A sorry, to sprawdzę to na dniach.
Printable View
A sorry, to sprawdzę to na dniach.
Trzeba SZEREGOWO mierzyć a nie RÓWNOLEGLE jak napięcie. Najczęściej, jeśli miernik ma funkcje amperomierza, to trzeba przełożyć jeden przewód obok na funkcję amperomierza. Przedzwoń jak nie wiesz jak pomierzyć.
0.33 w stanie spoczynku.
Sporo. Cos pobiera prad i aku sie rozladowuje. powinno byc mniej niz 0,1. Podczas pomiaru odczekalws minute czy dwie jak sie zdezaktywuja poszczegolne systemy? Czsto na poczatku jest spory prad, a potem spada.
Aby znalezc winowajce musisz po kolei wyjmowac 1 bezpiecznik i wykonywac pomiar czy sie poprawilo.
To duzo, powinno w okolicach 0,05A. Ale nie wydaje mi sie aby po jednym dniu stania z takim poborem nie dalo sie odpalic auta.
To jest po odczekaniu okolo 20 sekund. Miernik ustawiony na wskazania 10. Obstawiam BNSa na początek ;) sprawdze to jeszcze dluzej, moze za krotko trzymalem. Bede na bieżąco Was prosił o pomoc, spróbuję z bezpiecznikami na początek.
Daszek skoro BNS-e był ostatnio montowany to wyjmij bezpiecznik od radia i sprawdź jak ci teraz aku się zachowuje.
Jeśli tą wartość podałeś po 20sek to poczekaj dłużej około 2 min i pomiar rób po zamknięciu auta pilotem gdyż jak auto będzie otwartę pobór prądu jest większy. U mnie w stanie spoczynku bez dołożonych zabezpieczeń pobór 0,02A po dołożeniu blokady multiblok i lokalizatora gps pobór wzrósł do 0,08A. Normalny pobór prądu w stanie spoczynku powinien być max do 0,07A. Jeśli będzie większy to jakiś układ zjada ci prąd i tak jak poprzednicy pisali wyciągaj pokolei bezpieczniki jednocześnie sprawdzaj wartość na mierniku.
Ktos w A3 spotkal sie z tym ze np po dolozeniu nawigacji nalezy wymienic CAN Gateway bo inaczej bedzie podwyzszony pobor pradu?
Szczegoly: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1748.
problem znany w autach do ktorych wchodzily pierwsze rns510 ( i nie tylko, z niektorymi chinczykami tez jest problem )
czy to leon, altea, golf5 itd, wszystkie wymagaly wymiany bramki
Odpuscilem sprawdzanie miernikiem, poniewaz moj brat (elektryk ale nie samochodowy) stwierdzil, ze takie zacchowanie auta nasuwa mu mysł o dziwnym poborze prądu i dal mi rade - sprawdz stan klem. Klema minusowa byla pokryta rdzą, po wyczyszczeniu klemy jak ręką odjął. Auto obserwuje dalej, mają być teraz wieksze przymrozki, zobaczmy co to bedzie ;)
Auto stalo dwa dni na mrozie -5, odpalilo ze strzała. Zona pojechala do pracy, po 8 godzinach zonk. Nie odpala, ale uwaga - wszystko bylo ok, tylko brak zaplonu. Ostatnio rozmiawialem z Kladoxem i twierdzil ze mial problem z klemą, wiec otworzylem maskę, ruszylem kabel od klemy plusowy i minusowy chcac sprawdzic czy nie ma luzu, wsiadlem do auta i odpalil od razu. Muszę szukac problemu chyba w tych kablach.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam wszystkich przepraszam że tutaj pisze mój pierwszy post ale mam problem z moją A3 8p 2.0tdi silnik bmm 140 koni którą kupiłem tydzień temu. A mianowicie auto do soboty jeżdziło wszystko było sprawdzone na kompie zero błędów w vcds było sprawne pewne, przed kupnem też było sprawdzane pod każdym kontem oraz potem w aso i było polecone. W sobote podczas ulewy jechałem zatankować auto na orlenie po zatankowaniu przyszedłem auto nie odpaliło na desce brak napięcia i czarno po przekręceniu kluczyka laweta i do domu. Okazało się że padł akumulator po włożeniu nowego auto długo kręciło ale wkońcu odpaliło lecz na desce świeci kontrolka silnika miga z świec żarowych oraz świeci z esp i tak do teraz jakby szedł w trybie awaryjnym. Podłączone vcds i w silniku wywala błąd P0322 czyli czujnik obrotów silnika lub jego obwód ckp - brak sygnału, w module Auto trans błąd P1848 czyli jednostka kontrola silnika - zapytanie w module, ABS błąd 01314 czyli chyba szyna danych can > sterownik silnika (ECM), w module Auto HVAC błąd 013 Check DTC memory nie wiem co to, w module steering assist błąd 00778 - stering Angle sensor (G85) też nie wiem co to i ostatni moduł Aux Heat błąd 00361 błąd Heater element for auxiliary heater (Z35) też nie wiem co to. Błędy kasowałem vcds i ciągle wracają te same w tych modułach. Zająłem sie obecnie głownie tym z silnika czyli podmieniłem czujnik wału na inny sprawny i dalej to samo czyli błąd g28 no signal więc pomierzyłem wiązke silnika od tego czujnika do wtyczki ecu i wszystko każdy pin ma przejscie zwarcia nie ma nigdzie czyli ok po podpięciu czujnika na piny przychodzi opór 760ohm z czujnika oraz jeszcze inny wyższy między pinami. Widać że wtyczka była już wymieniana bo kable były lutowane ale wszystko po pomiarze. Odpiołem czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku wtyczka od czujnika wału auto zapala tak samo czy z podpiętym czy bez czyli brak reakcji błąd ten sam. Potem odpięty czujnik wałka rozrządu i tu auto bez niego nie zapala wogóle mimo że było odpięty i próba zapalania to w vcds błąd tylko dalej g28. Po podpięciu go zpowrotem auto odpali ale ciągle wszystko to samo lampki itd. W vcds sprawdziłem kont synchronizaci w grupie 4 tabelka 4 i czy to auto zimne czy rozgrzane do 90 stopni pokazuje cały czas 0 i nic sie nie zmienia czy dodając gazu na postoju czy w jezdzie to cały czas 0. Tyle co umiałem to sprawdziłem. Pytanie czy to może być jednak rozrząd lub zębatka co sczytuje czunik wału albo sterownik silnika albo wiązka? Będe bardzo wdzięczy za porady jeszccze co zobaczyć lub jak ktoś wie co dolega autu pozdrawiam.
naprawde nikt nie pomoże ?
Hejka
Zakupiłem nie dawno a3 z silnikiem 2.0 tdi cr 2011r. dokładnie symbol cffb
Kilka dni temu zabrałem sie za wymianę czujnika wałka rozrządu, jako temat nie wydawał sie trudny bo przerabiałem go w golfie v 2.0 tdi tylko jeszcze starszej generacji na pd. i tu poszło bez większych problemów.
W audi widzę że jest troszkę inaczej, wyłamałem fragment wew. obudowy rozrządu i przeciągnąłem czujnik i auto rzuciło palenie. czujnik jaki założyłem to jakiś EPS(niestety taki mieli na miejscu) Gdy odłączę czujnik aut zapala, rzecz jasna trosze dłużej kreci.
Wymieniłem więc czujnik na FEBI i ta sama historia.
Rozrząd sprawdziłem znaki sie pokrywają
Vag nie sypie żadnymi błędami
Auto pali na rozpiętym czujniku ale mam wrażenie że głośną chodzi silnik
Jakieś pomysły? Ktoś potrafi mi pomóc?
