Strona 10 z 14 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 91 do 100 z 138

Temat: Temperatura 100-120stC

  1. #91

    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3 8l
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.6 AVU

    Lightbulb Temperatura cieczy 100 stopni, zawór zwrotny podciśnienia

    Witam Panowie. Otóż mam problem ze swoją A3 8L z silnikiem 1.6 o oznaczeniu APF. Temperatura mi skacze do 100 stopni. Wiem, że przyczyn może być wiele. Wymieniony został termostat. Teraz zacząłem szukać problemu gdzie indziej. Znalazłem wyciek płyn, bo też mi znikał. Wąż od obudowy termostatu do nagrzewnicy już jest stary i z niego kapie. Ale moje pytanie dotyczy głównie zaworu który się znajduję na jednym z nich.
    https://zapodaj.net/6acc137c2f4df.jpg.html

    U mnie jest taki zaworek, ale nie ma do niego doprowadzonego wężyka podciśnienia.
    https://zapodaj.net/0fee7a97cf73b.jpg.html

    Wężyk mam, ale nie wiem gdzie go podpiąć,
    https://zapodaj.net/5582a82abe482.jpg.html

    Zauważyłem, że wisi mi jeszcze nie podpięta wtyczka,
    https://zapodaj.net/d3b72767b6c4f.jpg.html

    Bardzo proszę o pomoc, bo nie wiem gdzie szukać przyczyny.

  2. #92
    BuX2's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    świętokrzyskie
    Auto
    Audi (RM2008)
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    88 razy

    Domyślny

    Pomijając fakt, że przy tych silnikach z termostatem fazowym, który jest sterowany elektronicznie, optymalna temperatura dla silnika jest utrzymywana koło 100-110°C. Do pytania...
    Z zaworu ogrzewania wężykiem do zaworu (037906283C lub A), którego pewnie nie masz. Z zaworu wężem z zaworem zwrotnym do linii podciśnienia.

    Ten zawór jest po to żeby przy wyłączonym grzaniu (pokrętło maksymalnie w lewo) rozgrzany płyn chłodniczy (a co za tym idzie ciepło) nie przepływało przez nagrzewnicę i chłodziło go, tylko żeby płyn krążył rozgrzewając bardziej silnik do temperatury podanej wyżej.

  3. #93

    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3 8l
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez BuX2 Pokaż post
    Pomijając fakt, że przy tych silnikach z termostatem fazowym, który jest sterowany elektronicznie, optymalna temperatura dla silnika jest utrzymywana koło 100-110°C. Do pytania...
    Z zaworu ogrzewania wężykiem do zaworu (037906283C lub A), którego pewnie nie masz. Z zaworu wężem z zaworem zwrotnym do linii podciśnienia.
    nie cytuje się całego posta bo nie ma takiej potrzeby, zasada jest taka sama na wszystkich forach
    odpowiada się stosując cytowanie selektywne bez zdjęć i filmów

    Ten zawór jest po to żeby przy wyłączonym grzaniu (pokrętło maksymalnie w lewo) rozgrzany płyn chłodniczy (a co za tym idzie ciepło) nie przepływało przez nagrzewnicę i chłodziło go, tylko żeby płyn krążył rozgrzewając bardziej silnik do temperatury podanej wyżej.
    Czyli mam dokupić ten zawór (037906283C) i podpiąć go?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 19-02-19 o 09:26

  4. #94
    BuX2's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    świętokrzyskie
    Auto
    Audi (RM2008)
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    88 razy

    Domyślny

    Najpierw ustalmy jakiego koloru masz przewody w tej wtyczce. Masz klimatyzację w samochodzie?
    Tak to mniej więcej wygląda.

  5. #95

    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3 8l
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Wtyczka wygląda tak,
    https://zapodaj.net/af2acaf02ca77.jpg.html
    przewody, które do niej biegną są koloru niebiesko-czarny i brązowy.
    Tak, mam klimatyzację.

  6. #96
    BuX2's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    świętokrzyskie
    Auto
    Audi (RM2008)
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    88 razy

    Domyślny

    Czarny z niebieskim i brązowy, czyli to jest to.
    Sprawdź zanim zaczniesz kupować cokolwiek czy przy ustawieniu grzania na maksymalne zimno na przewodzie czarnym z niebieskim paskiem pojawia się 12V.

  7. #97

    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3 8l
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Mam klimatronik, to mam wyłączyć kompletnie nawiew? Bo przy minimalnej temperaturze czyli Low, załącza się sprężarka klimatyzacji

  8. #98
    BuX2's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    świętokrzyskie
    Auto
    Audi (RM2008)
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    88 razy

    Domyślny

    Chcesz to naciśnij śnieżynkę żeby się nie włączała sprężarka. Idea jest taka żeby sprawdzić czy to w ogóle będzie funkcjonować jak powinno. Czyli wtedy gdy nie ma potrzeby ogrzewania/ mieszania temperatury we wnętrzu - przy ustawieniu braku jakiegokolwiek ogrzewania zawór odcinający płyn do nagrzewnicy powinien się uruchomić, a zwolnić się przy zamiarze jakiegokolwiek ogrzewania.

  9. #99

    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3 8l
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Sprawdziłem i nie dochodzi do wtyczki żadne napięcie. Próbowałem różnych kombinacji z nawiewem.

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Sprawdziłem i nie dochodzi do wtyczki żadne napięcie. Próbowałem różnych kombinacji z nawiewem.

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Szukałem trochę w Internecie i natknąłem się na taki przypadek, że między okresem 0599-0999 węże do nagrzewnicy były o innych numerach. A ja mam samochód z 0799. Może to być jakis zwiazek?

  10. #100
    BuX2's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2018
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    świętokrzyskie
    Auto
    Audi (RM2008)
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    88 razy

    Domyślny

    Ogólnie to przy APF to było montowane w modelach bez klimatyzacji. W climatroniku dopiero po lifcie i tylko w silnikach AVU.
    Może ktoś wcześniej chciał założyć ten zawór i dlatego go masz. Tak na prawdę, to w twoim przypadku on ci nie jest bynajmniej do niczego potrzebny.

Strona 10 z 14 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •