Witam,
Chcę kupić nowe turbo do mojej niuni i mam pytanie gdzie mogę znaleźć numery mojej turbiny ?
Na allegro są aukcje z turbinami do agr-a z różnymi numerami i nie wiem którą wybrać.
Czy wymiana jest trudna ?
Witam,
Chcę kupić nowe turbo do mojej niuni i mam pytanie gdzie mogę znaleźć numery mojej turbiny ?
Na allegro są aukcje z turbinami do agr-a z różnymi numerami i nie wiem którą wybrać.
Czy wymiana jest trudna ?
Kasper
|
Odczytaj sobie numer własnej, numer masz wybity na tabliczce znamionowej, która jest przytwierdzona do części zimnej turbosprężarki czyli do muszli od strony wlotu i wylotu powietrza do turbo. Wymiana nie jest skomplikowana pod warunkiem, że dysponujesz kanałem i odpowiednimi kluczami.
Dlaczego chcesz turbo wymieniać ? Nie napisałeś co się dzieje lub stało z Twoją a to dość istotne bo gdy się np. zatarł w niej wałek to wymiana na inną będzie skutkować tym samym jeśli nie usunie się przyczyny powstania usterki obecnej turbiny.
Ostatnio edytowany przez Sztomel - 02-02-11 o 07:45
Po tescie na VAG-u wyszło, że turbina przeładowuje i uruchamia się tryb notlouf. Poza tym słychać świst (chyba oznaka końca turbo) i mam olej w IC.
Ostatnio edytowany przez ktm - 02-02-11 o 11:16
Kasper
No tak, ale skoro przeładowuje to nie chyba nie ma innego sposobu jak regeneracja.
Kasper
Ja się z tym nie zgodzę, mam AGR turbo faktycznie mi przeładowuje, ale problem tkwi bardziej w zaworku n75, który ostatnio wymieniałem ze 4 lata temu. (wtedy już mówiono mi, że turbina troszkę za mocno ładuje). Ale auto śmiga i obecnie mam ponad 401 000 km.
Sam dziś będę robił test vag-com i zobaczymy. Oby wszystko było dobrze.
420 500 km
Przeładowanie w turbinie z zaworem upustowym WG czyli tej od silnika AGR najczęściej jest spowodowane nieszczelnością jednego z dwóch wężyków ciśnieniowych (idącego od muszli części sprężającej do N75 i/lub tego, który idzie od N75 do siłownika ciśnieniowego uchylającego zawór upustowy) lub usterką elektrozaworu N75. Rzadziej przyczyną jest korozja i nieszczelność gruchy tego siłownika lub zapieczenie się w niej sztangi połączonej z zaworem upustowym czyli wastegate. Nie ma z tego powodu konieczności oddawania turbosprężarki do regeneracji a tym bardziej jej wymiany. Turbosprężarka WG nie wymaga czyszczenia bo nie posiada zmiennej geometrii kierownic spalin. Słyszalny świst turbosprężarki przy przeładowaniu to rzecz normalna z uwagi na zbyt duże rzeczywiste ciśnienie doładowania tak samo jak słyszalny świst w przypadku nieszczelności dolotu powietrza doładowanego. Zatem wystarczy tylko sprawdzić na początek szczelność wężyków ciśnieniowych które wymieniłem oraz sprawdzić (poprzez rozbiórkę) stan N75 albo poprzez jego podmiankę na próbę na inny.
Czy da się jakoś sprawdzić miernikiem elektronicznym lub czymś innym zawór N75 ?
Kasper
Wydaje mi sie ze najlepiej sprawic sobie sprawny N75 do AGRa ,podmienic i sprawdzic jak autko bedzie sie zachowywac w dynamice.
420 500 km
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)