mi ostatnio padla pompa wody odrazu wymienilem caly rozrzad i termostat (bo w zimie autko trzymalo 70stopni)+ plyn chlodzacy (koncentrat) teraz smiga jak nowo narodzona
pozdrawiam
mi ostatnio padla pompa wody odrazu wymienilem caly rozrzad i termostat (bo w zimie autko trzymalo 70stopni)+ plyn chlodzacy (koncentrat) teraz smiga jak nowo narodzona
pozdrawiam
|
Dołączę się do tematu.U mnie nie jest tak źle, ale po ostrej jeździe lub 140km/h temp.przekracza 90st na zegarach i w sterowniku.Posprawdzałem wszystko i doszłem do wniosku że chłodnica dostaje mało powietrza.
Po przekroczeniu 90 st cała chłodnica jest gorąca - dół i góra.
Przepłukałem wodą z kurzu - trochę pomogło.
Teraz pytanie znalazłem w Etce że są dwa rodzaje zderzaków z przesłoną i bez.
U mnie jest z przesłoną, jak u was jest - silnik AGN bez klimy
Może wytnę ten plastik bo to jest razem ze zderzakiem
Ostatnio edytowany przez edekxp - 26-06-11 o 21:13
Kolega gregor 10 podpowiedział mi że to termostat, a czy reszta kolegów też to potwierdza ?
Jeszcze zastanawiam się czy nie była by winna np pompa wody - była wymieniana na hepu przy rozrządzie około 4 tys km temu ale kto wie no i jakie były by objawy padniętej pompy ?
A kolejna sprawa to taka: czemu na wskaźnikach pokazuje mi temp max 90 stopni a na vagu np 110 - czujnik uszkodzony czy zegary mówią papa?
Czytałem też tematy o termostacie i czujniku znajdującym się w nim jeżeli chodzi o silnik APF i do końca nie wiem czy kupując termostat trzeba cały z obudową i czujnikiem kupić czy można sam termostat i czujnik osobno ?
Poradźcie coś koledzy.
Ktoś już tu na forum pokazywał ten termostat w sklepie internetowym, tak wiec wygląda na to iż można dostać sam termostat. Ja miałem to nieszczęście dwa razy wymieniać całą obudowę z termostatem dlatego nie polecam zamienników lepiej już kupić w serwisie skody. Oznaczenie jest na obudowie.
Co do objawów niesprawnego termostatu i sprawdzania temperatury węży to proponuje przejrzeć forum było to dogłębnie wałkowane wraz z schematami obiegu cieczy.
to teraz jeszcze większa zagadka koledzy: kupiłem termostat razem z obudową firmy BEHR za 180 zł ze spiłowanymi znaczkami vw audi, mechanik mi załozył i wywaliło płyn przez zbiorniczek wyrównawczy czyli objaw taki sam jak przy niesprawnym że termostat nie puszcza płynu.
Wcześniej było sprawdzane na oryginalnym uzywanym termostacie który miał być sprawny i taki sam efekt. Moje pytanie jest takie: czy mam wyjatkowego pecha i teraz oddać ten termostat i kupić część oryginalna ze znaczkami vw i audi czy może coś innego mogło zaszwankować?
Dodam że jak temperatura jest na 100% wyższa niż 90 stopni to na zegarach dochodzi tylko do 90 stopni i ani drgnie więcej, tak ma być czy czujnik jest walniety bo słyszałem gdzieś że w audi tak jest ze wskazówka dochodzi do max 90 stopni i tak ma być?
Masz silnik APF, tam temperatura na biegu jałowym bądź niskich obrotach może dojść do 105* (taką temperaturę otwarcia wedle mojej wiedzy powinien mieć termostat).
Pytanie - zbiornik wyrównawczy był odkręcony podczas testu? Jeśli tak, to radził bym go jednak zakręcić...
Dodatkowo pojeździj trochę, niech samochód na prawdę porządnie się dogrzeje...
Dodano:
Teraz to jeszcze doczytałem... To co jest w termostacie to nie czujnik a grzałka... Nie można kupić samego wkładu, jedynie pełen zestaw wraz z obudową... Dodatkowo jeśli za zamiennik dałeś 180zł to wydaje mi się, że w ASO będzie niewiele droższy (relatywnie niewiele)...
Ostatnio edytowany przez IronFlower - 22-09-11 o 08:34 Powód: Automatyczne łączenie postów
100 BHP / 1.6 L Klub
Wymianiał mi to mechanik i nie wiem jak on to robił, natomiast dzwoniłem do swojego poprzedniego mechanika na którym się jeszcze nie zawiodłem (a do niego nie dałem z racji odległości i chyba do niego dam jednak auto) i on powiedział mi coś takiego, że ta firma to jest najlepsza i że ze spiłowanymi znaczkami to normalne i mało prawdopodobne że ten termostat jest uszkodzony a powodem może być np podciśnienie czy nadcisnienie juz nie pamiętam a spowodowane to moze być złym odpowietrzeniem układu, uszczelka pod głowica (ale wtedy moga byc spaliny w płynie lub po ostygnięciu i odkręceniu korka syknięcie) lub nawet może być winny sam korek w zbiorniczku...
jeszcze sprawa tego wskaźnika na zegarach to on powinien pokazywać temp wyzszą niż 90 stopni jeżeli taka jest a niewątpliwie jak wyrzuciło płyn przez zbiorniczek to było conajmnien 110stopni?
ten sam termostat ze znaczkami vw i audi 260zł w sklepie który jest partnerem aso i może sprzedawać cześci ze znaczkami vw audi
Ostatnio edytowany przez czarnuch - 22-09-11 o 09:42
Termostat faktycznie może być niesprawny jednak sprawdzisz to jedynie, niestety, w samochodzie... ewentualnie w cieczy lub warunkach gdzie jakaś ciecz będzie miała temperaturę wrzenia znacznie wyższą od 100*
Co do samych liczników to one mają zakres błędu... Tzn przy 110* pewnie powinno być już wychylenie choć to też nie do końca... Ja u siebie miałem problem z termostatem swego czasu to wskazówka ruszała się dopiero jak na VAGu temperatura poleciała do 112*...
Jeśli wywaliło Ci przez zakręcony korek no to faktycznie temperatura musiała być znacznie wyższa albo tak jak zasugerował to mechanik może walić spalinami w układ...
Złe odpowietrzenie jak dla mnie jest do wykluczenia... Jest pompa wcześniej czy później przepcha układ i problem zniknie... Chyba, że spaliny wciąż zapowietrzają układ...
Inna sprawa to oddaj samochód do ogarniętego mechanika bo z własnego doświadczenia wiem, że układ chłodzenia dla tego modelu kładzie nie jednego mechanika na łopatki...
100 BHP / 1.6 L Klub
Wymien czujnik temp
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)