Dziekuje z góry
Witam z ciężkim odpalaniem w moim BMN-ie borykałem się przez rok niezależnie od temperatur na zewnątrz. Niedawno rozwiązałem ten problem, powodem był słaby stan pompowtryskiwacza, słabo kręcący rozrusznik oraz zła synchronizacja rozrządu. Niestety po tygodniu zatankowałem samochód do pełna zwykłem olejem napędowym i znów ciężko odpala... Wcześniej tankowałem ON Dynamic. Jakieś pomysły ?
Nie wiem, czy pisales cos wczesniej w tym temacie, bo nie sledze watku, ale u mnie (BMN) tez mialem problemy z pierwszym paleniem. Zregenerowalem rozrusznik, wymienilem aku i nic. Problemem okazaly sie stwardniale uszczelniacze na pompowtryskach przez co uklad po prostu sie zapowietrzal i nie mogl ruszyc. Ktos juz opisywal ten problem tutaj - u mnie zadzialalo, moze u Ciebie tez pomoze. Piszesz, ze nie zalezy to od temp. U mnie na wielkim mrozie bylo duzo trudniej odpalic niz przy temp. dodatnich dlatego nie wiem na ile jest to ten sam przypadek. Jak zdecydujesz sie na zestaw naprawczy pompowtryskiwacza (nr kat: 03G198051D), to najlepiej kup Bosha, bo po pierwsze sa duzo tansze niz Siemens'a (ja dalem 156zl w tamtym roku), a po drugie sa nieznacznie "grubsze" przez co lepiej uszczelniaja. Teraz pieknie pali bez wzlegu na temp. :)
Zmieniane były uszczelniacze PD 2 razy, pierwszy raz profilaktycznie a drugi raz przy regeneracji PD. Tak jak pisałem problem rozwiązałem jednak wrócił po zatankowaniu baku do pełna... Przeszukując internety napotkałem temat z podobnym objawem. Poczekam aż spadnie stan paliwa poniżej połowy i wtedy zobaczę jak pali po nocy. Mniemam, że u mnie coś się dzieje z odpowietrzeniem baku.
Problem rozwiązany powodem była słaba jakość paliwa... Po wyjeżdżeniu pełnego baku zatankowałem ON Dynamic i autko znów fajnie pali.
Witam, jakiś czas temu zakupiłem auto z silnikiem 2.0TDi kod BMM 2007 rok. Odkąd straciłem prawo jazdy auto częściej stoi a więc zauważyłem problem. Wystarczy że auto postoi 1 dzień bez jazdy i przy próbie uruchomienia odpala i gaśnie po sekundzie za każdym razem.
Wystarczy że odepnę klemę plusową z aku na sekundę i odpala od strzału. Ktoś miał taki przypadek?
Wyglada na immobiliser, na liczniku masz wtedy napis SAFE?
Nie, nie ma żadnego napisu jest tak jak zwykle.
Tak jak opisujesz, ze wszystko jest normalnie ale gasnie po sekundzie to jest typowy objaw blokowania startu przez immobiliser - wiadomo ze to moze byc tez co innego ale na odleglosc strzelabym w immobiliser. Sprawdz bledy.
Spróbuję podłączyć u kolegi pod komputer i zobaczę jakie błędy
do usunięcia
Witam,
Mam problem z odpalaniem samochodu, gdy jest na zewnątrz ciepło.
W zeszłe lato miałem ten problem i teraz powrócił, jeżeli temperatura na zewnątrz jest wysoka, auto startuje bardzo opornie, nie raz odpala za szóstym-siódmym razem, a czasem wcale, problem zanikł w zime.
Wczoraj kręciłem 6 razy przy temperaturze na zewnątrz ok. 20 stopni i nie odpalił, 2 godziny później gdy się znacznie ochłodziło i zaczął deszcz padać, odpalił za drugim.
Od razu dodam, że na mechanice się nie za bardzo znam :D
8p 2003, 2.0tdi bkd
Witam
Chciałbym dołączyć się do prośby o pomoc.
