Strona 12 z 38 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 111 do 120 z 371

Temat: Odma silnika

  1. #111
    qba29dm
    Guest

    Domyślny

    Koledzy chyba zgłupiałem do reszty:/ Skoro nieszczelność odmy skrzyni korbowej to lewe powietrze dla silnika to autko powinno falowac na obrotach prawda? Dziś zauważyłem, że w moim AGN-ie nieważne czy odma podpięta do dolotu czy nie autko chodzi tak samo czyli obroty na 800 rpm i nie falują a przecież na zdjętej odmie robię "dziurę" w dolocie:/?

  2. #112
    MiCkIostr's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ostrowiec Świętokrzyski / Łódź
    Auto
    VW PASSAT B6 3,2 V6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    36 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez qba29dm Pokaż post
    Koledzy chyba zgłupiałem do reszty:/ Skoro nieszczelność odmy skrzyni korbowej to lewe powietrze dla silnika to autko powinno falowac na obrotach prawda? Dziś zauważyłem, że w moim AGN-ie nieważne czy odma podpięta do dolotu czy nie autko chodzi tak samo czyli obroty na 800 rpm i nie falują a przecież na zdjętej odmie robię "dziurę" w dolocie:/?
    W dieslu możesz mieć odmę puszczoną wolno, ja jestem tego przykładem i nic złego się nie dzieje. Natomiast w benzynie niestety nie wiem.


    SportBack MiCkIego ==> Historia mojego Sportback'a

    UWAGA!!!!! MOJEGO NICKA CZYTAMY TAK JAK GO PISZEMY...

  3. #113
    qba29dm
    Guest

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez MiCkIostr Pokaż post
    W dieslu możesz mieć odmę puszczoną wolno, ja jestem tego przykładem i nic złego się nie dzieje. Natomiast w benzynie niestety nie wiem.
    Nie chodzi mi o to czy mogę odmę odłączyć czy nie ale o to dlaczego mi obroty nie falują skoro odłączona odma to lewe powietrze dla silnika jak pisało kilka osób wcześniej:/ U mnie czy z podpiętą odmą czy nie obroty takie same a przecież na odpiętej rozszczelniam układ dolotowy:/ Ktoś mi odpowie czemu obroty się nie zmieniaja??



    1. Wąż podcisnienia odmy - jego odłaczenie nie powoduje lewego powietrza, chociaż powietrze jest zasysane do kolektora.
    2. Sku%^$#(ła odma, jej odłączenie nie powoduje lewego powietrza do silnika, dolot uszczelnia się sam gumową uszczelką (zawsze)
    3. Podciśnienie instalacji LPG, jego odłaczenie powoduje lewe powietrze dla silnika, obroty zaczynają wariować
    4. Odpowietrzenie zbiornika paliwa, jego odłaczenie powoduje lewe powietrze dla silnika, obroty zaczynają wariować

    Skupmy się nad punktem 1 i 2. Pkt. 1 to nic innego jak podcisnienie które zasysa to co wyrzuci odma do kolektora, ale dlaczego jego odłączenie nie powoduje lewego powietrza pomimo, że jest zasysane:/ Jak ten kolektor jest do cholery zbudowany?:/ Gdzie trafia to powietrze? Do komory spalania? Nie wydaje mi się:/ Pkt. 2 to odma, jej odłaczenie nie powoduje u mnie lewego powietrza - dlaczego? Bo w dolocie jest gumowy pierscień który kiedy tylko silnik pracuje uszczelnia dolot i cały ruch powietrza wyrzucanego przez odmę odbywa się wężykiem podcisnienia z pkt. 1

    Jak ktoś mi wytłumaczy czemu odłaczenie pkt. 1 ( pkt.2 już rozgryzłem i opisałem) nie powoduje lewego powietrza dla silnika a odłaczenie podciśnienia z pkt. 3 już tak? Kolektor jest jakoś specyficznie zbudowany i nie wydaje mi się, aby powietrze które omija przepływkę (pkt. 1) trafiło do komory spalania, przepływomierz musi mierzyć całe powietrze które trafi do komory spalania a nie tylko jego część!! :/

    STAWIAM FLASZKĘ JAK KTOŚ ROZPYKA SENSOWNIE PKT. 1 !!!
    Ostatnio edytowany przez qba29dm - 21-05-12 o 19:02

  4. #114
    pustack17's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śniadowo
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    tez tak mam ale nie wiem dlaczego tak sie dzieje

  5. #115
    qba29dm
    Guest

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pustack17 Pokaż post
    tez tak mam ale nie wiem dlaczego tak sie dzieje
    nie pomogłeś mi tą odpowiedzią, nie stawiam flaszki czekam na więcej

  6. #116
    pustack17's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Śniadowo
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    wiem że nie pomogłem, ale liczę na to ze ktoś ci pomoże, oraz mi przy okazji bo ten sam problem mam

  7. #117

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    a)obroty sie nie zmieniaja, bo przed przepustnica nie masz podcisnienia na wolnych obrotach, kompletnie wogole, istnieje jedynie bardzo maly przeplyw powietrza 2-3g/s , dlatego rozpiecie tego miejsca (odpiecie odmy) nie powoduje wyraznych efektow brania lewego powietrza (po odpieciu odmy czesc powietrza leci przez przeplywke czesc przez dziure po odlaczonej odmie.
    Aby przekonać się że jednak lewe powietrze jest brane w takim wypadku wystarczy przygazowac autem , z pewnoscia zauważysz że silnik nie pracuje , nie wkreca sie tak samo jak z podpieta odma.

    b) dlaczego jest tak duzy efekt wizualny/slyszalny jak się odepnie przewód z pkt 3 ? Prosta sprawa, odpinasz wężyk który jest w ukladzie podcisnienia ZA przepustnicą, podcisnienie w tym ukladzie na wolnych obrotach jest bardzo duże, ca -0,5Bara do -0,7Bara. Rozszczelnienie ukladu podcisnień za przepustnicą zaburzą momentalnie prace silnika ze względu na brak sterowania FRP a podczas pracy na gazie brak kompensacji podcisnieniem reduktora, przez co silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa, a drugorzędna sprawa - silnik zasysa lewe powietrza które dostaje się poza pomiarami przeplywki , przez co silnik jest niedolany paliwem odpowiedni. Efekt - ecu głupieje momentalnie, a silnik zaczyna falowac szarpac itp. punkt 4 ta sama sytuacja co 3.

    Flacha moja

  8. #118
    banny's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczyrk
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN

    Domyślny

    Moze wystarczy adaptacja przepływki i wykasowanie błedu ?

  9. #119

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    A co to jest adaptacja przeplywki ? Ja o takim czymś nigdy nie słyszałem

  10. #120

    Data dołączenia
    Jun 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zawiercie
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU

    Domyślny

    Witam dopne sie do tematu bo tez o odmie a nie mogę zlokalizowac w jakim innym miejscu mogłbym to zamieścić.

    A mianowicie miałem połamana odme w silnku 1.8 ogólnie była w 3 częściach i na takim syfku przyklejona poki co polatałem to kawałkiem węża opaskami i tąśmą izolacyjną ale nie chce tak jeździć za długo a nigdzie nie mogę znaleźć tego elementu zeby zakupić na allegro nie ma a u mnie w wiosce to juz w ogóle. I moje pytanko czy ktoś z was nie posiada takiej cześci lub nie ma namiarów gdzie poza aso mogłbym kupić bo tam pewnie zaśpiewają ladnie za nią. Numer cześci 06A 103 213 a wyglada jak na zdjęciu poniżej

Strona 12 z 38 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •