Czyli najpierw powinienem sprawdzić dokładnie każdy wężyk? w jaki sposób aby mieć pewność że nie w nich lub właśnie w nich tkwi problem?
Czyli najpierw powinienem sprawdzić dokładnie każdy wężyk? w jaki sposób aby mieć pewność że nie w nich lub właśnie w nich tkwi problem?
Audi A3 1.9TDI
|
powinieneś zacząć od wizualnych oględzin stanu ich otuliny - oplotu z zewnątrz a potem wypinać kolejno i sprawdzać każdy odcinek wężyków. Wypięty wężyk możesz zanużyć w wodzie z zatkanym jego jednym końcem jakimkolwiek koreczkiem a w drugi koniec dmuchać powietrze ustami. W miejscu nieszczelności pojawią się pod wodą pęcherzyki powietrza. Sprawdzić musisz każdy wężyk, nie tylko ten idący od N75 do gruszki siłownika podciśnienia przy turbo ale wszystkie jakie połączone są z pompą podciśnienia za pomocą trójników i idące dalej do N18, N239 i N75 łącznie ze sprawdzeniem szczelności akumulatora podciśnienia (plastikowej czarnej kuli) oraz sprawdzić czy nie rusza się (nie ma luzów) sam metalowy króciec przy pompie podciśnienia jak również szczelność węża idącego od pompy podciśnienia do serwa hamulców.
Chcę jednak zaznaczyć, iż wspomniałem o wężykach podciśnienia nie na podstawie analizy logów dynamicznych (bo takowych tutaj nie ma) lecz tylko i wyłącznie na podstawie tego co napisałeś w Twoim wcześniejszym poście z relacji od mechanika.
kolego ja mialem taki sam problemwyczyscilem turbo i kolektor ssacy
przy okazji EGR i wyciolem kata
odrazu pomoglo
polecam ten zabieg
U mnie pomogło wyczyszczenie turbiny (czyściłem sam i potwierdzam, iż były zapieczone kierownice i to była przyczyna), przy okazji oczywiscie czyszczenie EGR.
Witam. A jeśli byłby padnięty N75 to czy w czasie testu turbiny Vagiem sztanga by się poruszała normalnie czy nie?
JVC KD-SH1000 => ProconGold =>Audio Art 200.2 + Hfonics Son of Aphrodite + Audio System F2 -190 => Phase Evolution CFS 165.25 + IT MDS 12DVC
przy uszkodzeniu elektrycznym bądź mechanicznym N75 (mowa oczywiście o turbosprężarce ze zmienną geometrią oraz o trwałym uszkodzeniu a nie sporadycznym) sztanga nie ma prawa się poruszyć.
karutkowski (02-03-11)
Tak tez myślałem, ale wolałem się upewnić.
JVC KD-SH1000 => ProconGold =>Audio Art 200.2 + Hfonics Son of Aphrodite + Audio System F2 -190 => Phase Evolution CFS 165.25 + IT MDS 12DVC
troche dziwnie Szomel prawi, bo wczesniej była mowa że jak sztanga się nie rusza lub zacina to jest problem z gruchą a nie z zaworem N75...
to jaka jest prawda w końcu?
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)