Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 11 do 20 z 46

Temat: Czyszczenie kierownic turbo

  1. #11
    yogii0's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi A3 s-line
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    te srubki nie przenosza zadnych sil osiowych ani tez promieniowych ,, gdyby mialy jakies inne zadanie niz tylko trzymanie pierscienia kierownic to byly by stanowczo grubsze i tez z innego materialu a nie takiego ze jak wyciagalem to sie krzywily

  2. #12
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    jak już dzisiaj pisałem zwaliłem turbinę przy czyszczeniu EGR i turbiny chemicznym, tzn. wleciał mi kawałek plastiku do środka przez otwór w kolektorze wydechowym u góry , ktory łączy się z rurką EGR.
    Początkowo kierownice zaczęły lżej chodzić faktycznie po tym środku INNOTEC i wszystko byłoby ok gdyby nie ten plastik.
    Nie mogłem go wyciągnąć.
    Teraz kierownice znowu utknęły i pod naciskiem ręki sztanga porusza się o pare mm.

    1. Nie wiem co robić, czy samemu brać się za demontaż turbiny ? Ile to może mi zająć - nie mam kanału , tylko garaż podziemny ...
    2. Ile ewentualnie wezmą za to w warsztacie w Warszawie ?
    3. Czy możliwa jest delikatna jazda autem do zaużmy 1.5tys obrotów ? Auto odpalałem dzisiaj jeszcze przed chwilą i chodzi równo.
    Turbina od strony zimnej nie jest uszczerbiona i nie ma większych luzów , może 1mm .
    Od strony gorącej odkręciłem tylko jedną śrubę łączącą z wydechem 13mm , także w miarę lekko tam schodzi, ale do pozostałych śrub jest ciężkie dojście.
    4. Ile mniej więcej zajmie taki demontaź - lamusowi samochodowemu takiemu jak ja ?
    5. Czy lepiej zbierać pieniądze na nową turbinę a tą zajechać aż padnie i zatrzyma się auto ?

  3. #13
    Marcinn87's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubuskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    za czyszczenie turba razem z demontazem i montazem wzieli mi 300zł alee w Zielonej Górze , jak chcesz to mam w bardzo dobrym stanie turbo od asv

  4. #14
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    Cena ok, w Warszawie drożej będzie.
    Czy można jeździć z takim plastikiem w kierowniczkach ? Plastik ma wymiary ok 1cmx1cmx 4cm.
    CHyba sie stopic moze i uszkodzi wirnik strony goracej ?
    Aha znowu sie zapiekly kierownice bo nie mozna ruszczy prawie sztangą :/

  5. #15
    Marcinn87's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubuskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kadlubek Pokaż post
    Czy można jeździć z takim plastikiem w kierowniczkach ? Plastik ma wymiary ok 1cmx1cmx 4cm.
    Moze cały wirnik rozwalic , widziałem juz podobny przypadek , wpadło ciało obce i wirnik pekł wpół

  6. #16
    chinczyk3000's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Skarżysko Kamienna/Warszawa
    Auto
    Audi A3+
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    11 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kadlubek Pokaż post
    Aha znowu sie zapiekly kierownice bo nie mozna ruszczy prawie sztangą
    może własnie ten plastik utknął miedzy łopatkami zmiennej geometrii, nie kombinuj tylko wyjmij turbo i je rozkreć. Dużo roboty z tym nie ma, a przynajmniej będziesz jeździł spokojnie

  7. #17
    kadlubek's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    W-wa / Wrocek / Chełm
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    31 razy
    Podziękował
    38 razy

    Domyślny

    Chińczyk właśnie tak słyszałem od mechanika wczoraj przez telefon tak jak piszesz. Przyznam że obawiam się że wirnik już mógł się rozlecieć - po stronie gorącej (

    Od wczoraj już nie jeżdzę i auto czeka .
    myślę, żeby to zrobić tylko przyznam się że się ... boje ... że wpadnie teraz coś do kolektora dolotowego. NIe mam kanału.
    Wczoraj sprawdziłem kierowniczki po stronie dolotu i byly ok, luzów też nie było większych może 1mm pod mocnym naciskiem ręki. Za to tak lekko się nie obracała jak chciałem zakręcić palcem...

    Chcę koniecnie sprawdzić wirnik po stronie gorącej. Jak oddzielić turbinę od tłumika ? Sa 3 śruby 13mm , jedną odkręciłem bez problemu, ale dwie kiepski dostęp - da się bez kanału i bez ściągania kolektora dolotowego ? Gdzieś czytałem że mozna od dołu jakoś pozostałe 2 śruby

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Marcinn87 Pokaż post
    Moze cały wirnik rozwalic , widziałem juz podobny przypadek , wpadło ciało obce i wirnik pekł wpół
    Właśnie tego się obawiam - muszę sprawdzić najlepiej strone gorącą - odkręcić turbinę od tłumika i zrobić zdjęcie wirnikowi ... A nie wiesz co tam wpadło i jakie były objawy że wirnik rozpadł się ?

  8. #18
    yogii0's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    małopolska
    Auto
    Audi A3 s-line
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    tak jak ci mowilem wczesniej zanim usunieto posty z innego tematu trzebba rozbierac lipnie skoro mowisz ze juz sie wirnik ciezko obraca

  9. #19
    Gregorski3's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kędzierzyn-Koźle
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez kadlubek Pokaż post
    jedną odkręciłem bez problemu, ale dwie kiepski dostęp - da się bez kanału i bez ściągania kolektora dolotowego
    Da się to zrobic bez kanału.Wystarczy zdemontowac rurę,która idzie od puszki z filtrem powietrza i jest więcej miejsca. Kombinuj kolego na pewno się da u mnie tak robiliśmy i właśnie bez kanału.Jedynie musisz sie zapoatrzyć w nową uszczelke miedzy turbo a rura wydechową koszt ok 12zł.
    Masz prawo do własnego zdania
    Inni mają prawo mieć je w dupie
    BYŁO
    1.9 TDi AHF 150KM 320Nm
    JEST
    A4 B6 1.9 AVF 160KM 350Nm

  10. #20
    edraven's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A4 B8
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    14 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Jeżeli nie masz kanału to będzie Cię to kosztować dużo wysiłku, ale jest do zrobienia. Musisz z góry pozdejmować dosłownie wszystko co się da (kolektor, EGR, wszystkie węże, rury od filtra powietrza) Bez demontażu tego nawet nie zaczynaj nic robić przy turbo bo braknie CI miejsca na ręce i się tylko pokaleczysz. Zdejmujesz później wszystkie węże z samej turbiny (uważaj przy odkręcaniu wężyka do smarowania łożysk w turbinie) Następnie odkręcasz wszystkie śruby od kolektora wydechowego i wszystkie poniżej muszli. Z tego co kojarzę to w AHF jest turbo z odkręcanym kolektorem więc może CI się uda je zdjąć nie zdejmując kolektora wydechowego. Bez kanału dużo trudniej się wszystko robi, ale i tak większość pracy robisz z góry.
    Audi A3 1.9 TDI ASV powered by CARSOFT Przemyśl: 140KM <-- modyfikacje sterowników promocje dla forumowiczów!

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •