Strona 66 z 103 PierwszyPierwszy ... 1656646566676876 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 651 do 660 z 1025

Temat: [8L] Notlauf

  1. #651
    owieczka's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    1.9TDI AXR+
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    inny
    Pomógł
    112 razy
    Podziękował
    40 razy

    Domyślny

    Tutaj masz schemat:

  2. Podziękowania dla owieczka za pomoc w problemie

    duders88 (21-11-12)

  3. #652

    Data dołączenia
    Oct 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Olecko
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez padas Pokaż post
    Witam serdecznie
    Przykro mi, że tak wygląda mój pierwszy post i nie zdążyłem się przywitać. Mam nietypowy problem, otóż mam typowy notlauf. Odpalam silnik ruszam na pierwszym biegu i przy 2,5 tys obrotów mam chwilową zawiechę i nagle samochód dostaje przyspieszenia. Wszystkie biegi idą jak powinny, ale problem pojawia się na czwartym biegu przy około 3tys obrotów. Przyspiesza i nagle jakby ktoś delikatnie ręczny zacągnął, zbiera się jak krew z nosa. Jeżeli nie przekroczę danych obrotów to całkiem przyjemnie zbiera się i wrzucam piąty bieg. Wszystko jest dobrze dopóki nie przekroczę 110km/h. Znów spadek mocy i ledwo do 120km/h się doczłapie. Chciałem wyczyścić n75, ale ku mojemu zaskoczeniu siedzi tam http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...79231a379.html zaworek od 1Z. Chciałem sprawdzić czy silnik nie jest zmieniony i szukałem modelu na bloku i zauważyłem, że brak jest akumulatora doładowania (czarna kula). Silnik to jednak AGR. Możliwe, że sprawcą zamieszania jest brak akumulatora doładowania? Podkreślę, że jest mocowanie, które trzymało go.
    Wszystko jasne już. Dla potomnych podpowiem, że u mnie problem był złożony. Autko podpiąłem pod vaga i wyszedł błąd z ciśnieniem doładowania, oraz walnięta przepływka. Przepływkę podstawiłem i efekt wieszającej się turbiny minął. Szukając "dziury w całym" zwróciłem uwagę na zasyfiony olejem intercooler. Po demontażu pod ciśnieniem okazało się, że miał on małą przygodę. Mocowanie górne połamało się i powstała mała nieszczelność nieudolnie klejona sylikonem. Skleiłem, ale nic nie dało, będę musiał wymienić. Jak znajdę jakiś to wstawię i napiszę spostrzeżenia.

  4. #653
    duders88's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jędrzejów
    Auto
    Audi A3 8L
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    dzięki wszystkim za różne sugrstie i podpowiedzi. pomogła wymiana n75 na nowy oryginalny. auto śmiga aż miło, zadnego zamulenia od wymiany a jeżdzę juz na nowym zaworku drugi tydzien i narazie odpukać ale jest git

  5. #654

    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    kraków
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Witam ! Posiadam audi a3 8l z silnikiem 1.9 TDI AGR. Wczoraj zauważyłem że po przekroczeniu 120 km/h na 5 biegu samochód nie chce jechać szybciej i nie ma opcji żeby przekroczyć 3 tys obrotów. Po sprawdzeniu Vagiem pojawił się błąd 575. Do tych 120 km/h samochód zbiera się normalnie, po przekroczeniu 4 tys obrotów na 3 biegu dzieje się to samo czyli czarna dziura i nie daje rady więcej. Proszę o pomoc w diagnozie zaczynam od wymienienia wężyków podciśnienia, proszę o pomoc w dalszej diagnozie. Czy jest możliwe że padła turbina i stąd takie zachowanie ? Z tego co wiem to turbina w AGR jest bez zmiennej geometrii. Do tej pory jeździłem z prędkościami ok 200 km/h i więcej i nie bylo żadnego problemu. Dysponuje Vagiem tylko nie mam za bardzo jak zrobić dokładnych logów dynamicznych bo nie jestem w stanie osiągnąć 4,5 tys obrotów na 3 biegu. Proszę o Waszą pomoc

    Edytuj/Usuń wiadomość Edytuj post

  6. #655
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    a kilka potów niżej jest podobny przypadek, więc tylko poczytać i już można coś działać.
    Doposażanie - Elektryka - Diagnostyka Grupy VAG

  7. #656

    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    opolskie
    Auto
    Seat
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    43 razy
    Podziękował
    10 razy

    Domyślny

    AGR to pancerne turbiny, zrob logi dynamiczne i miej na uwadze zawor N75 (w Twoim przypadku ma on wpływ na działanie zaworu upustowego WG - sterowany nadcisnieniem)
    Ostatnio edytowany przez petertom - 24-11-12 o 00:16

  8. Podziękowania dla petertom za pomoc w problemie

    skybartek (27-11-12)

  9. #657
    owieczka's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    1.9TDI AXR+
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    inny
    Pomógł
    112 razy
    Podziękował
    40 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez skybartek Pokaż post
    Witam ! Posiadam audi a3 8l z silnikiem 1.9 TDI AGR. Wczoraj zauważyłem że po przekroczeniu 120 km/h na 5 biegu samochód nie chce jechać szybciej i nie ma opcji żeby przekroczyć 3 tys obrotów. Po sprawdzeniu Vagiem pojawił się błąd 575. Do tych 120 km/h samochód zbiera się normalnie, po przekroczeniu 4 tys obrotów na 3 biegu dzieje się to samo czyli czarna dziura i nie daje rady więcej. Proszę o pomoc w diagnozie zaczynam od wymienienia wężyków podciśnienia, proszę o pomoc w dalszej diagnozie. Czy jest możliwe że padła turbina i stąd takie zachowanie ? Z tego co wiem to turbina w AGR jest bez zmiennej geometrii. Do tej pory jeździłem z prędkościami ok 200 km/h i więcej i nie bylo żadnego problemu. Dysponuje Vagiem tylko nie mam za bardzo jak zrobić dokładnych logów dynamicznych bo nie jestem w stanie osiągnąć 4,5 tys obrotów na 3 biegu. Proszę o Waszą pomoc
    Błąd 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.

    Możliwe przyczyny:
    - uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania
    - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone)

    Sposób usunięcia usterki:
    - sprawdzić zawór magnetyczny N75
    - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką.
    - sprawdzić dokładnie gruchę przy turbinie
    - jak pracuje sztanga uchylająca zawór wastegate
    - czyszczenie Turbo

  10. Podziękowania dla owieczka za pomoc w problemie

    skybartek (27-11-12)

  11. #658

    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    kraków
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Tutaj dorzucam logi dynamiczne do mojego tematu: http://www.a3-club.net/forum/showthr...46#post1048046

  12. #659
    duders88's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jędrzejów
    Auto
    Audi A3 8L
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    skybartek ja probowałem wszystkiego pare tyg temu kupiłem nowy oryginalny n75 i po problemie. raczej padł ci właśnie ten zaworek

  13. #660

    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    kraków
    Auto
    audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Którym zaworkiem mam się zająć wyczyścić/wymienić na nowy ? 1 czy 2 ?

Strona 66 z 103 PierwszyPierwszy ... 1656646566676876 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •