Sprawdź podawanie sygnału na pin 15 w niebieskiej wtyczce w liczniku.
Sprawdź podawanie sygnału na pin 15 w niebieskiej wtyczce w liczniku.
|
Rozumiem że mam wypiąć wtyczkę i sprawdzić napięcie? Wyjaśnij mi to jak mam to sprawdzić?
miernikiem
Witam wszystkich,
Mam problem z licznikiem, który już wielokrotnie był omawiany na forum. Wskazówki przez kilka pierwszych chwil po rozruchu wariują i np. stają w miejscu. Do tego nie działa wyświetlacz elektroniczny. Ostatnio mechanik powiedział mi, że licznik jest nie od tej wersji samochodu, że jest od wersji z automatyczną skrzynią biegów (swoją drogą skąd on mógł to wiedzieć?). Wobec tego, postanowiłem, że znajdę licznik od tej wersji samochodu i potrzebuję nr katalogowy licznika, który jest od tego auta.
Czy jest tutaj ktoś, kto podpowie mi, jak ustalić nr katalogowy takiego licznika (audi a3 8l, 1.9tdi, 2002r, skrzynia manualna, silnik AXR)? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Myślałem też o tym, żeby zamienić licznik na licznik z wersji przedliftowej, gdyby tylko ktoś upewnił mnie, że taki licznik będzie współpracował z moim autem.
Dzięki z góry i pozdrawiam!
Kilka razy przytrafiło mi się że po zgaszeniu samochodu i wciśnięciu pedału hamulca podświetla mi licznik i kontrolki jak po włączeniu zapłonu. Po czasie jak auto postoi, problem znika. Zdarzyło mi sie tak kilka razy zawsze po jeździe.
Prosze o sugesie w rozwiązaniu problemu.
Nie ma to znaczenia. Liczniki są takie same, kwestia kodowania i softu. Jeśli masz soft od auomatu, wystarczy ze zmienisz soft na właściwy.
Jakie masz dokładnie auto? Diesel, ale który rok?
- - - Aktualizacja postu - - -
Możesz mieć gdzieś przebicie np. sygnału ze świateł stop do licznika. Jeśli nie znajdziesz kogos kto miał taki problem i go rozwiązał, to trochę jak szukanie igły w stogu siana. Bo trzeba by całą instalację sprawdzić. Jaki licznik? Jeager czy VDO ? Jak jeager to dobrze jakbyś podmienił na VDO i potestował
Gdy kupiłem swoje A3 problemów nie było, aż do momentu, gdy przyszły mrozy. Gdy temperatura spadła poniżej 0C, nie mogłem odpalić. Kręcił, jakby odpalał na moment i gasł. Profilaktycznie zainwestowałem w nowy (markowy) akumulator, ale nie pomógł. Zauważyłem w pewnym momencie przypadkiem, że sposobem na uruchomienie bez problemu jest zakręcenie rozrusznikiem zaraz po włączeniu zapłonu bez czekania na rozgrzanie świec żarowych. Skoro odpalał na mrozie bez grzania świec, uznałem, że mechanicznie wszystko całkiem ok.
Po uruchomieniu nie działały zegary i dopiero po nagrzaniu zaczynało działać/migać podświetlenie, wskaźniki zaczynały działać i po kilku km/minutach wszystko wyświetlało się bez zarzutu. Zauważyłem, że mogę zagrzać świece przez sekundę i jeszcze odpalić, byle nie zdążyły się w międzyczasie zresetować zegary. Gdy przeczekałem zbyt długo, immo blokowało pompę i nie było sensu próbować uruchamiać przez 15minut (na oko). Po odczekaniu odpalał (bez czekania na grzanie świec).
Minęła zima. Na wiosnę wraz z rosnącymi temperaturami problemy ustąpiły. Przez całą resztę roku nie było problemów z zegarami i uruchomieniem. W międzyczasie kupiłem sobie interfejs VAG i odczytałem z tego co pamiętam błędy komunikacji z zegarami/immo.
Z tego co kiedyś czytałem były problemy z padającymi zegarami, ale zastanawia mnie czemu jeśli nie świecą zegary, nie działa też podświetlenie konsoli i miga razem z podświetleniem zegarów.
Może ktoś polecić jakiś serwis zegarów A3 8L?
PS Miałem w międzyczasie inny niezwiązany problem z ABS, który wywalał błąd, gdy temperatury zaczęły spadać i z początku czasem działało, czasem nie, a później wywalał błąd zawsze po ruszeniu. Zostawiłem u znajomego mechanika. Wymienił czujniki w przednich kołach, ale nic się nie zmieniło (VAG by pokazał, ale wymieniłem, żeby się upewnić). Coś mnie tknęło i oczyściłem bezpiecznik ten przy akumulatorze... i pomogło na ABS. I tak się zastanawiam, czy może nie jest jakaś podobna prosta przyczyna... Czy jednak szukać zegarów...
Jak chcesz dalej się bawić w problemy z licznikami Jaeger to zlecaj naprawę jeśli chcesz się pozbyć problemów to zmień zegary na VDO najlepiej z pełnym FIS.
Witam.
Mam problem z licznikiem w audi a3 8l 2002r polift, mianowicie w liczniku wyswietlaja mi sie obecne spalanie, niezamknięte drzwi,temp. zewnetrzna,czas pracy silnika,srednie spalanie(chociaz teraz mi cos zwiariowalo bo pokazuje ciagle 30l), ile jeszcze km moge przejechać. Ale nie wyswietlają mi sie takie informacje jak rezerwa,ogolnie informacje o plynach(a raczej jego braku itd),status(czy jest ok) z tego co patrzylem na necie duzo licznikow to ma. Czy da rade to ogarnąć przez vcdsa? robil ktos cos podobnego? I co moze byc ze mi sie to srednie spalanie zacielo czy cos, kiedy wczesniej pokazywało normalnie. Jest to full fis, czy 1/2 fis? dodam ze mam tą manetke ze zmianą informacji na fisie.
Zdj licznika(wiem niewyraźne ale na chwile obecną nie mam lepszego zdj) jutro zrobie.
Witam,
Mam problem z prędkościomierzem licznika nie pokazuje prędkości, na teście zegarów wskazówka rusza się do około 200, na klimatroniku i w teście vaga prędkość pojazdu jest pokazywana poprawnie. W instrument cluster ciągle pojawia się bład 01315 - Transmission Control Module
49-00 - No Communications; skrzynia manual i nigdy automatu nie miałem. Dodam iż licznik jest z 2007 roku jagera. Czy to wskazuje na awarię wsadu licznika? Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam i dziękuję za porady.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)