Pokazane rezultaty 1 do 10 z 966

Temat: [8L] Pytanie o termostat i ...

Hybrid View

  1. #1

    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    RADOM
    Auto
    AUDI A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AGU

    Domyślny

    Do elmo_pf. Tez mam 1.8 t agu i podobny problem. Wariuje mi wskazówka temperatury cieczy. Silnik bardzo wolno sie nagrzewa i osiaga 90 stopni na moment(wedłu wskazówki) po czy potrafi momentalnie opasc do 60 stopni w czasie tych samych parametrów pracy silnika. Ostatnio jechałem 300km na mrozie -16 i wskazowka była na 60 stopniach po tej trasie.... Silnik poza postojami praktycznie sie nie nagrzewa a jesli juz to za moment wskazówka szybko opada. Zastanawiam sie czy to tylko termostat czy moze przy okazji tez czujnik temperatury (a moze i wskażnik na desce?)

  2. #2
    jaczek7's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    łódź k/DOBRONIA
    Auto
    BMW
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    81 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    Mój diselek czasmi przez cały dzien nie złapie odpowiedniej temperatury ale tak jak piszesz 10km albo i wiecej... Bo to jest taka zalezność jak się nie zagrzeje to sie nie wciska powyżej 2000 obrotów, a jak nie wciśniesz to znowu się nie zagrzeje
    ET: I OP-2008 17,17 / II OP-2009 r. 15,64 / III OP-2010 r.15,33 / IV OP-2011r. 15,27 / V OP-2012r. 14,56/ Spot 2014 Konstantynów / 2015 10 URODZINY

    A3--> A4--> A5-- > i nastała era SUV ... czarny i biały

  3. #3

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    slaskie
    Auto
    A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS
    Pomógł
    6 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez maar79 Pokaż post
    Do elmo_pf. Tez mam 1.8 t agu i podobny problem. Wariuje mi wskazówka temperatury cieczy. Silnik bardzo wolno sie nagrzewa i osiaga 90 stopni na moment(wedłu wskazówki) po czy potrafi momentalnie opasc do 60 stopni w czasie tych samych parametrów pracy silnika. Ostatnio jechałem 300km na mrozie -16 i wskazowka była na 60 stopniach po tej trasie.... Silnik poza postojami praktycznie sie nie nagrzewa a jesli juz to za moment wskazówka szybko opada. Zastanawiam sie czy to tylko termostat czy moze przy okazji tez czujnik temperatury (a moze i wskażnik na desce?)
    wymien termostat

    poprostu niezamyka ci duzego obiegu
    przez to ci sie tak wychladza jak jedziesz w trasie
    na postoju ci niewieje w chlodnice i sie nagrzewa

  4. #4
    (elmo)'s Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowieckie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Tym którzy jeszcze śledzą temat chciałem powiedzieć że grupa objawów jakie tu opisałem świadczy o tym że padnięty jest termostat. Ja wymieniłem 4 dni temu na francuskiego werneta i jak na razie działa ok.

    koszty to
    termostat + oring 27 zł
    płyn chłodniczy (1.5 litra koncentratu) 25 zł
    robota free

    płyn musiałem kupić bo część "oryginalnego" spłynęła do kanału.

  5. #5

    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Trójmiasto
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T APY

    Domyślny

    Mam silnik APY i mam pytanie odnośnie wymiany , czy termostat jest w tym samym miejscu co w silniku AGN ?

    Jaki płyn chłodzący polecacie? ile litrów potrzebuję ? , oraz termostat, czytałem że Wahler ale czy np Vernet też mógł by być ? bo ten pierwszy to u mnie4 w sklepie ok 100zł kosztuje

    Jaka jest temperatura otwarcia termostatu dla mojego silnika ? przypominam APY

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez Djeight - 12-02-09 o 17:00

  6. #6
    (elmo)'s Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mazowieckie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny


    Moim skromnym zdaniem w silnikach 1.8/1.8T termostaty powinny być dokładnie w tym samym miejscu, choć mogę się mylić

    Co do cen to napisałem w moim poprzednim poście, czyli 27zł za Wernet'a z oringiem i 25 zł za 1.5 litra koncentratu (1:1 z wodą destylowaną), powinno wystarczyć jeśli wyłapiesz większość z układu chłodzenia.

    Co do temperatury to już gdzieś było i o ile się nie mylę to termostat powinien się otworzyć przy 87 st Celsjusza.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •