Optymalny start S3 jest z 4tyswlasnie nie wiem czym to jest podyktowane ze jak jest wiecej to nie mieli 4 butami tylko go dlawi, no chyba ze sliskiej nawierzchni
Optymalny start S3 jest z 4tyswlasnie nie wiem czym to jest podyktowane ze jak jest wiecej to nie mieli 4 butami tylko go dlawi, no chyba ze sliskiej nawierzchni
Sprzedam:
Sportowy Filtr powietrza Pipercross do 2.0TFSI
|
To nie sa przeklamania tylko pomiar wg innej normy (anglosasi zawsze mieli swoje funty, cale, stopy to i normy sobie porobili). Jak zawieziesz samochod do UK to Ci zmierza, ze masz wiecej kucykow na silniku nizli zmierzyli Ci w PL. A samochod i w UK i w PL jezdzi tak samo, co najwyzej po innej stronie ulicy. To tylko cyferki, liczy sie jak auto jezdzi.
S4 1.1 SLS Snow Leopard Sleeper (490KM/550Nm by ECU Project)
S3 1.1 TDi Clouded Leopard (BLT++ 220KM/440Nm by Dynosoft/ECU Project)
1% podatku na rehabilitację Ryśka: www.rysiek.nawrat.us
Sprzedam
Oryginalne koło dwumasowe do ASZ
Kompletny zestaw do swapu hamulców na 288mm
i kilka innych części...
Pytanie zadalem w technicznym ale tam nikt nie odpowiedzial wiec zwracam sie z nim do tematu 2.0T mody...
jaka jest roznica w budowie zewnetrznej jak i wewnetrznej tych dwoch turbin w silnikach:
2.0T FSI - AXX,BWA (200 KM) - k03
2.0T FSI - BZC,BHZ (265 KM) - k04
to chyba logiczne k04 jest większe, ma większy wirnik wydechowy.
nie jest P&P do GTI
A3 8P TFSI 326Hp, S3 8L 1.8T 290HP, GTI EDITION 30 350 HP... powered by CompSport...
Turbosprezarka AXX,BWA ma zamontowany zawor DV w muszli ssacej turbosprezarki, w K04 z BHZ,BWJ nie ma na niego miejsca (trzeba zalozyc cala instalacje zaworu DV z S3 lub ED30 GTI). Waz do intercoolera jest na szybkozlaczke ktora jest innej srednicy. Reszta pasuje.
AXX - 445Ps
konie angole maja takie same........
co innego jeśli mówimy o mocy na hamowni, tu moc uzyskana przez auto jest przeliczna wg normy np din, chodzi o to zeby pominać wpływ warunków w jakich odbywa sie pomiar np temp zewn i cisnienie atm na wynik pomiaru
WIEC ... czy to anglia czy pl to bez znaczenia
-------- moc w anglii jest w takich samych jednostach jak u nas KM/KW, ------------------
NIE pisz bzdur...
Czy w ED30 GTI jest takie samo turbo jak w S3?
Jesli tak to skad wynika roznica w mocach 230 vs 265 KM ?
Pzdr
A Ty ucz sie czytac ze zrozumieniem, bo nie jest to popularne w Internecie ;P. Napisales dokladnie to samo co ja, ze mierza wg innej normy, dlatego wychodza inne wartosci KM/kW. Nigdzie nie napisalem, ze maja inne konie tylko, ze jest ich inna liczba wynikajaca wlasnie z innej metody pomiaru. kW jest jestnostka SI, wiec chyba logiczne, ze wszedzie MUSI byc taka sama! Zakladam, ze moi rozmowcy dyspomuja pewna wiedza, wiec tak oczywistych rzeczy nie trzeba wyjasniac.
S4 1.1 SLS Snow Leopard Sleeper (490KM/550Nm by ECU Project)
S3 1.1 TDi Clouded Leopard (BLT++ 220KM/440Nm by Dynosoft/ECU Project)
1% podatku na rehabilitację Ryśka: www.rysiek.nawrat.us
Sprzedam
Oryginalne koło dwumasowe do ASZ
Kompletny zestaw do swapu hamulców na 288mm
i kilka innych części...
Skoro w UK mierzą wg innej normy to samochody seryjne też powinny mieć różną moc deklarowaną w UK a tak chyba nie jest.
A niby czemu? Jesli Audi zmierzylo moc swoich samochodow wg normy DIN70020 to nie widze powodow dlaczego nie mogloby tej informacji podawac w kazdym kraju z zaznaczeniem wg jakiej normy byl pomiar. Inaczej musiliby powtorzyc pomiar dla kazdej normy z osobna i w kazdym kraju podawac dane wg takiej normy jaka tam jest najbardziej popularna.
A że wiele firm wymyśliło swoje własne normy.... Mamy ich cale mnóstwo: DIN70020, SAE, ISO, itd. itd. Różnią się one nie tylko temperaturą i ciśnieniem, które należy wstawić do wzoru, ale też warunkami pomiaru. Tunerzy w danym kraju sami sobie dobieraja norme. Norma amerykańska przewiduje badanie silnika bez osprzętu (pompy wodnej, wentylatora, itd.), dlatego też 100 KM bez oznaczenia, wg jakiej normy zostało zmierzone tak naprawdę niewiele nam mówi o silniku. 100 KM wg normy amerykańskiej odpowiada ok. 80KM wg normy niemieckiej.
Dodam, ze DIN jest norma niemiecka, ktora stosujemy w Polsce np. w Jetronicu na hamowni obciazeniowej wg niej mi mierzyli moc. Z kolei na hamowni inercyjnej mialem pomiar wg zupelnie nieznanej nikomu normy i wynik sie bardzo roznil. Anglosaska to SAE i daje zawyzone wyniki w stosunku do "naszej".
I zdajsie to tunerzy z CompSportu chcieli nam przekazac. Zeby nie napalac sie na liczby z angielskich forow, bo tam metoda pomiaru byla inna i stad inny wynik (nierealny w naszych warunkach). A nie dlatego, ze w UK maja szybsze A3 i lepszych tunerow. Nie wnikam, byc moze maja, ale nie to jest powodem rozbieznosci 380HP w UK, a 330HP w PL, tylko norma!No chyba, ze angielski tuner mierzyl wg niemieckiej normy DIN i mu wyszlo 380, wtedy szacun, niezly wynik jak na S3.
PS. Nie zdziwilbym sie jakby ze wzgledow marketingowych polscy tunerzy w przyszloci zaczeli hamowac auta wg normy SAE. W koncu klient wywiera presje by wynik byl imponujacy, wiec mozna malym nakladem pracy "podkrecic" moc. A wiekszosc klientow jara sie duza moca na silniku jakby to bylo najwazniejsze ;P. A przeciez kazdy piecolatek wie, ze najwazniejsze jest by auto mialo jak najwiecej "na liczniku". Jesli juz wszystko jest jasne to skonczym dyskusje o normach i wrocmy do tematu, bo sam jestem ciekaw co tam chlopaki "ukręcą" z tego 2.0.
S4 1.1 SLS Snow Leopard Sleeper (490KM/550Nm by ECU Project)
S3 1.1 TDi Clouded Leopard (BLT++ 220KM/440Nm by Dynosoft/ECU Project)
1% podatku na rehabilitację Ryśka: www.rysiek.nawrat.us
Sprzedam
Oryginalne koło dwumasowe do ASZ
Kompletny zestaw do swapu hamulców na 288mm
i kilka innych części...
There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)