Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 71 do 80 z 92

Temat: Jazda na luzie czy szkodzi?

  1. #71

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    I to mi chodziło. I to nie są żadne problemy, tylko obawa przed popłynięciem z kasą. Czyli w takim razie rezygnuję z hamowania silnikiem w TDI. Pozdro

    Ps. dojeżdżać na luzie nie mam zamiaru.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez uzx Pokaż post
    A kto Ci każe dojeżdżać na półsprzęgle?
    Wbijasz normalnie sprzęgło...
    to równie dobrze mogę wrzucić luz, bo to jest samo przecież, nie o to mi chodziło

    O co ta cała dyskusja? No to, że auto jadąc na luzie nie tylko nie możemy dodać gazu szybko itp. ale auto nie jest tak stabilne jak na biegu, o jaką dokładnie stabilność chodzi to nie powiem, bo nie wiem, mechanik musiałby się wypowiedzieć.

    Ostatnio edytowany przez Anmato - 19-04-09 o 11:22

  2. #72
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Rezygnujesz z hamowania silnikiem, a na luzie dojeżdżać nie masz zamiaru? To jak się zatrzymasz?

  3. #73

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez netes Pokaż post
    Rezygnujesz z hamowania silnikiem, a na luzie dojeżdżać nie masz zamiaru? To jak się zatrzymasz?
    pisząc hamowania silnikiem miałem na myśli celową redukcję na niższy bieg itp. Tak to wiadomo, że zdjęcie nogi z gazu spowoduje hamowanie właśnie silnikiem, ale sądzę, że mniej ostre.

    Wolę już częściej wymieniać te klocki i tarcze, niż sprzęgło i dwumas, posłucham Waszych rad

  4. #74
    uzx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Anmato Pokaż post
    to równie dobrze mogę wrzucić luz, bo to jest samo przecież, nie o to mi chodziło
    Ech, a mi chodziło o wysprzęglanie przy dohamowywaniu hamulcem roboczym auta
    Nie ma co kombinować z jakimś półsprzęgłem, bo to jest na dłuższą metę zabójstwo dla każdego sprzęgła.
    Po prostu - jedziesz sobie w miarę szybko, widzisz w oddali czerwone, dotaczasz się lekko podgazowując na wysokim biegu, aby utrzymać prędkość, a jeśli dotoczysz się przed zmianą świateł, to w razie potrzeby po prostu wciskasz sprzęgło i hamulec. A jak uda się wcześniej, to redukcja i rura I tyle.

    Ręczny swoją drogą też często zaciągam na światłach, bo wciskanie go na postoju nie ma sensu, a w niektórych autach (np. A6 C6 Avant z LEDami) stopy ładnie oślepiają kierowców z tyłu.
    Co prawda to informacja tylko od jednego mechanika, ale jego zdaniem korektor siły hamowania w Astrze lubi padać (pocić się) ze względu na niepotrzebne trzymanie stopy na hamulcu. Nie wiem, jak to sprawdzał, ale z drugiej strony trochę już Ople serwisuje

  5. #75

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez toma126 Pokaż post
    śmiać mi sie z tego chce to czyli auto "lata od rowu do rowu"? proszę Cię... jakoś przez 11 lat tego nie doświadczyłem jedynie co mogę sie zgodzić (co chyba wszyscy wiedzą) hamując silnikiem i hamulcem nożnym szybciej wyhamujemy niż na luzie
    Bez przesady nawet nie mialem na mysli poslizgow, bo wyjsc z poslizgu tez trzeba umiec i z pewnoscia regularnie trenowac takie manewry, zeby wyrobic sobie nawyk. bardziej mialem na mysli takie sytuacje, gdzie potrzebujemy od czegos uciec, ominac przeszkode, cokolwiek - odruchowo wciskamy gaz i pojawia sie problem.. oczywiscie to sa skrajne przypadki.

    Co do jazdy na polsprzegle, zauwazylem, ze sporo osob, zwlaszcza kobiet przy hamowaniu zawsze wciska sprzeglo wrecz jednoczesnie z wciskaniem pedalu hamulca, zamiast w koncowej fazie na krotki moment. to jest takze bardo nie wskazane.
    Ostatnio edytowany przez GRAWER - 19-04-09 o 16:57

  6. #76
    uzx's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER Pokaż post
    Co do jazdy na polsprzegle, zauwazylem, ze sporo osob, zwlaszcza kobiet przy hamowaniu zawsze wciska sprzeglo wrecz jednoczesnie z wciskaniem pedalu hamulca, zamiast w koncowej fazie na krotki moment. to jest takze bardo nie wskazane.
    Hm, sam raczej nie wciskam, dopóki silnik się nie dlawi, ale w sumie dlaczego nie?
    W skrajnym przypadku w samochodzie bez ABSu brak sprzęgła może w końcu doprowadzić do zgaszenia silnika.

  7. #77

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Racja, chyba też dlatego najlepiej jest hamować później a mocniej i bardziej stanowczo niż wcześniej i długo, wtedy przecież noga na sprzęgle będzie krócej, a oto właśnie chodzi.

    Mówili tak na TVN Turbo.

  8. #78
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kielce...
    Auto
    beatlowóz
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AXR

    Domyślny

    Ja hamuje na biegu zawsze to bezpieczniej bo wiem ze nawet jakby z niewiadomych przyczyn silnik przestał pracować to wspomaganie kierownicy i hamulce dalej beda funkcjonować i dam rade auto zatrzymać a wyrzucam na luz przy postoju. ps. zreszta spróbujcie zatrzymac auto ze zgaszonym silnikiem i na luzie ale przy małej prędkosci i na własna odpowiedzialność.(bezpieczenstwo przedewszystkim, a sprzegło to ja mam gdzies)
    Ostatnio edytowany przez Kamil_lo - 11-09-09 o 10:28

  9. #79

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kamil_lo Pokaż post
    Ja hamuje na biegu zawsze to bezpieczniej bo wiem ze nawet jakby z niewiadomych przyczyn silnik przestał pracować to wspomaganie kierownicy i hamulce dalej beda funkcjonować i dam rade auto zatrzymać a wyrzucam na luz przy postoju. ps. zreszta spróbujcie zatrzymac auto ze zgaszonym silnikiem i na luzie ale przy małej prędkosci i na własna odpowiedzialność.
    niektórzy też przejeżdżają na luzie przez pagórki zwalniające.. o zgrozo, żebym ja sobie mógł przypomnieć, jak szkodliwość jazdy na luzie wytłumaczył mi kiedyś mechanik.. nie mogę sobie przypomnieć, użył tylu technicznych słów, wymieniał części itp. co dostaje po dupie wtedy itp.

  10. #80
    _XaL_
    Guest

    Domyślny

    Tzn na progach lepiej na biegu przejezdzac? Bo ja tez jakos tak odruchowo zdejmujac noge z hamulca, bieg czasem nawet wczesniej zrzucam... Wie ktos cos na ten temat?

Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •