06435
VCID: 45FDD2174CB9
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8L0-920-xxx-17.LBL
Controller: 8L0 920 900 H
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D52
Coding: 00144
Shop #: WSC 00000
VCID: 301393C3E33B
WAUZXXXXXXXXXXX65 AUZ5Z0Y9163125
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
29-00 - Short to Ground
-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.LBL
Controller: 8D0 862 257 B
Component: ZV-Pumpe, Funk D16
Coding: 14913
Shop #: WSC 06435
VCID: 2C2B87B3CF13
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio edytowany przez Azathi - 25-08-18 o 19:27
Zauważyłem, że mam problem ze wskazówkami zegarów dokładnie jak w linku poniżej.
Zegary były wymieniane przez poprzedniego właściciela bo poprzednie padły. Dzieje się to po nocy czy generalnie dłuższym nieodpalaniu. Jak już się odpali, zgasi silnik a potem znowu zapali to tego problemu nie ma. Po ładowaniu akumulatora prostownikiem i podłączeniu do auta zegary zachowują się normalnie. Akumulator był sprawdzany testerem warsztatowy i niby w porządku no ale było to sprawdzenie nie z rana tylko już jeżdżonego auta czyli wtedy kiedy problem z zegarami nie występuje. Ponadto mierzyłem napięcie akumulatora po nocy czy 1-2 dniowym nie jeżdżeniu i jest to 12.2V-12.3V. Dlatego jednak mam wątpliwości czy to jednak nie akumulator. Tylko nie bardzo nie mam skąd wziąć innego dobrego akumulatora , żeby to sprawdzić bo w drugim aucie mam słaby jak do Audi bo coś koło 48aH. A może to jednak inna przyczyna. Nie chce wziąć nowego akumulatora a się okaże, że problem nadal istnieje szczególnie, że to chyba wrażliwe zegary i żeby ich nie popsuć. Ktoś wie w czym może być problem?
Ostatnio edytowany przez CC/SC - 11-11-18 o 22:36
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)