Pokazane rezultaty 1 do 10 z 1538

Temat: Jakie opony na zime polecacie ?

Threaded View

  1. #9

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Wa-wy
    Auto
    kilka...
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    19 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Panowie żeby wypowiadać się na temat opon bieżnikowanych to trzeba mieć chociaż podstawową wiedzę na tema budowy i procesu produkcji opon, a wasze posty jednoznacznie wskazują na to że macie o tym zerowe pojęcie, albo ewentualnie gdzieś coś kiedyś słyszeliście ale nie do końca.
    Największą bzdurą jest porównywanie opon bieżnikowanych ciężarowych i osobowych. Te odpadające bieżniki to opony bieżnikowane "na zimno" - co oznacza de facto nakłądanie gotowego pasa bieżnikowego (już ze wzorem) na stary karkas i odbywa się to przy użyciu kauczuku przekładkowego jako jakby kleju, a następnie wulkanizuje się wtemperaturze 110 stopni i ciśnieniu 1bar. Takie opony faktycznie czasami się odklejają, ale w 90% nie jest to zła jakość a błędy eksploatacji - jazda z zaniżonym ciśnieniem i w związku z tym przegrzanie opony. Zaletą jest cena takiej usługi, bo koszt to 40-50% opony nowej. Drugim sposobem jest bieżnikowanie na goraco - które wykonują też producenci opon (Michelin , Conti) - ta technika to niemalże odnowienie fabryczne opony na stary, ale sprawdzony karkas nakłądane są także na boki cienkie warstwy nowej gumy, a na miejsce bieżnika nakładana mieszanka gumowa identyczna z tą z opony nowej. Tak przygotowana opona trafia do muldy (identycznie jak półprodukt opony nowej fabrycznie) i w temperaturze 160 stopni i 10 atmosfer wulkanizuje się(nie klei) , ze sobą stary karkas i nowe warstwy boczne oraz bieznikowa + jednocześnie powstaje wzór bieżnika i napisy na ścianach bocznych. Taka opona robiona np. przez Conti (na karkasie Contiego) ma w 99,9%identyczne włąściwości jak opona nowa i może być stosowana na jednej osi w parze "nalewka"+nowa. Koszt takiej opony to około 70% nowej. Używanie opon ciężarowych bieżnikowanych ma jak najbardziej sens i prawo bytu i to nie głupi sknera tirowiec tylko prosty rachunek ekonomiczny. Jeżeli ktoś uważa innaczej to znaczy tylko tyle że nie ma absolutnie zielonego pojęcia o prowadzeniu biznesu i kosztach - taksówkarz jeździ za 3zł brutto za kilometr, a TIR za góra 6zł w międzynarodówce i zużywa 6-7 razy więcej paliwa na 100km, płaci wysokie opłaty za drogi itd. - można się zdziwić jak mało z tego biznesu zostaje na czysto.

    Dobra starczy o ciężarowych teraz o osobowych . Po pierwsze opony osobowe są robione tylko na gorąco! W związku z tym szansa "rozklejenia się" bieżnika jest w 99% taka sama jak opony nowej - która jakby ktoś nie wiedział też jest składanką różnych elementów - najpierw powstaje karkas, a potem nakłada się pasy gumy na boki i czoło i wulkanizuje oraz "wyciska" wzór bieżnika i napisy - jak w "nalewce". Oczywiście w nowych oponach czasami bieżnik lub inne elementy też potrafią się "odkleić".
    Sam w mojej rajdówce używam opon bieżnikowanych, ale tylko 2 opcji:
    - zimówek nalewk - bo są robione ze znacznie miększej mieszanki niż "europejskie" opony zimowe nowe i w związku z tym super radzą sobie na śniegu i lodzie, ale używam ich tylko do śniegowego upalania.
    - opon szutrowych nalewek - tu liczy się przedewszystkim odpowiednia mieszanka i wzór oraz głebokość bieznika
    - slików nalewek nie używam, bo na asfalcie ustępują znacznie osiągami i precyzją oryginalnym slikom.
    Dwa pierwsze przykłady to jedyne warte zastosowania nalewek osobowych ponieważ nalewki osobowe mają kilka wad które znacznie utrudniają używanie ich na codzień:
    - komplet opon rzadko ma 4 takie same karkasy - niby ten sam rozmiar, ale rózni producenci i juz każda opona innaczej się zachowuje, więc jest nieprzewidywalna
    - duża waga, bo jest jednak dołożone trochę gumy więcej
    - problemy z wyważeniem, bo jednak jakość wykonania w polskich bieżnikowniach nie powala
    - słabe zachowanie na suchym i mokrym asfalcie= kiepskie mieszanki
    Tak więc nalewkom do jazdy codziennej po drogach publicznych mówię nie, ale warto mieć ku temu argumenty, a nie bezsensownie tłuc w klawiaturę, że sknera tirowiec takie ma i bieżnik odpada.

  2. Podziękowania dla lukass za pomoc w problemie

    Pioter 13 (06-11-11)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •