Strona 71 z 154 PierwszyPierwszy ... 2161697071727381121 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 701 do 710 z 1538

Temat: Jakie opony na zime polecacie ?

  1. #701

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Wa-wy
    Auto
    kilka...
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    19 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Panowie żeby wypowiadać się na temat opon bieżnikowanych to trzeba mieć chociaż podstawową wiedzę na tema budowy i procesu produkcji opon, a wasze posty jednoznacznie wskazują na to że macie o tym zerowe pojęcie, albo ewentualnie gdzieś coś kiedyś słyszeliście ale nie do końca.
    Największą bzdurą jest porównywanie opon bieżnikowanych ciężarowych i osobowych. Te odpadające bieżniki to opony bieżnikowane "na zimno" - co oznacza de facto nakłądanie gotowego pasa bieżnikowego (już ze wzorem) na stary karkas i odbywa się to przy użyciu kauczuku przekładkowego jako jakby kleju, a następnie wulkanizuje się wtemperaturze 110 stopni i ciśnieniu 1bar. Takie opony faktycznie czasami się odklejają, ale w 90% nie jest to zła jakość a błędy eksploatacji - jazda z zaniżonym ciśnieniem i w związku z tym przegrzanie opony. Zaletą jest cena takiej usługi, bo koszt to 40-50% opony nowej. Drugim sposobem jest bieżnikowanie na goraco - które wykonują też producenci opon (Michelin , Conti) - ta technika to niemalże odnowienie fabryczne opony na stary, ale sprawdzony karkas nakłądane są także na boki cienkie warstwy nowej gumy, a na miejsce bieżnika nakładana mieszanka gumowa identyczna z tą z opony nowej. Tak przygotowana opona trafia do muldy (identycznie jak półprodukt opony nowej fabrycznie) i w temperaturze 160 stopni i 10 atmosfer wulkanizuje się(nie klei) , ze sobą stary karkas i nowe warstwy boczne oraz bieznikowa + jednocześnie powstaje wzór bieżnika i napisy na ścianach bocznych. Taka opona robiona np. przez Conti (na karkasie Contiego) ma w 99,9%identyczne włąściwości jak opona nowa i może być stosowana na jednej osi w parze "nalewka"+nowa. Koszt takiej opony to około 70% nowej. Używanie opon ciężarowych bieżnikowanych ma jak najbardziej sens i prawo bytu i to nie głupi sknera tirowiec tylko prosty rachunek ekonomiczny. Jeżeli ktoś uważa innaczej to znaczy tylko tyle że nie ma absolutnie zielonego pojęcia o prowadzeniu biznesu i kosztach - taksówkarz jeździ za 3zł brutto za kilometr, a TIR za góra 6zł w międzynarodówce i zużywa 6-7 razy więcej paliwa na 100km, płaci wysokie opłaty za drogi itd. - można się zdziwić jak mało z tego biznesu zostaje na czysto.

    Dobra starczy o ciężarowych teraz o osobowych . Po pierwsze opony osobowe są robione tylko na gorąco! W związku z tym szansa "rozklejenia się" bieżnika jest w 99% taka sama jak opony nowej - która jakby ktoś nie wiedział też jest składanką różnych elementów - najpierw powstaje karkas, a potem nakłada się pasy gumy na boki i czoło i wulkanizuje oraz "wyciska" wzór bieżnika i napisy - jak w "nalewce". Oczywiście w nowych oponach czasami bieżnik lub inne elementy też potrafią się "odkleić".
    Sam w mojej rajdówce używam opon bieżnikowanych, ale tylko 2 opcji:
    - zimówek nalewk - bo są robione ze znacznie miększej mieszanki niż "europejskie" opony zimowe nowe i w związku z tym super radzą sobie na śniegu i lodzie, ale używam ich tylko do śniegowego upalania.
    - opon szutrowych nalewek - tu liczy się przedewszystkim odpowiednia mieszanka i wzór oraz głebokość bieznika
    - slików nalewek nie używam, bo na asfalcie ustępują znacznie osiągami i precyzją oryginalnym slikom.
    Dwa pierwsze przykłady to jedyne warte zastosowania nalewek osobowych ponieważ nalewki osobowe mają kilka wad które znacznie utrudniają używanie ich na codzień:
    - komplet opon rzadko ma 4 takie same karkasy - niby ten sam rozmiar, ale rózni producenci i juz każda opona innaczej się zachowuje, więc jest nieprzewidywalna
    - duża waga, bo jest jednak dołożone trochę gumy więcej
    - problemy z wyważeniem, bo jednak jakość wykonania w polskich bieżnikowniach nie powala
    - słabe zachowanie na suchym i mokrym asfalcie= kiepskie mieszanki
    Tak więc nalewkom do jazdy codziennej po drogach publicznych mówię nie, ale warto mieć ku temu argumenty, a nie bezsensownie tłuc w klawiaturę, że sknera tirowiec takie ma i bieżnik odpada.

  2. Podziękowania dla lukass za pomoc w problemie

    Pioter 13 (06-11-11)

  3. #702
    rado's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraina wielkich jezior
    Auto
    golf
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    lukass.. rany wtorek przecież nie muszę się na wszystkim znać, cieszę się, że jesteś specjalistą we wszystkich dziedzinach i na wszystkim się znasz. Chwała Ci za to, że wytłumaczyłeś co i jak ale chyba po to jest forum publiczne żeby na nim pisać i rozwiewać wszelkie wątpliwości. Jak będę miał jakieś problemy z autem to zamiast pisać na forum od razu wyśle Ci PW i uniknę bezsensownego tłuczenia w klawiaturę

  4. #703
    Dolnośląskie KiTo's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi A6 3.0TDI Quattro
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    221 razy
    Podziękował
    60 razy

    Domyślny

    lukass nie trzeba mieć wiedzy nt technologi wytwarzania wystarczy się przejechać


    opisz lepiej hamowanie od 200 do 0 na mokrym i suchym na super bieżnikowanych oponach
    A może lepiej wejście w zakręt 90st na super nadlewanych zimówkach na śniegu lub suchym ?

    Nigdy nie będzie miała taka opona wartości monolitu jeżeli jest dwuwarstwowa.
    Jest A6 3.0TDI V6 Quattro
    Była A3 1.9TDI ASZ 240KM - bał się jej nawet szatan !

  5. #704

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Wa-wy
    Auto
    kilka...
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    19 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez KiTo Pokaż post
    lukass nie trzeba mieć wiedzy nt technologi wytwarzania wystarczy się przejechać


    opisz lepiej hamowanie od 200 do 0 na mokrym i suchym na super bieżnikowanych oponach
    A może lepiej wejście w zakręt 90st na super nadlewanych zimówkach na śniegu lub suchym ?

    Nigdy nie będzie miała taka opona wartości monolitu jeżeli jest dwuwarstwowa.
    Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem!! Nigdzie nie napisałem że opony bieżnikowane do osobówek są super i wcale ich nie polecam do jazdy po drogach. A po drugie opona nowa nie jest monolitem tylko dokładnie taką samą składanką części jak opona bieżnikowana na gorąco i to też wyraźnie napisałem!
    A co do osiągów i trzymania zimowych nalewek na śniegu to byś się zdziwił - są najczęściej zrobione z bardzo miękkiej mieszanki i w śniegu są lepsze niż nasze "kontynentalne zimówki" - w zeszłym roku prestiżowy rajd Barbórki szedł po śniegu, a nie można tam stosować kolców i wygrał go Tomek Kuchar jadący na nalewkach
    Dodano:
    Cytuj Oryginalnie napisane przez rado Pokaż post
    lukass.. rany wtorek przecież nie muszę się na wszystkim znać, cieszę się, że jesteś specjalistą we wszystkich dziedzinach i na wszystkim się znasz. Chwała Ci za to, że wytłumaczyłeś co i jak ale chyba po to jest forum publiczne żeby na nim pisać i rozwiewać wszelkie wątpliwości. Jak będę miał jakieś problemy z autem to zamiast pisać na forum od razu wyśle Ci PW i uniknę bezsensownego tłuczenia w klawiaturę
    I zgadza się nie każdy musi się na tym znać, ale jak się ktoś nie zna to pyta i to jest bardzo pożądana cecha. Mój wywód i zarzuty tyczyły się raczej osób które ferują wyroki na zasadzie bieznikowana jest be, bo tirowiec sknera oszczędza i mu strzela opona. To jest argument na poziomie wywodów Pana M. który twierdzi że TU154 to bombowiec i brzoza mu skrzydła nie złamie
    Ostatnio edytowany przez lukass - 07-11-11 o 07:52 Powód: Automatyczne łączenie postów

