Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 18

Temat: Turbina

  1. #1

    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny Turbina

    Witam,

    Chcę kupić nowe turbo do mojej niuni i mam pytanie gdzie mogę znaleźć numery mojej turbiny ?
    Na allegro są aukcje z turbinami do agr-a z różnymi numerami i nie wiem którą wybrać.
    Czy wymiana jest trudna ?
    Kasper

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Odczytaj sobie numer własnej, numer masz wybity na tabliczce znamionowej, która jest przytwierdzona do części zimnej turbosprężarki czyli do muszli od strony wlotu i wylotu powietrza do turbo. Wymiana nie jest skomplikowana pod warunkiem, że dysponujesz kanałem i odpowiednimi kluczami.
    Dlaczego chcesz turbo wymieniać ? Nie napisałeś co się dzieje lub stało z Twoją a to dość istotne bo gdy się np. zatarł w niej wałek to wymiana na inną będzie skutkować tym samym jeśli nie usunie się przyczyny powstania usterki obecnej turbiny.
    Ostatnio edytowany przez Sztomel - 02-02-11 o 07:45
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3

    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    Po tescie na VAG-u wyszło, że turbina przeładowuje i uruchamia się tryb notlouf. Poza tym słychać świst (chyba oznaka końca turbo) i mam olej w IC.
    Ostatnio edytowany przez ktm - 02-02-11 o 11:16
    Kasper

  4. #4
    peps's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kołobrzeg
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez ktm Pokaż post
    Poza tym słychać świst (chyba oznaka końca turbo)
    Świst nie koniecznie jest oznaką końca turbiny
    Ostatnio edytowany przez peps - 02-02-11 o 11:34

  5. #5

    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    No tak, ale skoro przeładowuje to nie chyba nie ma innego sposobu jak regeneracja.
    Kasper

  6. #6
    Proxa's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów - Warszawa
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Ja się z tym nie zgodzę, mam AGR turbo faktycznie mi przeładowuje, ale problem tkwi bardziej w zaworku n75, który ostatnio wymieniałem ze 4 lata temu. (wtedy już mówiono mi, że turbina troszkę za mocno ładuje). Ale auto śmiga i obecnie mam ponad 401 000 km.

    Sam dziś będę robił test vag-com i zobaczymy. Oby wszystko było dobrze.
    420 500 km
    1

  7. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Przeładowanie w turbinie z zaworem upustowym WG czyli tej od silnika AGR najczęściej jest spowodowane nieszczelnością jednego z dwóch wężyków ciśnieniowych (idącego od muszli części sprężającej do N75 i/lub tego, który idzie od N75 do siłownika ciśnieniowego uchylającego zawór upustowy) lub usterką elektrozaworu N75. Rzadziej przyczyną jest korozja i nieszczelność gruchy tego siłownika lub zapieczenie się w niej sztangi połączonej z zaworem upustowym czyli wastegate. Nie ma z tego powodu konieczności oddawania turbosprężarki do regeneracji a tym bardziej jej wymiany. Turbosprężarka WG nie wymaga czyszczenia bo nie posiada zmiennej geometrii kierownic spalin. Słyszalny świst turbosprężarki przy przeładowaniu to rzecz normalna z uwagi na zbyt duże rzeczywiste ciśnienie doładowania tak samo jak słyszalny świst w przypadku nieszczelności dolotu powietrza doładowanego. Zatem wystarczy tylko sprawdzić na początek szczelność wężyków ciśnieniowych które wymieniłem oraz sprawdzić (poprzez rozbiórkę) stan N75 albo poprzez jego podmiankę na próbę na inny.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  8. #8

    Data dołączenia
    Jan 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    Czy da się jakoś sprawdzić miernikiem elektronicznym lub czymś innym zawór N75 ?
    Kasper

  9. #9

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    opolskie
    Auto
    Seat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    43 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    Wydaje mi sie ze najlepiej sprawic sobie sprawny N75 do AGRa ,podmienic i sprawdzic jak autko bedzie sie zachowywac w dynamice.

  10. #10
    Proxa's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów - Warszawa
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Jeszcze jest opcja reanimacji N75 dla wytrwałych

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
    420 500 km
    1

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •