Problem z wycierającymi się wałkami rozrządu wynika w mojej ocenie z bezgranicznemu zaufaniu użytkowników do olejów long life i wymianie oleju co 30.000km oraz ewentualnych problemów z poprawnym użytkowaniem samochodu z filtrem DPF (tj. pojawiającymi sie paliwem w oleju).
Wałek rozrządu w BMM jest taki sam jak w np. w 1.9 BLS z DPF i różni się od innych walków rozrządu dla silników 1.9TDi inną konstrukcją krzywki napędzającej pompowtryskiwacz która realizuje funkcję wtrysku uzupełniającego który służy procesowi regeneracji filtra DPF.
Według mnie awaryjność silnika też zależy od użytkownika, stosowanych materiałów eksploatacyjnych oraz po prostu zwykłego szczęscia... bo znane są przypadki bardzo bezawaryjnych silników 1.9TDi PD (2003-2005), których dotykały problemy również związane z wałkami rozrządu, gniazdami pompowtryskiwaczy, uczczelkami pod głowicę, pompowtryskiwaczami, a wiec nie ma silników 100% bezawaryjnych jednak możemy przy kupnie samochodu kierować się niskim prawdopodobieństwem wystąpienia ewentualnych usterek lub niskokosztowymi usterkami.
Brutalne ale prawdziwe![]()