  6. #705
    marek_s3's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Waldenburg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AJQ
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lukass Pokaż post
    Mój wywód i zarzuty tyczyły się raczej osób które ferują wyroki na zasadzie bieznikowana jest be, bo tirowiec sknera oszczędza i mu strzela opona.
    co się czepiłeś tych tirowców i ich opon ?? kto mówi o tirowcach, to nie forum Scanii ani DAFa
    Ostatnio edytowany przez marek_s3 - 07-11-11 o 10:14

  7. #706

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Wa-wy
    Auto
    kilka...
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    19 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez marek_s3 Pokaż post
    co się czepiłeś tych tirowców i ich opon ?? kto mówi o tirowcach, to nie forum Scanii ani DAFa
    To się odnosi do tego:
    Cytuj Oryginalnie napisane przez KiTo Pokaż post
    Tirowcy oszczędzają a potem mamy tragedie na drodze bo gumka strzeliła na przeładowanym aucie.(jak jest w usa to nie wiem bo nie byłem - inne realia inne drogi)

  8. #707
    uzi188's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    tu i tam...
    Auto
    ----------
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Wierny na zawsze : DUNLOP SP WINTER SPORT M3

  9. #708
    kisiel's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dąbrowa tarn.Tarnów
    Auto
    audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    27 razy

    Domyślny

    A co myślicie o oponie Dayton Dw510 ??? Warto się pakowac w te opony ???

  10. #709
    lookas's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Limanowa-Wieliczka
    Auto
    BMW X3 M
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    112 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez major Pokaż post
    TS 830 to są te najnowsze. Wg. niemieckiego ADAC'a jedne z najlepszych we wszystkich warunkach atmosferycznych.
    Ja zakupiłem ten wcześniejszy model, czyli TS 810.
    Jeździłem na TS830 poprzednią zimę i wg mnie moje poprzednie goodyear ultragirp 7 są lepsze szczególnie na górskiej białej drodze lub błoto pośniegowe
    Ostatnio edytowany przez lookas - 14-11-11 o 09:16
    A3 SportBack 161PS 370 Nm 2001 CompSport - ex
    Leon FR 170 PS 350 Nm 2010 - ex
    BMW X3 M-pakiet 2006 180 PS 360 Nm KingSoft - ex
    Skoda Yeti 2010 170 PS 380 Nm 4x4 KingSoft Yeti - każdy słyszał nikt nie widział
    ... do zobaczenia w chacie na 200 osób ... R.I.P. WJW

  11. #710

    Data dołączenia
    Sep 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śląsk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Która konfiguracja będzie lepsza dla mnie

    2nowe CONTINENTAL 205/55R16 TS830 na przód i jakieś COOPER'y z 2006r na tył

    czy może 4 nowe ale tańsze opony typu Daytona dw510 lub inne

    co o tym sądzicie oraz co byście mi polecili ?

Strona 71 z 154 PierwszyPierwszy ... 2161697071727381121 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •