Cytuj Oryginalnie napisane przez Lewian Pokaż post
Nie wiem skąd czerpiesz wiedzę ale widzę, że źródło nie najlepsze
Ja akurat czerpie info z praktyki a nie katalogow producenta

Cytuj Oryginalnie napisane przez Lewian Pokaż post
Poprawa hamowania to wiadomo, że nawet gdyby jakaś tam była to tak nieznaczna, że nie da się odczuć, bardziej chodzi o to, że dobrej jakości tarcze są chociażby bardziej odporne na przegrzania czy na korozje. Wszystko zależy od materiału i jego obróbki.
Odporne na przegrzanie sa wysokonaweglane, reszta ma podobna mieszanke i roznicy nie odczujesz


Cytuj Oryginalnie napisane przez Lewian Pokaż post
Tarcze jak pewnie wiesz są wykonane z żeliwa także nie wiem jak sobie wyobrażasz, że mogą się giąć . Jeśli chodzi o high carbon czyli tarcze wysoko nawęglane to właśnie Zimmermanna takie są
Chodzilo oczywiscie o fading ale to oczywista oczywistosc, zimmerman robi i zwykle jakie pewnie sprzedajesz i high carbon np 312x25 5x100 z koncowka .52 to hc koszt ok 270zl za sztuke, natomiast ten sam rozmiar z koncowka .20 to zwykly stop i jakos taka sama jak mikoda trw itp, cena ok 170zl sztuka


Cytuj Oryginalnie napisane przez Lewian Pokaż post
Tu ponownie racji nie masz. Każde klocki jakoś tam raz bardziej raz mniej różnią się mieszanką a co za tym idzie parametrami, pomijając fakt modulacji to najważniejszą kwestią jest odporność na wyoskie temperatury czyli na fading. Jedne klocki po 3-4 ostrych hamowaniach łapią zadyszkę, inne dopiero po 10 hamowaniu.
Zwykle klocki standardowe czy to ate trw brembo itp maja bardzo podobna mieszanke, hamowania praktycznie takie samo tylko rozne pylenie wiec nie ma co sie napalac na jakas firme tylko dlatego ze ktos tam poleca, bo ogolnie rzecz biorac testow nikt nie robinzadnych bo to trudne i trzeba miec sprzet jakis wiec lataja po necie opinie ze jedne czy drugie sa dobre rob bleee, co jest w duzej mierze nie prawdziwe poniewaz najlepsza tarcze 288x25 mozna latwo zwichrowac i mowic ze tarcze sa do kitu, tu jest kwestia wielkosci tarcz na tak naprawde znaczenie, bo nawet najlepsze tarcze 288 nie beda tak dobrze hamowaly jak sredniej polki 312mm


Cytuj Oryginalnie napisane przez Lewian Pokaż post
Ceramiki ? Masz na myśli np ATE Ceramic ? Nieco zmieniony skład mieszanki przez co ma ona jaśniejszy kolor i to cała magia. Czystszy alus ale niestety skuteczności hamowania nie osiągniesz takiej jak w przypadku dobrych tradycyjnych klocków.
Akurat ate ceramic mniej pyla i sa cichsze , skutecznosc hamowania maja taka sama jak zwykle klocki,. Mi chodzilo o np ebc redstuffy ktore na zimno dzialaja jak oem a na goraco robia sie jeszcze lepsze


Cytuj Oryginalnie napisane przez Lewian Pokaż post
Powłokę jako pierwszą zaczął stosować Zimmermann bo Audi sobie tak zażyczyło no i potem już szybko inne firmy to wprowadziły. TRW też ma powłokę
Trw nie maja powloki przynajmniej te standardowe, moze wypuszcza tez serie drozsze ktore maja ale jak dotad sie z takimi nie spotkalem. Za to w standardzie robi to ate brembo textar i zimmermana z tych znanych na rynku.