Jestem posiadaczem A3 8P z 2006 z silnikiem 2.0tdi AZV. Mam problem z rozruchem silnika. Ale zacznę od początku. problem który mam nie jest cały czas mianowicie chodzi o to że samochód po dłuższym postoju powiedzmy 5 dni czasem nie zawsze ale czasem potrafi nie odpalić dodam jednak że w samochodzie został wymieniony akumulator ponieważ jako pierwszy objaw stawiałem na akumulator.Po wymianie akumulatora nie zauważyłem aby problem powrócił może dlatego że ten obiad występuje dość rzadko sporadycznie czy ktoś spotkał się już z takim problemem proszę o pomoc.
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Jaka może być przyczyna takiego odpalania a3 8p BMM 2.0tdi zimą po nocy -15
Dzięki i pozdrawiam.
https://youtu.be/UqXiNJWR--8
Cześć,
1. Wiecie co może być przyczyną problemu z odpalaniem samochodu? (sprawdzany na komputerze, zero błędów).
2. Ostatnio też coraz częściej ubywa mi płyn chłodniczy (konieczność dolewania co około 3 tygodnie, miesięcznie robię około 2000km, dziennie 80km).
Video w linku poniżej:
https://www.metacafe.com/watch/11946181/a3addd/
Witam,
mój samochód jest świerzo po płukaniu układu paliwowego (po opiłkach metalu) oraz wymianie pompy wysokiego ciśnienia i wtryskiwaczy - części używane ale pewne.
Nowy filtr paliwa, układ odpowietrzony (spod wtrysków wylewało się paliwo), zaadoptowane wtryski.
Wszystkie błedy silnika i innych moduł pokasowane (w navi jest jeden błąd, chyba że płyta porysowana).
Auto odpaliło, lecz jego praca była nierówna (mocno trzęsło silnikiem) i moco dymił z rury wydechowej.
Sprawdziłem jakoś wtryków, przy dwóch wtryskach wartości odbiegały od normy.
Po około 10-15 minutach pracy silnika, dymienie ustało, i tylko przy jednym wtryku wartość nie mieściła się w normie i silnik pracował lepiej (równiej).
https://www.dropbox.com/s/a1puxw4zsa...31853.jpg?dl=0
Dodając trochę gazu, silnik pracował płynnie. Bez gazu, lekko trzęsło silnikiem.
Postanowiłem się przejechać (pomysłałem że to mu pomoże).
Przejechałem około 1 km i samochód zaczął tracić moc, nie chciał zmienić biegu (automat) przy 3 tyś obrotów, po czym jak zwolniłem to zaczęło nim szarpać.
Po zgaszeniu zapłanu, samochod nie odpala. Po przekręceniu stacyjki, zakręci 2 raz i tyle - i tak w kółko.
W komputerze brak błedów.
Ma ktoś pomysł, co mu może dolegać i co można/należało by sprawdzić ?
Naprawa prowadzona przez mechanika, a ja tylko asystuje :)
Paliwo podaje na wtryski, po poluzowaniu rurek?
Witam, mam nastepujacy problem, samochod odkad go kupilem ciezko odpalal na cieplym, nic z tym nie robilem bo dowiedzialem sie ze to nic powaznego tylko wiekszosc 2.0 tak ma i potrzeba poprostu lekko soft przerobic, ale od okolo miesiaca samochod rowniez zaczal ciezko odpalac na zimnym.. wczesniej palil ze tak powiem na dotyk, od czego zaczelibyscie poszukiwania? Dodam jeszcze, ze pompa z baku po przekreceniu kluczyka zaczela wydawac dziwny dzwiek, to znaczy inny niz powinna, cos jakby bulgocze podczas bicia paliwa..
Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem ´´A-Trojki´´ z 2.0 TDI na Common Railu z oznaczeniem CFFB. Od jakiegos czasu borykam sie z problemem odpalania auta na zimnym silniku. Silnik kreci przez 3-5 sekund dopoki nie odpali, a nie raz musze krecic dwa razy zanim nie zaskoczy. Po odpaleniu silnik lekko tak jakby sie przycina/telepie przez 2-3 sekundy i potem chodzi rowno i troche smierdzi dieslem. Czasami tez silnik od razu palil na zimnym Nastepne odpalenia sa juz na tykniecie i silnik chodzi rowno.
Dodam tez ze silnik chodzi troche jak traktor dopoki temperatury nie zlapie, slychac cykanie z prawej strony silnika i przy przyspieszaniu w kabinie slychac lekkie klekotanie/klepanie od 1400 RPM. Te klepania ustaja po 10 minutach.
Rzeczy ktore zostaly zrobione:
1. Skanowanie auta. Zero bledow.
2. Wymiana filtra paliwa.
3. Wymiana filtra powietrza.
4. Wymiana swiec zarowych na nowe NGK.
5. Wtryskiwacze oddane do regeneracji. Rok gwarancji.
6. Kontrola DPFu.
7. Wlanie preparatu na poprawienie kompresji silnika.
Wie ktos moze gdzie jeszcze moge szukac??
Sprawdz czy na pewno swiece dzialaja.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam wszystkich przepatrzyłem chyba cale już forum i nic znaleźć nie mogę wiec proszę o pomoc.
Otóż pacjent to audi a3 8P 2.0 TDI 170KM Quattro kod silnika BMN.
Auto słabo odpala po przestanej nocy mniej więcej auto musi stać (7-8h) by zle odpalało.
Wymienione były świece żarowe akumulator uszczelniacze na wtryskach, wyłączany był tez czujnik temperatury wody i o dziwo auto odpala od strzała wczoraj była tez robiona korekta dawki startowej i dalej to samo
Wiec co to może być proszę o pomoc
U mnie pomogła wymiana rozrusznika na 12 zębowy
Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
Tak pobór prądu na postoju to 0.04
obstawiam coś z silnikiem ze względu na to ze auto w moim przypadku czasem stoi 3tyg albo 4 tyg jak jestem w pracy
Arek9522 cześć
Sam odpowiedziałeś sobie co może nie działać, czujnik temperatury wody sprawdzałeś vagiem czy dobrze pokazuje, jak masz czujnik wielo pinowy to sygnał nie iidzie tylko do licznika ale też do sterownika silnika.
jak czujnik jest niesprawny to może być tak że do licznika idzie prawidłowy sygnał a do sterownika np. że silnik jest rozgrzany i wtedy nie poda odpowiedniej dawki rozruchowej.
jeszcze może być jedna przyczyna - sprawdź szczelność układu paliwowego ba jak jest gdzieś nieszczelny to po kilku godzinach może się zapowietrzyć
Czujnik sprawdzałem VCDS działa prawidłowo
czujnik sprawdza się rano po całej nocy auto nie może być odpalane .
w starych tdi (A3 8l)sprawdzało się vagiem w blokach mierzonych silnika :
temperatura paliwa - ma być zbliżona do temperatury otoczenia
temperatura powietrza w kolektorze ssącym - ma być zbliżona do temperatury otoczenia
temperatura płynu chłodzącego - ma być zbliżona do temperatury otoczenia
różnica jeżeli dobrze pamiętam około 5stopni
i jeszcze sprawdzało się temperaturę w liczniku
Wszystko sprawdzane i jest wszystko w normie.
No nic bede próbował podciągnąć paliwo pod silnik omijając wszystko by spr szczelność
w szczególność sprawdź pompe paliwa potrafią przeciekać i ciśnienie paliwa
jeżeli okarze się że układ paliwowy sprawny , czujniki sprawne to może być że sterownik silnika - mapa się sypła
Czołem wszystkim, jestem nowy na forum także proszę o wyrozumiałość.
Od 4 miesięcy posiadam audi a3 2008 2.0 TDI na CR kod silnika CBAB z przebiegiem 260tyś. Po kupnie wymieniłem kompletny rozrząd wszystkie filtry oleje (koniec lutego). Od pewnego czasu pojawia się problem z rozruchem bądź uruchomieniem samochodu nie jestem do końca pewny dlatego filmik poniżej. Dodam jeszcze ze podpinałem pod vaga i nie wykazywał ani nie wykazuje żadnych błędów. Problem polega na tym ze raz na jakiś czas gdy próbuje odpalić samochód tak jakby odpala i po ćwierć sekundzie od razu gaśnie. Tankuje zawsze paliwo na stacji Shell oraz nigdy nie dopuszczam do rezerwy. Poza tym auto super się sprawuje nie dostrzegam żadnych innych problemów .
https://youtube.com/shorts/8vukAOYDi3Y?feature=share
Witam. Jestem posiadaczem Audi a3 8P 2.0 TDI 140KM BDK i mam problem z odpalaniem silnika gdy jest zimny i rozgrzany. Czasami wydaje mi się że odpala na dwa razy, problem zaczął się pokazywać po awari silnika gdzie wyrwało mi z bloku szpilkę od napinacza. Mechanik twierdzi że wszystko zrobił tak jak należy. Dzisiaj sprawdziłem z ciekawości przez OBDEleven co się dzieje z wtryskami bo pomyślałem że może dają za dużą lub za małą dawkę paliwa. Sprawdziłem kanał 004, 013,018,023 i widzę że jest mała rozbieżność na wtryskach(013) i z tego co oglądałem na yt to pomiary (018) podczas wciśnięcia i puszczenia gazu są nie prawidłowe . Wrzucam link do pomiarów i do filmików i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Pozdrawiam
https://youtu.be/fegZt_idX90
https://youtu.be/QqWZeu1sMOo
https://youtu.be/MdX6562EQMw
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1c605ff43e86a57a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a2f92432d03084a2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1fbcd6823ecb744a
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1bdb10c3efe593e0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/297865ebfadd7e75
- - - Aktualizacja postu - - -
Oczywiście wszystko sprawdzałem na rozgrzanym silniku do 84°C
Cześć,
Samochód sprawny, zaparkowany, nie ruszany przez ponad tydzień i nagle problem z odpaleniem. Po otwarciu z pilota brak „życia” na desce rozdzielczej, po przekreceniu kluczyka żadna kontrolka się nie zapala, po próbie odpalenia gaśnie. Nie odpala. Bezpieczniki sprawdziłem , są sprawne.
8p 2003 bkd
Czy ktoś miał coś w podobie?
Dzięki
Panowie mam pytanie. Może już ktoś miał taki przypadek i mnie trochę nakieruje. Pacjent 2.0 bkd/2003r. Czasami jak pada deszcz albo go myje na myjni auto potrafi nie odpalić. Kręci ale nie może zaskoczyć. Ostatnio jak był oblodzony i wszystko się roztapiało to mi zgasł i miał problem z odpaleniem, potem jak odpalił musiałem go trzymać na większych obrotach żeby nie zgasł. Po paru minutach silnik się uspokoił. Po paru metrach to samo, silnik jakby odcięło. Wszystko normalnie kręci ale nie może zaskoczyć. Dzieje się tak jak jest mokro i to nie zawsze. Jak jest sucho wszystko legancko pracuje. Wywaliło mi dwa razy błąd czujnika obrotów silnika czyli ten g28. Znalazłem dwa tematy gdzie osoby miały takie problem jak miały kable uszkodzone na podszybiu. Wczoraj wszystko ściągnąłem, przejrzałem wiązkę i nic nie znalazłem. Nawet zalałem tam dość dużo wody żeby zobaczyć czy wywali mi błąd. Teraz w kolejności czeka mnie wymiana czujnika żeby go wyeliminować ale boje się że to nie pomoże. Na desce pali się symbil świec żarowych i check egine które idzie usunąć jak auto wyschnie. Może ktoś jest z Wrocławia kto ogarnie temat lub macie jakiegos ogarniętego elektronika do polecenia.