kolega BUCZOTS ma na mysli chyba korekcje map rozruchowych i tego sam sobie nie zrobil.
kolega BUCZOTS ma na mysli chyba korekcje map rozruchowych i tego sam sobie nie zrobil.
Who I am? I am a the Champion.
|
odwieze troszke temat. robilem nie tak dawno program u siebie, a przy okazji powiedzialem chlopakom zeby poprawili mi mapy startowe bo ciezko odpalal na cieplym. po zrobieniu programu powiedzieli mi ze poparwili cos z rozruchem ale nie widzialem wiekszej poprawy, na co powiedzieli mi ze jak problem bedzie dalej to zebym przyjechal za jakis czas bo nie moga jednorazowo za duzo namieszac w kompie (nie wiem czy to prawda, czy chca moze wyciagnac znow pieniadze nast razem?? z forum wiem ze robili ludziom takie rzeczy odrazu- program +rozruch). Ostatnio sciagnalem wtyczke z czujnika temp i na goracym silniku odpalal od strzala. i teraz pytanie czy sprobowac wymienic jesczze czujnik?? (ktory temp cieczy pokazuje normalnie, wiec watpie zeby byl zepsuty) czy to cos da?? czy jechac jeszcze raz do nich na jakas korekte??
no nic, pojade do nich niech mi to poprawia. mam nadzieje ze zrobia mi to w cenie tamtego..
Witam, trochę tak dla odświeżenia tematu.
Od momentu samodzielnej zmiany dawki startowej poprzez VAG, zrobiłem ponad 50k km.
Nic nie padło (odpukać), a samochód pali tyle co przed zmianą.
Na pewno nie jest to rozwiązanie na wszystkie problemy związane z kiepskim rozruchem ciepłego silnika, ale jak widać często pomaga, co niejednokrotnie potwierdzali użytkownicy tego forum.
tyle ze dwumas dostaje ostro po pupie, daj znać za jakiś czas jak tam dwumasa![]()
U mnie dwumas jeszcze oryginalny z 2004 roku.
Jeśli padnie to na pewno nie będę winił za to podwyższoną dawkę startową, tylko zwyczajne jego zużycie.
Jeszcze raz powtórzę, że na pewno nie jest to lek na wszystkie problemy z rozruchem silnika, ale do tej pory, przynajmniej w tym wątku nikt nie skarżył się na problemy wynikłe w związku ze zmianą dawki.
Każdy ma własny rozum. Ja nie zamierzam nikogo specjalnie namawiać, ani zniechęcać do tej małej modyfikacji, tylko opisuję to co zrobiłem, oraz ewentualne spostrzeżenia/wnioski wynikające z tej zmiany.
Sama zmiana nie kosztuje prawie nic, bo sporo ludzi vag'a ma, a jeśli nie ma, to podejrzewam że w każdym większym czy mniejszym mieście w Polsce znajdzie się użytkownik tego forum, który takowego będzie posiadał i za symboliczne piwo pomoże koledze z forum.
Szczerze, jeśli nawet dwumas padłyby komuś po tygodniu od zmiany dawki, to jaka byłaby szansa, że to właśnie przez tą zmianę się stało.
Dla mnie to jak wróżenie z fusów, ale z drugiej strony ekspertem w tej dziedzinie nie jestem.
Ostatnio edytowany przez grzes124 - 08-06-13 o 16:49
Witajcie Panowie, odświeżam temat. Chciałem również pokombinować z dawką paliwa, lecz po wpisaniu w login w vcds 12233 wywala mi błąd. Czy ktoś ma login do silnika BKD 2004 A3 8P? Z góry dzięki, za cholerę nie mogę nigdzie znaleźća bez tego jak bez ręki, żeby coś pokombinować.
Cześć, odświeżę temat. Czytałem temat i wiedzę, że mam ten sam problem ale z małym haczykiem. Otóż, gdy odpalam samochód na zimnym silniku, odpala normalnie od strzała bez kręcenia. Problem pojawia się, gdy silnik nagrzeje się w okolice 70 stopni i ponad, wtedy kręcę rozrusznikiem z 4-5 sekund i dopiero wtedy silnik zapala. Haczykiem jest to, że nie zawsze się tak dzieje i raz przy 90 stopniach muszę kręcić te kilka sekund a drugim razem odpala od strzała. Mechanik mówił że mogą to być problemy z tulejkami w rozruszniku, spec od elektroniki mówi właśnie że dawka paliwa. Co może być bardziej prawdopodobne?
cyt. by JAROL :
Przyczyna słabego odpalania na cieplym jest to, że mapa rozruchowa jest tak zrobiona, ze jak silnik jest ciepły to paliwo przy rozruchu jest podawane dopiero jak silnik osiagnie 280obr. po kilku latach rozrusznik traci swoja wydajność i aku też i żeby osiągnąć te obroty to chwile trwa.
Wiec,albo nalezy doprowadzic rozrusznik do stanu idealnego(koszt) + sprawdzenie aku lub tansza opcja-jedziesz do tunnera ,zmienia Ci dawke rozruchowa (zalezna od temp silnika) i po problemie.
Tak wyglada mapa rozruchu (dawka zalezna od temp i obrotow silnika):
http://i.imgur.com/1bwqlBE.jpg
semaaaciek3 (05-05-18)
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)